(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 343 '76

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 00:22 #791717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 '76
Wat wil je dan Erik? Een grote industrie in Nederland op diverse gebieden is gewoon niet mogelijk. Daar zijn de arbeidskrachten niet voor aanwezig. Die willen namelijk allemaal te duur betaald worden.
Een simpele lasserij in Nederland kan toch bijvoorbeeld al niet werken tegen eentje in Polen, Portugal etc?
Import is voor Nederland noodzakelijk.
Verdwijnen van historisch erfgoed is niet noodzakelijk in dit verband, maar wel logisch. Dat het jammer is, dat is voor velen een feit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 12:45 #791742 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 343 '76

huysmans;114463 schreef : Sorry dat ik het zeg, maar het is maar een auto. Hoe zeldzaam ie ook is, je kan ze niet allemaal redden. Leer er mee te leven. Als je kijkt wat er aan flora en fauna dagelijks allemaal uitsterft, wat doet zo'n stuk blik er dan toe? Erik doet z'n best de 3'tjes te redden, maar cijfert zichzelf compleet weg en de rest schreeuwt moord en brand terwijl die ook niets doen wegens gebrek aan whatever.

Accepteer dat je nu te laat was en als je het niet kan hebben dat het nog een keer gebeurd, begin vast te sparen voor een spoed redding en ruimte.

Ik begin toch wel het gevoel te krijgen meer met een secte te maken te hebben dan met een club. Ja het is zonde, maar daar doe je niets aan, zeker nu niet meer. Probeer desnoods na de vakantie van die gasten de wagen te pakken te krijgen zodat je kan redden wat er nog aan onderdelen af te halen is.

Zeker, maar ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen "doodzonde", "eeuwig zonde" e.d.

Ook ik doe alle moeite die ik kan doen om e.e.a. te redden, o.a. een der laatste oude neuzen (die ik echter compleet uit het oog ben verloren), een 343 DLS (waar we volgende week ook vol goede moed aan gaan beginnen), en nu een 345, die ook wel redelijk "gered" is ja.
Sloop dreigde voor die wagen.

Een club bevat liefhebbers die door het stof willen kruipen, en mensen die het leuke auto's vinden en er wat voor over hebben.
Momenteel bevind ik me er ergens tussenin, met name omdat ik nog wil sparen voor m'n rijbewijs.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:19 #791749 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 343 '76
Het was de enige in die kleur bij mij bekend.
Alex, misschien is het iets om als ze er achteraf mee klaar zijn eens langs te gaan voor enkele onderdelen??????
Waar staat ie trouwens?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:20 #791750 door 16673-dummy
Dat vroeg ik me ook al af.

Je kunt zo'n auto ALTIJD weer terugbouwen, zolang hij nog maar een kenteken heeft is hij ?cht nog te redden!

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:26 #791753 door Robbert Jan Veraa
Het gaat niet zozeer over het terugbouwen maar om onderdelen te redden voor de 76-er van Freerk en die van mezelf.
Ik zit zelf te springen om een ruitewissertank met de slang lopend door de dop. Deze is rond chnr 17000 vervangen door het latere model met de slang door de zijkant. Vaak zijn ze, omdat het eerste model slecht aanzoog, ook vervangen op de oudere auto's.
Verder denk ik aan de ruitewisserpomp (klein model), de beugels voor de nummerplaat voor, de achterklep, de sloten, de plastic kapjes onder de voorstoelen, het stuur, het slot van de hadschoenkast, reservewiel met toebehoren,....

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:27 #791754 door Robbert Jan Veraa
Joost weer heelhuids terug?
Laat maar iets weten over de uitlaat...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:30 #791756 door 16673-dummy

volvomania;114583 schreef : Het gaat niet zozeer over het terugbouwen maar om onderdelen te redden voor de 76-er van Freerk en die van mezelf.
Ik zit zelf te springen om een ruitewissertank met de slang lopend door de dop. Deze is rond chnr 17000 vervangen door het latere model met de slang door de zijkant. Vaak zijn ze, omdat het eerste model slecht aanzoog, ook vervangen op de oudere auto's.
Verder denk ik aan de ruitewisserpomp (klein model), de beugels voor de nummerplaat voor, de achterklep, de sloten, de plastic kapjes onder de voorstoelen, het stuur, het slot van de hadschoenkast, reservewiel met toebehoren,....

Dat is ook geheel waar.

Voor m'n terugreis; zie het topic van de 345 en het laadstroomtopic in 'licht en elektra', maar ook het thread zonder onderwerp.
Wat betreft de uitlaat; ik heb het forum nu van boven naar onder doorgespit, nu is de mailbox aan de beurt ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC