360 met B21ET!
- V300 register
- Verbannen
-
Zo, daar zitten wat uurtjes in. Volgens mij niet verkeerd gedaan, hopen dat zoiets een leuke (zuinige) eigenaar vindt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Motor is een B21ET uit 1983 {papieren van deze donorauto heb ik ook voor eventuele RDW keuring}
De 2100 cc is wel op kenteken, maar is de auto nu wel of niet door de RDW gekeurd ivm de nieuwe vermogen, dat kan ik nergens zien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
2 Fast 4 U;259025 schreef : Iets wat ik niet begrijp in zijn verhaal:
De 2100 cc is wel op kenteken, maar is de auto nu wel of niet door de RDW gekeurd ivm de nieuwe vermogen, dat kan ik nergens zien?
Volgens de RDW is het nog een standaard 360: 1986 cc met 82kw.
Keuren moet dus nog gebeuren. Maar de vermogenstoename is enorm (294 pk is bijna 3 keer zoveel) dus dat zal niet makkelijk zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;259030 schreef : Volgens de RDW is het nog een standaard 360: 1986 cc met 82kw.
Keuren moet dus nog gebeuren. Maar de vermogenstoename is enorm (294 pk is bijna 3 keer zoveel) dus dat zal niet makkelijk zijn...
Bij oude auto's doet de RDW niet moeilijk. Deze heb je binnen een half uurtje omgekeurd

Deze auto staat al sinds midden november op onze clubsite te koop. Mooi project!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 341
Als het op formaliteit afhangt zou ik het afronden, krijg je er makkelijker meer geld vor dan dat er nog een risico aan kleeft dat het niet legaal de weg op mag.
Interessevraag: als je deze motor ruilt met de B21 in bv 240, moet je dan ook langs de RDW? Het voermogen klopt niet meer uiteraard, maar cc wel en het blok is ook ooit in de 240Turbo af-fabriek geleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Garage heeft dit nagevraagd en het klopt zolang het voldoet aan de apk-eisen.
Wat er verstandig is laten ze over aan de bouwers.....
Voor een Daf Kalmar, die normaal een 2-cilinder boxer van 850 cc met 36 pk heeft, staat een Alfa 146 klaar. Daar zit een 4-cilinder boxer in met 110 pk. Chassis is gestraald, gelast, verstevigd en gespoten. Body moet nog. Denk dat ik veel onderdelen van een donor-340 en de Alfa ga gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.