340 MK3 Diesel op facebook ''om te slopen''
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
En een originele D16 vind je echt nergens meer. Of je moet er een renault diesel inleggen.
Maar wie wil er nou nog diesel rijden behalve ik?
Ben bang dat het voor deze einde oefening is.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
een krokante 360 erin leggen? Of een 2.0 liter Renault motor uit een Laguna I?
Dan kun je het koppelingshuis laten zitten, nietwaar? Allemaal afgeleiden van de F8M.
Ben niet zo van het slopen als het een 360 betreft.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
De D-riem is waarschijnlijk geknapt doordat de brandstof pomp is vastgelopen.
Deze zit dan ook muurvast. Wat ik begreep gebeurde het ook bij stationair draaien als ik de vorige eigenaar mag geloven.
Verder was aan de bijrijders kant een compleet stuk bodemplaat uitgeslepen, echt een flinstone auto.
Maargoed heb een hoop onderdelen wat ik voor m'n eigen diesels kan gebruiken.
Want je zal het niet geloven maar zelfs de handrem kabels L+R zijn specefiek 340 diesel.
En dus ook nergens meer aan te komen, hier liep ik dus ook bij mijn diesel tegenaan.
Verder nog dingen zoals de motorkabelboom, vacuüm pomp, kunstof zadeltank, brandstof vulhals met tankdop, gaskabel, tellerunit en nog heel wat klein spul, zoals achterklep diesel embleem etc.....
Motor ga ik nog eens helemaal uit elkaar halen, en ook de pomp ben wel benieuwd hoe dat er allemaal van binnen uitziet en wat de schade is

- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij past het in sommige gevallen wel beter direct in een rechtsgestuurde dan in een linksgestuurde auto, in ieder geval wat betreft de f7r/f7p swaps die vaak op v300mania uit Engeland voorbij kwamen/komen. Ik zag onlangs een bericht hierover van Anjo hier ergens op het forum.Wouter;248917 schreef : Als het bij Renault een F code heeft is het blok erin te leggen. Zou zelf ook voor een 1.9TD gaan als je perse wilt dieselen in een 300.
Qua 8 kleps motoren lijkt me een volvo 440 1.8i of 2.0i iets minder lastig dan een 1.7 turbo, misschien alleen de injectie werkend krijgen en dan voldoen het chassis, aandrijflijn en de remmen nog wel denk ik.
Ik heb in mijn dagelijkse auto een LPG G3 installatie. Volgens mij is diesel vergeleken hiermee altijd duurder, want hogere wegenbelasting en prijs aan de pomp. Alleen met het onderhoud voordeliger.