'89 340DL in Boxmeer aangetroffen - eventueel te koop
- David Horvers
- Nieuw lid
Toch hoop ik dat iemand zich geroepen voelt deze auto te redden van de ondergang. Zie voor verdere details de foto's en de gegevens van de RDW. Bij vragen hoor ik het graag. Mocht iemand tot aanschaf overgaan zou ik het heel fijn vinden om hiervan op de hoogte te worden gebracht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- David Horvers
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
Nauwelijks reacties. Helaas is die ook van '88 en dus net te jong.
Of iemand die zoiets zoekt om er het hele jaar mee te rijden, dan heb je nog kans, maar het aantal liefhebbers is erg klein voor de 300 serie of het mag geen drol kosten.
- V300 register
- Verbannen
Als je dan gaat kijken wanneer je met de auto kunt rijden kom je op 6 tot 8 maanden uit. Ik zat meestal op 6: april tot oktober. Van november tot april stond de 340 geschorst in de stalling, en de rest van het jaar betaalde ik belasting. Een half jaar belasting kostte pakweg 150 euro plus 2 tientjes voor het schorsen, tegenover 75 euro wat kwarttarief zou kosten.
Voor pakweg 100 euro per jaar extra aan belasting kreeg ik dus een auto die in aanschaf 1000 euro of nog meer goedkoper was dan eentje van een paar jaar ouder. Daarbij komt dan nog dat je nooit gedoe met kwarttarief op tijd betalen hebt, en dat de nieuwere modellen leuker in de accessoires zitten.
Toegegeven voor een grote Amerikaan gaat dat niet op en loop je leeg op vol tarief belasting, maar voor een 300-serie zou ik uit financieel oogpunt er altijd eentje uit 1988 of jonger aanschaffen mits die in goede staat is.
- V300 register
- Verbannen
Wacht maar tot het 2028 is voor een '88er, dan is het opeens een superleuke oldtimer auto voor een groot publiek denk ik. En door de zeldzaamheid worden goede exemplaren dan op een goede prijs gewaardeerd.Steven340;n417453 schreef : Geef de auto een kleine kans dat daar iemand voor komt. Die wegenbelasting is voor iedereen de bottleneck. Mijn rode staat nu al een jaar (actief) op marktplaats en andere website.
Nauwelijks reacties. Helaas is die ook van '88 en dus net te jong.
Of iemand die zoiets zoekt om er het hele jaar mee te rijden, dan heb je nog kans, maar het aantal liefhebbers is erg klein voor de 300 serie of het mag geen drol kosten.
- V300 register
- Verbannen