(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

360 met stuurbekrachtiging

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 09:40 #766664 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met stuurbekrachtiging
dat is in principe al een spoiler die niet op een mk2 "hoort", dit is een type 3 glt spoiler, de type 2 spoiler is wat subtieler, maar past veel beter bij een mk2 auto zoals streepje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 10:47 #766671 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met stuurbekrachtiging

Bodejodel;96023 schreef : Waarom zou je dat doen? Het beste van een 360 t.o.v. een 340 is juist de motor...

Omdat een 360 niet met een automagische bak is geleverd, vario of anderzins. (en ik wil dat Tabitha ook in de wagen mag rijden, zodra ze d'r roze creditcard heeft) Als je een oplossing weet om een 360 een automaat te geven, dan hoor ik dat graag. ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 11:15 #766676 door V300 register
lijkt mij ook wel interesspannend, ja.

ik verwacht overigens niet dat het kan zonder schutbord/bodem ter hoogte van koppelingshuis grondig te verbouwen..

een opstelling met een 'remote' tandwielset (bij de achterwielen) en de koppeling/omvormer bij de motor kan theoretisch wel, maar zal erg lastig zijn ivm vloeistofstromen en interne aandrijving van de oliepomp in de bak.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 12:12 #766684 door V300 register
Schutbord verbouwen is de methode-Maserati. De Quattroporte had oorspronkelijk ook de bak achterin zitten (gewichtsverdeling enzo) maar dat was een gerobotiseerde handbak, dus dan heb je dat gedoe met oliekoelers enzo niet. Voor de (echte) automaat die er nu in zit moest inderdaad de hele bende worden omgebouwd. Geht nicht gibt's nicht zeggen ze in Duitsland, maar het is een hele bende werk. Is de B200 ?berhaupt ooit met automaat geleverd? Anders krijg je weer van dat soort compatibiliteitsissues. Plus aandrijfas en diff, dat mag je waarschijnlijk ook onder een andere Volveau uitslopen en pas maken.

Zijn er ?berhaupt auto's waarbij een automaat als transaxle is ingebouwd (dus met extra oliekoeler etc zoals Wouter noemt)? De twee jongste generaties Chevrolet Corvette hebben ook een automaat met koppelomvormer als optie, maar ik ben er nooit achtergekomen hoe ze dat gefr?beld hebben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 12:21 #766685 door V300 register

Niels;96078 schreef : Is de B200 ?berhaupt ooit met automaat geleverd?

Tuurlijk, in de 240.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 13:27 #766694 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met stuurbekrachtiging

Niels;96078 schreef : Zijn er ?berhaupt auto's waarbij een automaat als transaxle is ingebouwd (dus met extra oliekoeler etc zoals Wouter noemt)?

De Porsche 924 en 944 is een transaxle auto die met een automaat geleverd is. Vooral in de USA natuurlijk. Wij europeanen wisten wel beter dan een sportwagen met een automaat uit te voeren... Dat is een belachelijk idee zeg...:lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 13:31 #766697 door V300 register
vind ik niet. De Porsches (iig de 911 die ik laatst reed) hebben een tipstand waarmee je vrijwel hetzelfde kunt rijden als handgeschakeld. (omvormer die meteen vast gaat etc)

ik zal eens kijken hoe ze dat gefr?beld hebben. mogelijk oliepomp voor de bak als een soort stuurbekrachtigingspomp (dus met een riem aan de voorkant van de motor)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 13:40 #766700 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met stuurbekrachtiging
Moderne automaten doen indedaad meestal niet meer onder voor handbakken. Zeker die DSG achtigen zijn waanzinnig goed. Daar schakel je zelf niet tegenop...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 13:46 #766701 door V300 register
het enige wat rot is (bij een 6-traps DSG in ieder geval) is het 1e moment van wegrijden. Bij het loslaten van de rem laat hij de koppeling even flink aangrijpen, en dat moet je heel precies opvangen met het gaspedaal (omdat je anders nogal abrupt begint weg te rijden, daarna trager, dan laat hij de koppeling weer iets vieren, en dan begint de motor toeren te maken en slaat ie alsnog bijna in 1 keer vast.

m.a.w. echt soepel wegrijden is bijna niet mogelijk.

het schijnt dat ditzelfde probleem ook optreedt bij de audi multitronic

ik weet niet hoe de 7-traps DSG dit doet, maar die heeft droge plaatkoppelingen. dus ik vermoed dat dat allemaal zowieso wat rauwer en heftiger gaat :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2009 23:26 #766846 door V300 register
Wat me nu pas opvalt: uit de gegevens is af te leiden dat het een B200F-motor is. Dus wie regelmatig door de mj??-zones in Duitschland moet... groene sticker!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC