Een hele mooie uit 1981
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 341

Maar wel nette wagen inderdaad!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Al zijn de bedrijven nog steeds erg belangrijk, beter duur dan niet te koop. En het blijft vraag en aanbod en je mag vragen wat je wilt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Markvictor;258659 schreef : Probleem met zo,n 343 lijken mij vooral onderdelen te zijn. Daarom zou ik er nooit eentje kopen. Of zie ik dat verkeerd? Daarbij de bedrijven die wel onderdelen verkopen, vragen tegenwoordig meer dan de nieuw prijs van de dealer toentertijd.
Ik denk dat dat normaal is als iedereen het wil en het er niet meer is. Wen er maar aan, nu de auto's ouder worden en de onderdelen ( en opties die iedereen wil maar die niet meer gemaakt worden) schaarser worden, dat prijzen ervan stijgen.
Dat was zo voor de katterug, de P1800, de 164, .... en begint voor de 343 en 360 maar zal ook gaan worden voor de 340.
Maar wat gereproduceerd wordt zal wel betaalbaar blijven, zolang er maar grotere aantallen van verkocht kunnen worden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Opties van 340 stijgen de pan uit. Das logisch. Maar wil je een achterlicht van je Volvo 340, kon je die vroeger krijgen voor 5 euro, is dat nu 15. Dat is het verschil niet. Maar tel hier 10 jaar bij, en je weet dan wel wat sommige onderdelen gaan kosten. Er zijn nu overigens wel weer onderdelen te krijgen, denk aan koelslangen welke vroeger niet te verkrijgen waren, en nu wel goedkoop zijn omdat ze massaal worden nagemaakt. Das wel goed.
Vooral kleine onderdelen gaan duur worden vermoed ik. Stel, dat jij een compleet interieur hebt liggen wat vroeger 50 euro opleverde, wil je dat nu wel kwijt voor 75 a 150. Waarom? Omdat het in de weg ligt. Maar een boordcomputer van een 340, is een heel, heel ander verhaal. Dat is dezelfde reden dat een CVT van een Volvo niet echt belachelijk veel oplevert. Natuurlijk, 10 jaar geleden kon je deze compleet kopen voor 50 euro met riemen,(van dubieuze kwaliteit, de riemen dan) maar als je nu zoekt kan het echt wel voor 100 a 150. De vraag is natuurlijk wel hoelang nog? En de prijzen liggen nu veel verder uit elkaar dan 10 jaar geleden. Nu kun je een complete CVT kopen voor 150, maar ook voor 400... (das wel de absolute top prijs, de kans dat je hem daar voor kwijt raakt is praktisch nul of er moet iets bijzonders aan zijn) Tel daar 10 jaar bij.... Maar dat zijn grote lompen dingen en liggen bij mensen in de weg omdat ze ruimte innemen. Maar, als iedereen het weggooit of niet meer heeft, stijgt het in waarde. Neem een goed interieur van een 343.
Een Interieur van een 343, zie ik eerder waarde generen zeker als het netjes is. Weet jij wat het kost opnieuw bekleden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Kan wel maar via een ander weg, namelijk uitvoeren.Markvictor;258663 schreef : Probleem is ook dat het zelf slopen niet meer kan.
Je gaat met het volledige kenteken en beide kentekenplaten naar de RDW en geeft aan dat de auto naar het buitenland gaat, er wordt dan een uitvoerdocument gemaakt je levert de kenteken en platen in met het betalen van iets van rond €10,00 en de auto is uit het Nederlandse auto archief geschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Kwa prijzen is dat met iedere auto hobby wel het geval. Dan moet ik zeggen dat het voor de 300 serie nog meevalt, ook kwa onderdelen voorziening.
Weet zoveel mensen (incl. mezelf) die echt een shitload aan onderdelen heeft liggen voor de 300 serie. Bied het alleen niet altijd aan, omdat het gewoon teveel is, maar reageer erg vaak om gezocht advertenties, ook op marktplaats.
Laatst iemand die specefieke dingen zocht voor zijn 343 van 1978.
Ik heb niet alles liggen, maar dan verwijs ik diegene wel door aan wie dat wel heeft.
De meeste zeggen dat dingen schaars worden en er niet meer zijn, maar als je specefiek 343 dingen zoekt is Fred in Bleiswijk een aanrader of Robbert Jan
En ja daar hangt ook wel een prijskaartje aan, maar dat is meer dan logisch.
Auto hobby kost gewoon geld, en ik vind prijzen voor onderdelen voor de 300 serie nog erg meevallen in vergelijking met andere.
Als voorbeeld 144 of 164 onderdelen, zijn aanzienlijk duurder.
Webshop van Nordicar bijvoorbeeld kun je dat mooi vergelijken.
Maar ben ook voor onderdelen van mijn 144 bij Wimbo classics geweest in Barneveld. Daar kosten dingen ook gewoon 2x zoveel als wat ik voor het zelfde voor een 300 serie betaal.
Overdrive schakelaar bijvoorbeeld, €40,- voor een stomme schakelaar.
Of een tankvlotter, €250,-
En kan zo wel even doorgaan.
Ik vind het ook best terecht, gelukkig zijn er mensen die alles nog willen bewaren, en opslag kost ook geld.
En dat haal je met het af en toe verkopen van een onderdeel er bij lange na niet uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens nieuw waren die vlotters echt duur!
Ik heb ooit eens heel veel weg gegeven voor 100 euro. 6 koplampen, 4 achterlichten, 5 bumpers, een CVT veiligheidsgordels... Had er nog 25 euro winst aan ook.... Al zal de benzine die ik er aan opgereden heb zal ook zoiets geweest zijn. Wat zou je daar nu voor kunnen krijgen... 300 euro? Maar dan niet in 1 koop. Dan zal het eerder rond de 200 zitten.
Ik heb nog wel de complete CVT koppelingsets liggen met 2 lagers maar die houd ik voor mezelf. Ook dure dingen nieuw. Moet wel zeggen dat ik er weer na uit kijk om in die Volvo te rijden. Maar laat hem nu goed maken.
Dat opslag duur is kan 2 dingen betekenen. Of grote dingen worden heel erg duur, vanwege de opslag, of juist goedkoop om er snel van af te zijn, zodat de ruimte met andere zaken opgevuld wordt. Nu is het nog meestal het laatste, maar dat zal over 10 jaar omgedraaid zijn met bepaalde onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.