1977 343
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Volvo 340 1.4 DL - Verkoopprijs: € 3.250,-
www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-340-1-4-...1e-e053-e250040a950a
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Ja werkelijk een plaatje, en zeker geen roest.
En dan die kilometerstand, alleen matcht dat niet meer met de motor.
Wel jammer, met zo weinig kilometers had die B14.0 het ook nog wel even uitgehouden denk ik zo.
Komt oorspronkelijk uit Frankrijk als ik me niet vergis.
Ik zelf had er wel een wat hogere vraagprijs bij gezet.
- V300 register
- Verbannen
-
Persoonlijk vind ik het dan weer een voordeel dat ze er een moderner blok in hebben gelegd (mits dat geen blok met 2 ton ervaring is natuurlijk). Dat maakt hem in onderhoud en gebruiksvriendelijkheid wel een stuk beter anno nu.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Steven340;251806 schreef : Ik zelf had er wel een wat hogere vraagprijs bij gezet.
Ik vind dat hij dan wel die afstelling van de carb en vario mag laten doen.
Zelfs voor deze prijs had dat gemogen.
Het is absoluut een pareltje met die km stand en als hij daadwerkelijk roestvrij is. Maar als je hoog inzet, dan moet hij ook verder top zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dat zal denk ik op loodvervanger toevoegingen slaan?
- V300 register
- Verbannen
-
Robert340;251811 schreef : Ben benieuwd of hij ook het brandstofsysteem E10 bestendig heeft gemaakt, er staat dat er "gewone" benzine in kan.
Maar dat zal denk ik op loodvervanger toevoegingen slaan?
Er ligt een B14.4 in, volgens Volvo zouden die tegen E10 moeten kunnen. Echter is het op de lange termijn zeer onverstandig om E10 te tanken, je gaat gegarandeerd problemen krijgen met onder andere de carburateur gezien ethanol inbijt op die metaallegeringen.
"Gewone benzine" is in Nederland nog altijd euro 95 met maximaal 5% ethanol toegevoegd. Ook niet heel lekker voor oude auto's, maar de negatieve effecten zijn veel minder groot. Euro 98 tanken is echter al snel interessanter dan euro 95 tanken omdat de auto er ook merkbaar zuiniger van wordt.
Het grote voordeel van een B14.4 ten opzichte van de B14.0 is dat er betere materialen zijn gebruikt, waardoor ongelode benzine kan worden gebruikt. Bijkomend voordeel is dat ze waarschijnlijk de Renix mee over hebben gezet waardoor je het onderhoud van contactpuntontsteking niet meer hebt.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
General Custom;251812 schreef : Euro 98 tanken is echter al snel interessanter dan euro 95 tanken omdat de auto er ook merkbaar zuiniger van wordt.
Hier merk ik met de 360 totaal niets van. Ik vond voor de vakantie dat hij wel lekkerder hoger in de toeren liep op 98, maar na 5000km in twee weken merk ik dat verschil niet. En het verbruik is nagenoeg gelijk, eerder iets meer zelfs..
- V300 register
- Verbannen
-
JKiers;251813 schreef : Hier merk ik met de 360 totaal niets van. Ik vond voor de vakantie dat hij wel lekkerder hoger in de toeren liep op 98, maar na 5000km in twee weken merk ik dat verschil niet. En het verbruik is nagenoeg gelijk, eerder iets meer zelfs..
Ongeveer net als chiptuning bij moderne auto's is het alleen zuiniger als je niet overal zo hard als je kan rijdt.
- V300 register
- Verbannen
-
Robert340;251814 schreef : Ongeveer net als chiptuning bij moderne auto's is het alleen zuiniger als je niet overal zo hard als je kan rijdt.
Om daar een onderbouwing aan te hangen.
De motor loopt "lekerder", dat is een gevoel. Ga je dat anders omschrijving dan kom je tot de conclusie dat de motor minder moeite heeft, dus minder hard hoeft te werken, om het gewicht van de auto te verplaatsen. Heb je minder kracht nodig om de auto te verplaatsen dan hoef je dus minder gas te geven. Dat is grofweg waarom je zuiniger kunt rijden op euro 98.
Om dezelfde rede kan een auto bijvoorbeeld zuiniger worden van het vervangen van de bougiekabels als die in héle slechte staat zijn. De motor gaat er beter van lopen waardoor je minder gas hoeft te geven om het zelfde gewicht te verplaatsen met een zelfde snelheid.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Robert340;251814 schreef : Ongeveer net als chiptuning bij moderne auto's is het alleen zuiniger als je niet overal zo hard als je kan rijdt.
Natuurlijk, dat spreekt voor zich, maar dat doe ik sowieso wel ongeacht ik op 95 of 98 rijdt :woops: