(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1983 340GL

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2009 20:00 #629537 door 16673-dummy
1983 340GL is gemaakt door 16673-dummy
Op marktplaats stond een advertentie van een 340GL vario van januari 1983. De auto had geen kenteken meer.

Na wat heen en weer gemail ben ik het volgende te weten gekomen. De laatste eigenaar heeft hem in '84 gekocht en er tot 1994 mee gereden. Wegens omstandigheden is de auto toen gestald en wegens de invoering van de houderschapsbelasting is het kenteken ingeleverd. Voor hij de stalling in ging zijn de varioriemen en koppeling vervangen (let wel, dat is dus 15 jaar geleden).
Elk jaar is de auto gestart en is er een rondje meegereden; hierdoor rijdt, stuurt en remt de auto naar behoren maar er is natuurlijk wel onderhoud nodig.

De wagen heeft 80.000 km gelopen en heeft hier en daar een beginnende roestplek, maar die zijn nog uitstekend weg te werken omdat de auto simpelweg altijd binnen heeft gestaan. In de dorpel zit een deukje.

Het is een grijze vijfdeurs met spijltjes (zeldzaam!!). Het interieur is blauw pluche en redelijk luxe (GL).
Als de auto ter keuring wordt gebracht bij een RDW-station, wordt het oorspronkelijke kenteken weer teruggegeven en derhalve kun je er belastingvrij mee rijden. Het staat gelijk aan invoeren, dus je bent ongeveer 100 euro kwijt voor het totale proces.

Deze prachtige auto verdient het om gered te worden! De prijs weet ik niet, maar kan nooit heel hoog zijn.

Ge?nteresseerden kunnen me mailen voor het emailadres van de huidige "eigenaar".
Mijn mailadres is jhh . ruizendaal @ gmail . com (excl. spaties).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2009 21:37 #800640 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340GL
Duh... had je hier niet iets eerder tegen aan kunnen lopen, zo'n '83 is leuk. (is toch de mk2 neus met spijltjes deuren?)

Ik denk dat een foto of 2 wel zal helpen. (en inderdaad, het oude kenteken kan je tegenwoordig terug krijgen, ook als je huidige platen een keer na verlies zijn toegekend)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 14:44 #800680 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 340GL
Helaas heb ik de foto's van de marktplaatsadvertentie niet bewaard.

Het is echter een ERG mooie auto! Ook het blauw pluche interieur ziet er nog geweldig uit.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 18:36 #800698 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic 1983 340GL
wauw.. ik heb ook een heel mooi blauw velours interieur, alleen nog niet de juiste sedan erom heen... :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC