Wat is de geschatte waarde van

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2005 20:19 #624167 door V300 register
Wat is de geschatte waarde van is gemaakt door V300 register
1) Een airco van een Volvo 360
2) De stuurbekrachtiging van een 360

Heel misschien kan ik een full-options 360 sedan in zuid-europa kopen, maar ik heb niet zo´n zin in het hele bpm-verhaal. Helaas, ik weet het, denk ik erover de wagen te strippen, zodat tenminste de onderdelen gebruikt kunnen worden. Dus, wat denken jullie dat deze eventueel zouden kunnen opleveren?

Is er overigens ooit ABS of Airbags leverbaar geweest voor de 3-serie ? (lijkt me niet...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 21:21 #637016 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Wat is de geschatte waarde van
ABS en Airbags hebben niet in de 300 serie gezeten inderdaad.

Wil de deze onderdelen dan in je eigen auto bouwen bedoel je? Je kunt kijken of de auto de moeite waard is om te importeren. Anders kun je het overzetten op een mooie 360 als je die kan vinden.

De airco en de stuurbekrachtiging zijn moeilijk te zeggen. Er is laatst een STB-set verkocht voor iets van 150 euro geloof ik. Dit is het zeker waard, maar het is maar net wat de gek ervoor geeft, en hoe hard de verkoper er vanaf wil. De airco is wel een hoop meer waard. De pomp opzich is dezelfde als in de 700 en 900 serie als ik me niet vergis. Deze is niet zo heel zeldzaam. De condensor en de andere onderdelen van de airco die uniek zijn voor de 300 serie zijn wel veel geld waard. Ik denk zeker wel een paar honderd euro. Maar ook hier weer hetzelfde verhaaltje...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2005 22:23 #637017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat is de geschatte waarde van
ABS kan alleen als je 4 schijfremmen hebt.

buiten de 4 schijven heb je ook nog de 'kantelenring' en bijbehorende sensor bij ieder wiel nodig.

op zich IS het mogelijk dit achteraf in te bouwen. moet je wel hele miezerige schijfremmetjes zoeken voor achter, anders sta je zo achterstevoren...

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2005 22:52 #637018 door V300 register
In eerste instantie zou ik het een en ander in mijn 340 proberen in te bouwen. Als dat niet lukt ga ik ³f op zoek naar een mooie 360 3-deurs, ³f ik zou de spullen hier te koop zetten. Echter, als nu al zou blijken dat het financieel alleen maar kosten oplevert, laat ik de auto liever heel, anders heeft niemand er wat aan.

In eerste instantie is echter de benodigde stallingsruimte het probleem, vrees ik.

Even kijken wat ik kan regelen. Zonder BPM zou ik hem gewoon invoeren, want het is op zich een erg luxe en mooie auto, met al deze accessoires. (alleen houd ik niet zo van sedans)

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2005 23:22 #637019 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Wat is de geschatte waarde van
In Zuid-Europa verwacht ik geen standkachel o.i.d., maar zaten er nog meer zeldzame opties op?

Als je aan de auto zelf geen of weinig (reparatie)kosten hebt na aankoop zou het nog steeds aantrekkelijk zijn met de BPM erbij. Airco zou echt wel top zijn. Mijn buitentemperatuurmeter gaf aan het eind van de middag 35 graden aan. Wel achter een lekkere warme bumper natuurlijk die heel de middag in de zon heeft gestaan, maar dan zou airco geen overbodige luxe zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2005 02:34 #637020 door V300 register
ABS kan wel degelijk ook met trommelremmen achter. Het komt niet vaak voor, maar ik weet absoluut zeker dat de VW Polo 1.4 16v van een vriend van me trommelremmen heeft.
Ik stond er eerst ook van met mn oren te klapperen, maar het is wel degelijk zo.

• van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2005 07:54 #637021 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Wat is de geschatte waarde van
Ook op bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica vind je ABS in combinatie met trommels, dus inderdaad, het kan. Maar als je toch aan het verbouwen slaat, is overgaan op schijven rondom ook wel aardig. Moet je ofwel kleine schijfjes voor achter vinden ofwel zwaardere voor voor, om de balans goed te houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2005 12:10 #637022 door V300 register
vaaaag!!

ik neem aan dat de ABS dan wel alleen op de voorwielen werkt????

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2005 13:45 #637023 door V300 register
Hmmm, ik begin nu toch mijn twijfels te krijgen over de haalbaarheid van dit project. Hoe wordt de airco eigenlijk aangedreven? Middels de getande riem ? Aangezien een B14 geen getande riem heeft, wordt dat dus lastig overzetten...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2005 20:44 #637024 door V300 register
neut, gewoon v-snaartje.

kunt ws. gewoon een langer model v-snaar monteren, of anders een andere krukaspoelie + extra snaartje.

Groetjes Wouter

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC