Gare richtingaanwijzer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2006 23:54 #624236 door V300 register
Gare richtingaanwijzer is gemaakt door V300 register
Al sinds ik mijn auto heb, en dat is september vorig jaar, heeft het automatisch terugspringen van de richtingaanwijzer nooit goed gewerkt. tot overmaat van ramp brak toen tijdens het knutselen ook nog eens het bovenste bevestigingspunt van het pookje af, maar met 1 keer in de maand weer vastschroeven bleef het ding nog aardig op zijn plaats. En het met de hand terugduwen van de pook? Och dat went snel genoeg...

Gisteren bij de dealer, ik moest er toch zijn, toch maar even dat probleem op tafel gelegd. slechts 13 euro armer, en een mooi stuk plastic met 2 draden rijker weer naar huis gegaan. 3 kwartiertjes prutsen, en alles werkt weer als nooit tevoren. Had ik veel eerder moeten doen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2006 01:22 #640736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gare richtingaanwijzer
Zo zie je maar weer, soms hoeven dingen niet moeilijk te gaan...

Mooi dat het is opgelost, toch wel prettig he, als dit soort triviale dingetjes het gewoon doen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2006 17:05 #640737 door V300 register
Thijs, toevallig ben ik daar gisteren ook mee bezig geweest, maar ik kreeg het stuur er niet af. Niet de juiste dopsleutel. Of is het jou gelukt daar bij te komen zonder het stuur eraf te halen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2006 17:46 #640738 door V300 register
Je kunt de beide hendels aan het stuur eraf halen zonder het stuur te demonteren. Je hoeft alleen de onderkap, de kap om het tellerhuis en het tellerhuis zelf te demonteren. Anders kom je niet bij de bovenste schroeven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2006 21:30 #640739 door V300 register
Op de sleuteldag wilde ik dat nog op de valreep doen, maar daar was toen eigenlijk geen rijd meer voor. De 'technische commissie' zei me dat dan het stuur eraf moest, maar als dat niet per se hoeft, dan ga ik het snel fixen.
Bedankt voor je antwoord!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2006 14:47 #640740 door V300 register
ik heb het stuur eraf gehaald met een dopsleutel 24, maar omdat het waarschijnlijk nog nooit los geweest was,had ie wel een paar "percussieve aanmoedigingen" nodig. de kunststof beugel waar de pookjes aan zitten heb ik maar losgebroken,stuk was hij tenslotte toch al. =

vervolgens de pookjes op de nieuwe geschroefd,en de boel weer op zn plek gedrukt,dit gaat vrij stroef.veergeet niet dat aan de onderkant nog een plastic schroef zit om de beugel recht te houden.

het is inderdaad wel handig om de kap rond de klokkenset even los te halen.

succes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2006 16:20 #640741 door V300 register
Hoi Thijs, bedankt voor je beschrijving!

Ik heb een complete hevel aan de sleuteldag overgehouden, dus ik zie wel of ik die er in een keer in kan zetten.

En mijn stuur krijgt al regelmatig 'percussieve aanmoedigingen'. Vooral vandaag in de regen toen mijn Volvo niet zo lekker wilde lopen. Heb al nieuwe bougies, kabels, verdelerkap en rotor gehaald, dus dat wordt weer lekker sleutelen.... als het ooit nog droog wordt.

Leuke site trouwens van je band. Ik speel zelf ook in een band, maar dan gitaar en pedalsteel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC