(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-11-2009 20:49 #629707
door V300 register
FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen) is gemaakt door V300 register
Zojuist op MP verschenen: 2 fluke Multimeters. Mocht je het onderhoud aan je auto serieus nemen en die irritante fouten uit je kabelboom willen vissen, dan zijn dit de speeltjes die je nodig hebt.
Ze zullen zeker niet heeeel goedkoop zijn, maar met het juiste onderhoud gaan ze langer mee dan je eigen geheugen (levenslang dus). De huidige eigenaar is er zo te zien erg zuinig op geweest
Oh ja, de verkoper is een bekende op het forum geloof ik
link.marktplaats.nl/294627297
link.marktplaats.nl/294629108
Het is dat ik al een leuke multimeter heb die alles al doet wat ik wil, anders had ik op een hiervan gereageerd. Maar iets met geld, een keer kunnen uitgeven, en spullen dubbel krijgen dan.
Ze zullen zeker niet heeeel goedkoop zijn, maar met het juiste onderhoud gaan ze langer mee dan je eigen geheugen (levenslang dus). De huidige eigenaar is er zo te zien erg zuinig op geweest
Oh ja, de verkoper is een bekende op het forum geloof ik

link.marktplaats.nl/294627297
link.marktplaats.nl/294629108
Het is dat ik al een leuke multimeter heb die alles al doet wat ik wil, anders had ik op een hiervan gereageerd. Maar iets met geld, een keer kunnen uitgeven, en spullen dubbel krijgen dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-11-2009 21:03 #804094
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
Kevin uit Den Haag. Hmm.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2009 21:05 #804095
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
Nooit van gehoord.... 
Korting op vertoon van V3C pas!

Korting op vertoon van V3C pas!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2009 00:51 #804114
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
ik heb wel interesse in 1 van de 2.
zit er nog veel verschil tussen, qua gebruiksgemak cq functies?
(ik neem aan dat geen van beiden capaciteit/inductantie kunnen meten...)
zit er nog veel verschil tussen, qua gebruiksgemak cq functies?
(ik neem aan dat geen van beiden capaciteit/inductantie kunnen meten...)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2009 13:17 #804130
door V300 register
Fluke is een goed merk. Professioneel en degelijk. Ik heb er ook ??n op de zaak (maar dan een veel uitgebreidere versie) en ben er zeer goed over te spreken.
In principe zou je voor de volvo 300-serie ook uit de voeten kunnen met een el-cheapo dingetje uit de 10 eurobak van de Praxis. Aan de andere kant is Fluke wel heel degelijk.
In principe zou je voor de volvo 300-serie ook uit de voeten kunnen met een el-cheapo dingetje uit de 10 eurobak van de Praxis. Aan de andere kant is Fluke wel heel degelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2009 16:51 #804139
door V300 register
Als je toch eens wist hoe veel van die elcheapo dingen ik al versleten heb....
Ik heb nu weliswaar nog steeds geen "merk"-apparaat, maar deze is wel een stuk degelijker (en autoranging, heeel fijn!) dan die gamma-prullaria. Dat spul is leuk om 1x wat door te meten. Wil je vaker meten, geef dan liever wat meer uit.
Ik heb nu weliswaar nog steeds geen "merk"-apparaat, maar deze is wel een stuk degelijker (en autoranging, heeel fijn!) dan die gamma-prullaria. Dat spul is leuk om 1x wat door te meten. Wil je vaker meten, geef dan liever wat meer uit.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 20:27 #804168
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
Ideaal en onmisbaar gereedschap voor de Volvo 480-bezitter.
Eigenlijk had het standaard in het boordsetje opgenomen moeten worden...
Eigenlijk had het standaard in het boordsetje opgenomen moeten worden...
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 20:55 #804174
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
De 110 meet of test:
- AC/DC spanning en stroom
- Weerstand
- Conitu?teit
- Dioden
- Spannings en stroomrequentie
- capaciteit
Verder heeft hij automatische schaling. Jammer genoeg geen verlichting in het scherm, dat vond ik toch wel een groot gemis. Vandaar dat ik later die 115 heb gekocht.
De 115 meet of test:
- Weerstand
- Continu?teit
- Wissel / gelijkspanning (ook in millivolt)
- AC en DC stroom
- Capaciteit
- Frequentie
- Dioden testen
De 115 heeft dan dus achtergrond verlichting, het scherm is wat groter. Qua metingen zijn ze aardig gelijk volgens mij. Ook automatische schaling, automatisch standby etc.
Wat ze wel beide hebben is een balkje onder in beeld. Bij het meten namelijk "duurt" het heel even voor de juiste waarde in beeld komt. Pieken in je spanning zijn normaal namelijk moeilijk te meten met een digitale multimeter. Omdat die namelijk een analoog signaal moet omzetten in een digitalewaarde en die vervolgens op het scherm tonen. Daar heeft Fluke bij de 110 en 115 o.a. een oplossing voor bedacht. Een balkje onderin die namelijk direct schommelingen in je spanning laat zien. Deze zal je dan dus heen en weer zien bewegen.
- AC/DC spanning en stroom
- Weerstand
- Conitu?teit
- Dioden
- Spannings en stroomrequentie
- capaciteit
Verder heeft hij automatische schaling. Jammer genoeg geen verlichting in het scherm, dat vond ik toch wel een groot gemis. Vandaar dat ik later die 115 heb gekocht.
De 115 meet of test:
- Weerstand
- Continu?teit
- Wissel / gelijkspanning (ook in millivolt)
- AC en DC stroom
- Capaciteit
- Frequentie
- Dioden testen
De 115 heeft dan dus achtergrond verlichting, het scherm is wat groter. Qua metingen zijn ze aardig gelijk volgens mij. Ook automatische schaling, automatisch standby etc.
Wat ze wel beide hebben is een balkje onder in beeld. Bij het meten namelijk "duurt" het heel even voor de juiste waarde in beeld komt. Pieken in je spanning zijn normaal namelijk moeilijk te meten met een digitale multimeter. Omdat die namelijk een analoog signaal moet omzetten in een digitalewaarde en die vervolgens op het scherm tonen. Daar heeft Fluke bij de 110 en 115 o.a. een oplossing voor bedacht. Een balkje onderin die namelijk direct schommelingen in je spanning laat zien. Deze zal je dan dus heen en weer zien bewegen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2009 22:26 #804203
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic FLUKE multimeters (onmisbaar gereedschap tegen elektrische problemen)
Mensen denk eraan dat dit multimeters zijn die ergens tussen de ? 200 - 300 kosten en eigenlijk voor professioneel gebruik zijn, de multimeters die bij de DHZ zaken of af en toe bij de Aldi of Lidl te koop zijn, zijn voor de hobbyist zeer goed te gebruiken, zelf heb ik een analoog multimeter uit 1975 toen ik elektronica op de MTS studeerde, en heb nog 1 mini analoog multimeter en drie digitale multimeters die allemaal nog werken waar van de laatste bij de Aldi in Duitsland is gekocht met de volgende bereiken:
0-600 V AC/DC
micro Amp?re, milli Amp?re, Amp?re AC/DC
Extra bus voor 20 Amp?re maximaal
weerstand meting
doormeting met en zonder zoemer
batterij meting 1.5 en 9 V
en dat alles voor het luttele bedrag van bijna ?14.00.
En als je zuinig ben op zo'n apparaat gaat die ook een leven lang mee
0-600 V AC/DC
micro Amp?re, milli Amp?re, Amp?re AC/DC
Extra bus voor 20 Amp?re maximaal
weerstand meting
doormeting met en zonder zoemer
batterij meting 1.5 en 9 V
en dat alles voor het luttele bedrag van bijna ?14.00.
En als je zuinig ben op zo'n apparaat gaat die ook een leven lang mee
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2009 22:40 #804205
door V300 register
Ik stuur je een mail over de 115 dan. Groter display is fijn. Werking van dat balkje ken ik, werkt goed.
Moderators: Mark Smeets