360 met stuurbekrachtiging
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;96023 schreef : Waarom zou je dat doen? Het beste van een 360 t.o.v. een 340 is juist de motor...
Omdat een 360 niet met een automagische bak is geleverd, vario of anderzins. (en ik wil dat Tabitha ook in de wagen mag rijden, zodra ze d'r roze creditcard heeft) Als je een oplossing weet om een 360 een automaat te geven, dan hoor ik dat graag.

- V300 register
- Verbannen
-
ik verwacht overigens niet dat het kan zonder schutbord/bodem ter hoogte van koppelingshuis grondig te verbouwen..
een opstelling met een 'remote' tandwielset (bij de achterwielen) en de koppeling/omvormer bij de motor kan theoretisch wel, maar zal erg lastig zijn ivm vloeistofstromen en interne aandrijving van de oliepomp in de bak.
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn er ?berhaupt auto's waarbij een automaat als transaxle is ingebouwd (dus met extra oliekoeler etc zoals Wouter noemt)? De twee jongste generaties Chevrolet Corvette hebben ook een automaat met koppelomvormer als optie, maar ik ben er nooit achtergekomen hoe ze dat gefr?beld hebben
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;96078 schreef : Is de B200 ?berhaupt ooit met automaat geleverd?
Tuurlijk, in de 240.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De Porsche 924 en 944 is een transaxle auto die met een automaat geleverd is. Vooral in de USA natuurlijk. Wij europeanen wisten wel beter dan een sportwagen met een automaat uit te voeren... Dat is een belachelijk idee zeg...:lol:Niels;96078 schreef : Zijn er ?berhaupt auto's waarbij een automaat als transaxle is ingebouwd (dus met extra oliekoeler etc zoals Wouter noemt)?
- V300 register
- Verbannen
-
ik zal eens kijken hoe ze dat gefr?beld hebben. mogelijk oliepomp voor de bak als een soort stuurbekrachtigingspomp (dus met een riem aan de voorkant van de motor)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
m.a.w. echt soepel wegrijden is bijna niet mogelijk.
het schijnt dat ditzelfde probleem ook optreedt bij de audi multitronic
ik weet niet hoe de 7-traps DSG dit doet, maar die heeft droge plaatkoppelingen. dus ik vermoed dat dat allemaal zowieso wat rauwer en heftiger gaat

- V300 register
- Verbannen
-