(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1983 340DL 2.0!!!

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 14:33 #753012 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1983 340DL 2.0!!!
Plug voor het uitlezen van de OBD2? :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 14:57 #753015 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Aansluiting is inderdaad om hem aan een testkast te hangen, soort van voorloper op het diagnosesysteem, sommige sun testkasten hebben deze aansluiting en werden veel gebruikt bij de dealers.

Heb trouwens weer contact gehad met de zoon van de eigenaar en "Opa" wil absoluut niet lager zakken dan 900 euro.
Er zal ongetwijfeld wel iemand zijn die hem dit waard vindt maar voor mij is ie net iets te duur omdat ik hem na aanschaf ook weer in originele staat wil brengen.(spuit/las werk, div.interieurdelen etc)

Helaas, heb wel mijn nummer achtergelaten voor het geval opa zich nog bedenkt maar even afwachten dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 15:15 #753018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Gewoon afwachten, veel mensen willen nu niet lager gaan dan X... totdat er verder niemand komt. Om een of andere reden denken mensen nog veel te kunnen vragen, nu het aanbod de vraag overstijgt. (iets met een crisis, waardoor mensen minder uitgeven)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 15:48 #753025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Ik vind 900 euro een lage prijs voor een dergelijke auto. Dit zijn absoluut de fijnste 300's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 15:58 #753029 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 340DL 2.0!!!
Inderdaad, al heb ik nog geen meter gereden met zo'n 2L ondanks dat er al eentje maanden in de tuin staat...

Afijn; ontopic: de kans dat 'ie naar de cross gaat is klein, het is immers een carburateurmotor. De prijs, tja... dat is voor ieder persoonlijk denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 16:04 #753033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Yup, is en blijft persoonlijk. Het valt me alleen op dat er weinig onderhandelingsruimte ingebouwd is in de huidige prijsstellingen. (gezien de financiele situatie van een deel van de bevolking)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 21:59 #754511 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Heb hem vanavond bekeken.
Roest op alle bekende plekken en dus langs alle dorpelranden en voorschermen gelast.
Technisch allemaal wel in orde.
Heb hem laten staan, is niet interressant voor mij.
Lakwerk is ook niet je-van-het-meer.
Wel een eerlijke auto.
Alle deuren zijn ook aangetast, zijn nog wel zonder grove gaten of zo, maar wel alles aangetast en/of bijgewerkt
Bij linker schokbrekerpoot voor (onder motorkap) begint de roestduivel ook op te duiken...
Ik kan me voorstellen dat er mensen Euro 750,- zouden willen geven. Ik echter niet. Ik vergelijk de staat en aanschafprijs immers met mijn andere auto's
De vraagprijs is m.i. dus te hoog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 22:10 #754513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!
Linkerschokbreker voorpoot is mij bekend. (bij mijn eigen volvo) ook bij Erik kan ik je vertellen. (niet in positiefe zin)

Ik had dat bij mijn wagen, en het is puur dat ik een of andere soort rare band met die auto heb anders was dat het punt om hem zeker weg te doen.

Op zich als je het netjes laat lassen zoiets zie ik het probleem er niet van, van mij is ik denk 2 a 3 jaar terug en ik zie er totaal helemaal niks van kwa roest wat terug gekomen is. Soms kijk ik nog eens maar het is nog kei hard.

Maar een tijd wat er in gaat zitten, en dit is een plek roest het eenmaal een beetje, binnen 1 jaar kun je zo 2 vuisten er door manifesteren. Teminste dat was bij mij zo. Kwa eerst zo door de apk helemaal niks, jaar later totaal rot. Als dat eenmaal heel klein beetje roest kan het onwijs snel gaan. En dan zit je aan hoge kosten, omdat deze plekken moeilijker te lassen zijn dan een kokerbalk of dorpel.

Mijn wagen is 1 jaar jonger dan den deze, en ook links.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 22:32 #754516 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 340DL 2.0!!!
Top Jack dat je je ervaringen even hier meldt!

Roest, tja, een dagelijks gebruikte wagen van 25 jaar oud....

ik zie tegenwoordig steeds meer Polo's en Caddy's van de jaren '90 die op de lasnaden op de dorpels en (vooral Caddy's) ineens overal beginnen te roesten (lasnaden vooral).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 22:43 #754517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 340DL 2.0!!!

volvofiel;88523 schreef : ik zie tegenwoordig steeds meer Polo's en Caddy's van de jaren '90 die op de lasnaden op de dorpels en (vooral Caddy's) ineens overal beginnen te roesten (lasnaden vooral).


Hier bij mij in de straat staat ook een Polio uit 1998 met roest op de dorpels. Valt mij ook erg tegen voor een Volkswagen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD