NEEEEEE Geen vocht
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 14:24 #624153
door V300 register
NEEEEEE Geen vocht is gemaakt door V300 register
Dus wel...
Ik heb net het linkerzijpaneel in de achterbak (tis een hatch) losgehaald, en dr stond een behoorlijke plas water in.
Vandaar dat ik mn ramen nauwelijks schoon krijg.
Ik vrees dat ik rechts ongeveer hetzelfde ga aantreffen.
Het water komt volgens mij via die ventilatieroostertjes vlak achter de achterdeuren naar binnen, ik kan geen andere bron ontdekken in elk geval.
Wie weet hoe ik die dingen loskrijg zonder ze te vernielen? En kan ik ze dichtkitten of op een andere manier het lekken stoppen?
Of is er nog een andere plek waarlangs het vocht naar binnen kan lopen die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
Ik heb net het linkerzijpaneel in de achterbak (tis een hatch) losgehaald, en dr stond een behoorlijke plas water in.
Vandaar dat ik mn ramen nauwelijks schoon krijg.
Ik vrees dat ik rechts ongeveer hetzelfde ga aantreffen.
Het water komt volgens mij via die ventilatieroostertjes vlak achter de achterdeuren naar binnen, ik kan geen andere bron ontdekken in elk geval.
Wie weet hoe ik die dingen loskrijg zonder ze te vernielen? En kan ik ze dichtkitten of op een andere manier het lekken stoppen?
Of is er nog een andere plek waarlangs het vocht naar binnen kan lopen die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 14:33 #636668
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic NEEEEEE Geen vocht
Die roostertjes zijn bij mij gewoon dicht en hebben daardoor volgens mij geen functie. Het kapje moet je er rechtstandig van aftrekken. Ze zitten vast met 2 of 3 kunstof pennen in dito busjes in de auto geklemt. Ik heb ze bij mijn auto onlangs omgewisseld met zwarte roosters vandaar.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 15:40 #636669
door V300 register
De roostertjes zitten er voor het cosmetische nut, hebben verder geen functie. De lekkage die je hebt is hoogstwaarschijnelijk het rubber van je achterklep/kofferbak. Die dingen hebben daar chronisch last van.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 17:05 #636670
door V300 register
Yupz... ben er al achter.
Ik heb het rubber eruit gehad en schoongemaakt en ingevet met vaseline.
Daarnaast heb ik de zijpaneeltjes eruit gehad en de boel daar gedroogd.
Het resultaat kan ik pas beoordelen als het weer eens flinkt regent.
Ook heb ik de eerste sporen van roest ontdekt : onder het rubber van de achterklep begint het dubbele plaatwerk wat daar zit al aardig rood te worden. Heb ik even ingewreven met Rustmaster, moet wel weer een jaartje meekunnen zo.
Ik heb het rubber eruit gehad en schoongemaakt en ingevet met vaseline.
Daarnaast heb ik de zijpaneeltjes eruit gehad en de boel daar gedroogd.
Het resultaat kan ik pas beoordelen als het weer eens flinkt regent.
Ook heb ik de eerste sporen van roest ontdekt : onder het rubber van de achterklep begint het dubbele plaatwerk wat daar zit al aardig rood te worden. Heb ik even ingewreven met Rustmaster, moet wel weer een jaartje meekunnen zo.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 17:49 #636671
door V300 register
ah... vandaar... ik blijf ook zemen bij dit weer,. in de winter moet ik buiten... en binnen krabbben!!! mijn vloerbedekking sopt gewoon en ik heb geen gat in de bodem kunnen vinden, kan dit allemaal door de rubbers lekken????
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 18:32 #636672
door V300 register
Ja, dat kan... Als het een 3deurs is ook de rubbers van de zijruitjes bekijken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-11-2003 19:26 #636673
door V300 register
Klopt.
Bij onze uitzet zijraampjes zijn de rubbers gekrompen.
Heb ze gedemonteerd proberen ze op te rekken, maar kwam niet genoeg terug.
dus de hoeken onder achter met kit af gedicht.
scheelt echt veel beslaat stukken minder en de muffe lucht is ook weg.
gr paul
Bij onze uitzet zijraampjes zijn de rubbers gekrompen.
Heb ze gedemonteerd proberen ze op te rekken, maar kwam niet genoeg terug.
dus de hoeken onder achter met kit af gedicht.
scheelt echt veel beslaat stukken minder en de muffe lucht is ook weg.
gr paul
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-11-2003 01:36 #636674
door V300 register
En als je vloer echt doorweekt is (hoor je het echt soppen/knisperen/weetikwatvoortermennogmeer?)... heb ik lang geleden op mn corollaatje gehad.
Hele winter ook binnen en buiten gekrabt, op een gegeven moment was het zo erg dat ook dat niets uithaalde.
Ben toen een paar dagen achter mekaar in Ace Ventura style naar mn werk gereden, en das niet fijn bij temperaturen onder nul...
Uiteindelijk bleek de kachelradiator (die zit binnen, zorgt ervoor dat je ook warme lucht kunt blazen) zo lek als een mandje te zijn.
Het resultaat was dat de koelvloeistof die ik steeds weer bijvulde, op de vloer terecht kwam, of via de blazers op de voorruit, waar-d-ie meteen weer aan vast vroor uiteraard.
Na vervanging van die radiator (uuuuren aan geklooid) heb ik de hele vloer van voor tot achter drooggekregen met kattebakkorrels onder de vloerbedekking. Wordt hard als cement, maar het werkt wel. Sinddien was mijn bruine vloer wel een stuk vrolijker, met grijze spikkels...
Maar wat ik zeggen wil : check die radiator even.
Hele winter ook binnen en buiten gekrabt, op een gegeven moment was het zo erg dat ook dat niets uithaalde.
Ben toen een paar dagen achter mekaar in Ace Ventura style naar mn werk gereden, en das niet fijn bij temperaturen onder nul...
Uiteindelijk bleek de kachelradiator (die zit binnen, zorgt ervoor dat je ook warme lucht kunt blazen) zo lek als een mandje te zijn.
Het resultaat was dat de koelvloeistof die ik steeds weer bijvulde, op de vloer terecht kwam, of via de blazers op de voorruit, waar-d-ie meteen weer aan vast vroor uiteraard.
Na vervanging van die radiator (uuuuren aan geklooid) heb ik de hele vloer van voor tot achter drooggekregen met kattebakkorrels onder de vloerbedekking. Wordt hard als cement, maar het werkt wel. Sinddien was mijn bruine vloer wel een stuk vrolijker, met grijze spikkels...
Maar wat ik zeggen wil : check die radiator even.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2003 16:00 #636675
door V300 register
hoe trek je nou precies die roostertjes achter het achterportier er af?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-11-2003 18:07 #636676
door V300 register
Mijn koelvloeistof tankje is niet leeg, het is gewoon condensvocht, water koelvloeistof is een beetje vettig, desalniettemin bedankt voor de tip :-)
Roostertjes kan je der gewoon aftrekken tobias :-)
Roostertjes kan je der gewoon aftrekken tobias :-)
Moderators: Mark Smeets