Volvo 360 GLT opknapper
- V300 register
- Verbannen
-
Wegens een baan, zuinigere auto en gebrek aan ruimte in de werkplaats wil ik mijn auto weg doen. Ik zou het liefst de auto onderbrengen bij een liefhebber, om te zorgen dat de auto goed wordt gebruikt.
Het gaat om een 360 GLT, door mij gekocht van een clublid. Heb in de tijd dat ik hem heb gehad met een monteur opgeknapt. Auto is zo goed als roestvrij. Afgelopen jaar dorpels vervangen en nieuw stuk bodemplaat ingelast.
Daarnaast pas voorzien van vier nieuwe banden en nieuwe schokdempers voor.
Aandachtspunten:
- Dakraam werkt niet;
- Barst in voorruit;
- Veren voorzijde aan vervanging toe;
- Motor loopt op drie cilinders, waarschijnlijk kapotte injector. Mocht het niet uitmaken, houdt ik het blok graag.
Aan reserve-onderdelen heb ik staan: vier matige deuren, een goede motorkap, stalen velgen, een stel veerpoten van een 340 en twee subframes van een 360 (in goede staat).
Auto en onderdelen staan in Borculo.
Klinkt als een mooi opknapproject voor iemand die graag een GLT wil, of misschien een leuke sloper voor het redden van een andere 340/360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Johnny40;254314 schreef : Wat voor een blok ligt daar in? B200 injectie met 115pk?
Geen idee, ik ben daar niet zo in thuis. In elk geval een blok dat niet goed werkt welke de huidige eigenaar eventueel graag zelf zou houden. Lijkt me wel een mooie kans om gelijk een 2.3 of zo in te bouwen voor iemand met die ambities.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Johnny40;254314 schreef : Wat voor een blok ligt daar in? B200 injectie met 115pk?
Hij geeft in de advertentie aan;
Motor loopt op drie cilinders, waarschijnlijk kapotte injector.
Injectie dus

- Mark Smeets
- Moderator
-

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Dan lijkt hij mij het redden waard.
Maar het is natuurlijk ook een potentiële onderdelenbak voor de drifters onder ons.
Ik neem aan dat die er ook een magazijntje op na houden, hier doen ze dat althans wel met de Kadett GSI's voor het crossen, veerpoten e.d. zijn altijd schaars namelijk.
Als iemand hem wil, zou ik er snel bij zijn. Ik wil eventueel wel helpen, mocht vervoer een probleem zijn. Maar dan moet je wel een aanhangerrijbewijs hebben want als het ver weg is dan moeten we wel wisselen om het uur. Óf je moet het niet erg vinden dat een rit van 2 uur, 6 uur wordt.
Ik hoor het wel. Ik sta open voor suggesties. Plek heb ik niet en geld ook niet, haha.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Onlangs twee keurige voorschermen gevonden die ik binnenkort laat spuiten in de juiste kleur.
Ik weet nu al, dat als ik 'm weg zou doen, er toch spijt van ga krijgen...

- V300 register
- Verbannen
-