340 omgebouwd naar een diesel
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Hij staat er nog op voor een laag bedrag. Scarry
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Ik vind het een apart verhaal, maar er zit best veel technische informatie in die advertentie.
Nummerplaat: 15-SLS-1
Volvo 340 1.9 Turbo Diesel plus Intercooler.
*Let op: Lucas pomp is stuk en heb er een nieuwe 1 bij!
In februari heb ik deze auto over genomen en vervolgens om gebouwd na een vlotte 1900 Diesel. Auto is in 2011 geimporteert uit Duitsland weg en kwam lekkend de grens over.
De bodem is keihard en de koets is voor 90% roest vrij.
Het onderblok is orgineel (D16) en gereviseerd bij 188xxx km. Alle keeringen zijn vervangen en de motor lekt geen olie.
Er zit nu een Volvo 460 1.9TD MY95 cilinderkop op met de bij behorende verstuivers, voorkamers en pomp.
De intercooler komt van een Ford Mondeo '03 en de koppelings platen zijn vervangen na nieuwe platen van een Mitsubishi Lancer 1.8TD.
Uitlaat diameter is 2,25 inch en is vanaf de turbo naar de einddemper (straight pipe) op maat gemaakt.
Kachelbak is ook aangepast en op maat gemaakt.
De aandrijflijn is versterkt en gereviseerd. Er zitten 4 nieuwe homokineten onder, nieuw druklager, baksteunen vernieuwd, motorsteunen vernieuwd, 4 nieuwe wiellagers rondom, achteras verlaagd en verhogings veren voor. Heb er een kofferbak vol reserve onderdelen bij en ook alle orginele onderdelen om de auto weer om te bouwen na een 1600 met 54PK.
Technische info:
* 1.9 TDI
* 100PK
* APK tot Oktober 2019
* WOK Vrij!
* Roetfilter Vrij (niet verplicht)
* Bouwjaar MY86
* Goedkope klasse 75 per maand
* Achterwiel aangedreven (5bak)
* Lage gearing diff (Geen snelweg auto)
* Verbruik 1 op 16, 45L tank
* Hand geschakelde VIN
* Boost controller (Max 21PSI)
* 11 seconden na de 100 km/u
* Banden achter 225/45/17
* Gele verstralers
* Citroën XM kofferbak spoiler
Er is zoveel gedaan aan de auto, ik ben vast nog wel wat vergeten. Alle bonntjes zitten erbij.
Over de prijs kan gepraat worden, zolang het maar netjes blijft.
P.S. in de kofferbak ligt een complete set velgen, koppelingshuis, cardanas, motorsteunen, kachelbak + motor, rechter passagiers raam, tellerbak, etc.
Reden verkoop: moet wat anders hebben terwijl dit wel een leuke auto was om in te rijden. Mensen hoorde je aan komen door het extreme wervel geluid van de motor waar je bang van werd. Heb een leuke tijd gehad en nu mag de diesel weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.