(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2018 12:58 #634858 door V300 register
1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop) is gemaakt door V300 register
Via Facebook wordt deze auto aangeboden. Een zeer uniek exemplaar. Helaas hebben een aantal crossers inmiddels ook interesse getoond.

Concreet:
-1982 Volvo 343 met lage kilometerstand.
-moet op zeer korte termijn weg.
-dinsdagavond ga ik een bezichtiging doen om de hoeveelheid werk in te schatten.
-ik heb meteen contact opgenomen met Steven, wij hebben beiden eigenlijk geen plaats maar willen onze voorraad en medewerking ter beschikking stellen aan degene die deze auto koopt om hem weer op te knappen.
-prijs 400 euro
-zie foto's

Deze auto dreigt dus naar de cross te gaan. Een unieke kans voor iemand die een unieke 343 wil met een beperkt budget!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2018 21:30 #975079 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop)
Die stoelen zien er nog erg mooi uit zeg. Meestal vanwege de dunne stof scheuren die altijd.
Lak is mooi op te poetsen, zit zeker een mooie auto onder. Neem als mooi voorbeeld de blauwe 360 van Francios.

Mocht er laswerk aan uitgevoerd moeten worden, wil ik dit voor deze auto voor noppes doen. Tevens heb ik veel onderdelen en plaatwerk voorradig mocht dat nodig zijn.
Na de 340L kan ik er niet nog eentje bijnemen, dat wordt echt teveel.
En over 4 jaar (opnieuw) wegenbelasting vrij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2018 21:34 #975080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop)
Een mooi gebaar Steven!

Ik heb intussen contact met de verkoper gehad, ook hij vindt het zonde als de auto wordt gebruikt voor de cross. Dinsdagmiddag kom ik voor het werk in de buurt en ga ik kijken hoeveel werk er aan zit. Helaas heb ik echter eigenlijk ook geen plaats voor nog een auto... enkel voor tijdelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2018 17:22 #975107 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop)
Vandaag ben ik gaan kijken bij de 343. Het is echt ontzettend gaaf: hij is compleet, 103.000km, en van de eerste eigenaar. Een tijdcapsule.
Echter kwam ik toch met een teleurstelling thuis. Om op te knappen is naar mijn mening wel echt te veel werk als je niet altijd al naar zo'n auto op zoek bent geweest. Veel roest op de bekende plaatsen, inclusief slechte reparaties, deurkaarten, dashboard en vloerbedekking zijn aangetast door vocht, onder de motorkap alles onder de bruine vliegroest, etc.
(Voor de liefhebber heb ik foto's op aanvraag).

Echter, wil ik de auto misschien toch kopen. Niet om op te knappen maar om te slopen zodat de onderdelen in elk geval goed terecht komen. Waar kun je immers nog roestarme spijltjes portieren, mkII spatborden en mkI stoelen met stoelverwarming vinden? De intentie is om dan meteen mijn 90'er 340 in een mkII jasje te steken.

Mocht er iemand zijn die deze auto wél kan/wil redden, of samen met mij wil kopen voor onderdelen, laat het me weten!
Haast is geboden, deze week moet hij weg zijn want anders gaat hij in de pers.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2018 17:55 #975108 door Steven340
*zucht*

Zo houden we natuurlijk niets over, ik schrik hier helemaal niet van.
Stukje paravaan ben ik zo'n 4 uurtjes mee bezig wat laswerk betreft.
Hier en daar zal er wat opnieuw gespoten moeten worden. Prima met een spuitbus te doen.

Heb genoeg plaatwerk liggen, stukje dorpel, echt pinuts.
Zoals ik al zei, laswerk wil ik voor noppes doen, kijk naar die blauwe 340 die ik heb opgknapt. forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=10732
Van de foto's gezien is deze nog in een veel betere staat.
Als niemand er iets mee wilt doen, het zei zo. Dan maar een 343 minder.

Ik zelf kan er gewoon simpel niet nog eentje bijnemen, bied al mijn diensten aan, de meeste schrikken van een beetje roest, maar het meeste kan ik allemaal prima zelf opknappen, daar zitten dus echt de kosten niet.

Zelfs oud type deurpanelen heb ik voor deze liggen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2018 18:35 #975109 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1982 Volvo 343 overgangsmodel (loop/sloop)
Ziet eruit alsof 'ie prima te redden is. Mooi dat je bent gaan kijken Bart.

Ik kan lassen, heb de onderdelen en de ruimte... Aiai. Rijdt de auto nog?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2018 18:39 #975110 door V300 register
De 343 staat sinds 2005 stil Joost, is naar het schijnt wel rijdend weggezet. Hij moet sowieso met de aanhanger of oprijwagen gehaald worden.
(Waarvoor ik eventueel een adres heb aan 15 euro per uur + dieselkosten).

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2018 18:39 #975111 door Steven340
Zal niet zo spannend zijn, afgelopen weekend bij Erik een auto verplaatst die al 5 jaar stil stond, even op gang helpen en daarna meteen lopen op oude benzine.

Zou wel een jerrycan euro 98 meenemen.
Wil daar eventueel wel mee helpen. Weet genoeg af van die 1.4'tjes.
Mankeerd over het algemeen nooit wat aan, als hij rijdend is weggezet dan is dat nooit een probleem.

En zo te zien een solex carb. helemaal pinuts...... veel simpeler dan die webers.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2018 18:45 #975112 door V300 register
Mocht je de 343 willen Joost, dan kun je sowieso op mijn hulp rekenen als je dat wilt.
Voor mijzelf is het project echter helaas te groot om echt goed te kunnen opknappen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2018 19:13 #975116 door V300 register
Heren, eerst het project in Rijen afmaken.
@Steven: las je mijn 340 uit 1983 ook voor nop? Roest op dezelfde plekken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC