Ventilator kapot...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2007 10:04 #625661 door V300 register
Ventilator kapot... is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Sinds een half jaartje ben ik in het bezit van een 340GL Special uit 1990, waar ik enorm veel plezier van heb. Het eerste mankement heeft zich helaas aangediend en dat is (mijn inziens, ik ben ook maar een leek) dat de ventilator kapot is. Als ik file rijd stijgt m'n temperatuur-meter op momenten dat normaal de ventilator aan zou slaan. Op het moment dat ik weer gas kan geven en kan doorrijden, zakt ie weer netjes terug naar het midden.

Kan dit ook nog andere oorzaken hebben dan een kapotte ventilator?
En denken jullie dat het een dure reparatie is bij de garage? Ik heb gehoord dat 1 van de Volvo300-clubleden in Maarssen woont, waar ik zelf ook woonachtig ben. Mag ik heel brutaal vragen of diegene voor zijn hobby ook wel eens kijkt / sleutelt tegen een redelijk tarief aan andermans auto? Anders ga ik toch maar de garage bellen, maar de ellende is dat het altijd zo schrikken is als je daar de rekening gepresenteerd krijgt.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2007 13:43 #661202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ventilator kapot...
Ik heb een dergelijk probleem ook gehad en dat werd toen veroorzaakt doordat de kachelslang boven de waterpomp lekte. Daar zit kennelijk ook de temperatuur sensor en als daar heet koelwater op drupt, dat stijgt de temperatuurmeter ook heel erg.

Er zijn vast mensen die even naar je auto willen kijken. Lukt het niet, stuur mij dan even een berichtje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2007 17:51 #661343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ventilator kapot...
ventilator

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Tijdelijke oplossing: verwarming op hoogste stand, blower op hoogste stand.

Bij mij bleek de ventilatormotor uiteindelijk niet kapot, maar was slechts de stroomdraad gecorrodeerd. Zou ik dus ook even nalopen. Als het echt de motor is dan denk ik dat je op de sloop ongetwijfeld een ventilator-motor kunt vinden en deze in kunt bouwen. Andere optie is een gereviseerde ventilatormotor te kopen.

groet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC