Gaat mij iets niet lukken verwarmingsschuifje kabel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2005 21:29 #624158 door V300 register
De kabel van het op de juiste stand zetten van verwarming is los geraakt van het lipje dat hem vasthoudt. Het geeft niet veel problemen maar alleen de bovenkant auto geeft koude of warme lucht. Je kan hem niet op het vierkantje zetten.
Ik heb dat rottige kabeltje van allerlei kanten benaderd. Via de radioruimte en opbergvak. Pas met het gehele element er in kan je het kabeltje achterin pas weer vastklikken. Want dat kabeltje is vrij kort.
Nu moet dus het hele daschbord los om er goed bij te kunnen. Is dat een hele klus? Want ander laat ik het zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2005 11:17 #636661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gaat mij iets niet lukken verwarmingsschuifje kabel
Frans, verwarmingskabels zijn natuurlijk niet echt exterieur en al helemaal geen carosserie he...
Ik heb hem even verplaatst naar Interieur.

Maareh, je hebt zo vaak van dit soort posts, zeg maar kleine klusdingen aan je auto en vaak met op het einde jouw oplossing erbij, wat zou je denken van een eigen subtopic "Frans' low budget repair- and restoration workshop"?

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2005 12:47 #636662 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Gaat mij iets niet lukken verwarmingsschuifje kabel
Frans, je moet het zoeken bij de luchtverdeler beneden onder het dashboard. Daar zit een schroefje waarmee je het kabeltje kan vastklemmen. Dit is waarschijnlijk los, dat had ik bij mijn vorige auto ook.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2005 17:34 #636663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gaat mij iets niet lukken verwarmingsschuifje kabel
Ik weet precies waar ik moet zijn Thomas. Waar de stalen draad uit de kabel komt zit een klipje wat de kabel vasthoudt aan de achterkant van het ding. Het is echt alleen maar te doen terwijl de het compartiment er in zit. Dus van boven. Ik kan ook nog via de uitlaten van de blower proberen maar die krijg ik niet losgewipt. Net zoals je de radio er uit wipt. Ik ben bang dat ik de boel sloop.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 19 september 2005)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2005 20:10 #636664 door V300 register
Zeg frans, ben je d'r ondertussen al uit met die kabel?? Zo niet, dan zal ik er maar bijzeggen dat je moet oppassen dat je het binnenkabeltje niet buigt!!! Omdat het een duw/trek kabeltje is, heb je er dan niet veel meer aan, ook niet als je 'm weer vastkrijgt. Het enige wat hij dan nog doet is nog verder buigen als je de schuif naar links doet. Het wordt dan echt een heel gekloot en dan moet je ofwel het halve dashboard slopen ofwel verkrampt wat slangemens oefeningen doen onder het stuur.

Ikzelf had namelijk hetzelfde probleem, waarna mijn kabel na uren kloten ergens klem heeft gezeten en dus krom was. Toen heb ik voor de slangemens optie gekozen. Inmiddels zit er een Peugeot 205 choke-kabel op die het overigens beter doet dan origineel! De schuif heeft nou wat meer een quality feel!
Bovendien kon ik meteen wat lampjes vervangen...

Oh en wat ook nog (indien je het nog niet gefixed hebt): Het is wel zo makkelijk als je eerst de buitenkabel onderaan losmaakt (in de buurt v.d. luchtverdelingsklep -> "Daar zit een schroefje waarmee je het kabeltje kan vastklemmen" aldus Thomas de Wit) Dan klem je de binnen- en buitenkabel bovenaan weer goed vast en duw je de schuif enzo weer op z'n plek, en dan maak je 'm onderaan weer vast. Onderaan kan je namelijk wel pas de kabel vastzetten als alles op z'n plek zit.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2005 20:23 #636665 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Gaat mij iets niet lukken verwarmingsschuifje kabel
Zo'n zelfde klipje zit ook aan de andere kant van die buitenste kabel onder aan bij de luchtverdeler(dus voor de injectiecomputer). Dit was bij mij los.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2005 23:57 #636666 door V300 register
quote (Het enige wat hij dan nog doet is nog verder buigen als je de schuif naar links doet. Het wordt dan echt een heel gekloot en dan moet je ofwel het halve dashboard slopen ofwel verkrampt wat slangemens oefeningen doen onder het stuur.)
Ik heb dus verkramp als slangenmens van alles gedaan. Het kabeltje heeft al een knik die ik in de eerste instantie recht moet maken.
De verwarming doet het en hij ontwasemd het raam dus ik laat het erbij.
Maar dank je voor de tip dat onderaan de kabel vast zit en daar eerst los moet. Dat was het probleem waardoor ik boven zo weinig speling had om het goed te doen.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 7 oktober 2005)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2005 19:31 #636667 door V300 register
Met een beetje Loctide op het schroefdraad voor je het schroefje vastzet rammelt ie nooit meer los.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC