(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

wie steekt hier een stokje voor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 14:21 #761688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic wie steekt hier een stokje voor?
electrische ramen krijg je nog iets voor, 5-bak misschien, de rest is moeilijk verkoopbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 15:02 #761702 door V300 register
Ik had het niet over jou Erik! Wat met jouw ook meespeelt is dat je een gebouw moet huren. (lees minstens de helft als het niet meer is van je opbrengsten rechtstreeks kan afgeven) Als jij niet handelt kun je net zo goed niks doen.(bedoel als het niks op mag brengen kun je ook geen auto,s reden) Daarbij is het voor mensen die onderdelen zoeken erg handig, dus ik vind dat meer dan 100% perfect.

Die velgen krijgt die ook wel wat voor hoor. Ik reken totaal op toch wel 200 a 250 euro. Voor alles.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
10-03-2009 15:09 #761706 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic wie steekt hier een stokje voor?
Ik snap je redenatie Mark!
Deze man heeft de auto waarschijnlijk goedkoop gekocht, met als de doel de motor zelf te gebruiken.
Door de onderdelen los te verkopen krijgt hij nog een gedeelte van de aanschafprijs terug.

Overigens zijn de koplampwissers ook nog wel wat waard. De rest zal hij idd moeilijk kwijt worden ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 20:42 #761755 door V300 register

v0lv0freak;93418 schreef : Overigens zijn de koplampwissers ook nog wel wat waard. De rest zal hij idd moeilijk kwijt worden ;)

Rekenen niet teveel op die wissers; toen ik hem had hebben die dingen nooit gewerkt. 1 van de 2 mist een veertje. Bovendien vertelde een clublid mij, toen hij mijn auto bekeek op de VKB (stond toen te koop), dat er het motortje mist om ze te bedienen. Heb nooit geweten dat dat ding miste...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2009 21:45 #761767 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wie steekt hier een stokje voor?
huh? als je het motortje mist zul je de wisserblaadjes nieteens op kunnen hangen..

waarschijnlijk werd er verwezen naar een 2e sproeierpompje, nergens voor nodig; raar dat ze dat in born wel zo bedacht hebben:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2009 23:10 #761792 door V300 register
dat 2e sproeiertje was dan ook bedacht voor de achterruitenwisser en niet voor de koplampwissers.

de koplampwissers worden geactiveerd samen met het sproeien van de voorruit, en delen mee in de opbrengst van het 1e pompje.

Voor de wis/was van de achterruit was een hele aparte schakeling + pomp nodig. die bedien je niet met 1 van de standaard hendels.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 12:29 #761821 door V300 register
Mij werd verteld dat het 2e "pompje" voor de koplampwissers waren. Sorry, dat ik het dan verkeerd heb. Sluit niet uit dat de 2 wissers het niet gedaan hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 12:31 #761822 door V300 register
maakt niet uit; daar is wel meer verwarring over, vandaar de uitleg.

Ik heb ook wel eens mensen horen beweren dat je het pulsair systeem moet afsluiten omdat dit vervuiling van de motor zou geven :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 12:44 #761824 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic wie steekt hier een stokje voor?
ik heb op m'n blauwe 2 van die pompies en de ene is voor de ruitenwissers op de voorruit, en het andere pompie is voor de koplampwissers. als ik naar het knei bundeltje kijk, kan dat alleen maar in elkaar geprutst zijn door de lui in born;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 13:05 #761826 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic wie steekt hier een stokje voor?
Logica 1: Sproeier koplampen; kortste verbinding, neemt de hoogste druk weg tenzijn sproeiertje voldoende weerstand geeft.
Logica 2: Sproeier achterruit; langste verbinding, sproeiermotor moet een flinke pulse geven. Delen met koplampsproeier of voorruitsproeier ligt niet voor de hand. Er is echter meestal maar 1 sproeiertje.
Logica 3: Voorruitsproeier; middellange verbinding, twee sproeiers en de belangrijkste functie (veiligheid). Delen met andere sproeierverbindingen ligt niet voor de hand.

Voorzover ik me kan herinneren ben ik eerlijk gezegd ook nog niet een sproeiermotor tegengekomen met twee uitgangen of een leiding met een aftakking naar de koplampsproeiers of achterruitsproeiers.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC