(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 18:53 #747167 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
eenmaal in de maximale overbrenging houdt het gewoon op, van daaruit helpt het vacuum niet meer, en gaat het motortoerental de snelheid bepalen.

als je niet harder gaat als 80 denk ik dat er prima met een diesel te rijden is als er een vario achter hangt, boven de 100kmh wordt het dan al gevaarlijk..

daarbij is de fysieke verwezenlijking van een compleet vario systeem (inclusief centrifugaalkoppeling) eigenlijk nagenoeg onmogelijk met een 1700 blok, de 1400 koppeling is te klein voor de 1700, koppelingshuis te klein, etc..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2009 21:52 #747219 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
Ehm... een 340 diesel is z??? traag dat 'ie met CVT al helem??l niet meer vooruit te branden is;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2009 22:35 #747240 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
rijdt echt comfortabel zo'n 1.6 340 diesel..idd traag,maar eenmaal op gang en normaal rijdend is net zo stil als een 1.4,1.7,en zuiniger..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2009 16:34 #750699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
ze hebben het wel degelijk geprobeerd; de 1.6 diesel met een speciaal uitgeruste variomatic.

schakelkarakteristiek en maximale overbrenging compleet aangepast.


uiteindelijke topsnelheid: 100 km/h .....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2009 16:37 #750700 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
Als ze er een dichtgelaste koeienvanger voor hadden gelast, was de topsnelheid 1,5 keer zo groot geweest. Maar dat geldt voor alle 300's. Zeecontainers kunnen nu eenmaal niet zo hard:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2009 19:31 #750728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
het probleem was dat het koppel van de dieselmotor nogal inzakt bij hogere toeren. Wat bij de 1.4 benzinemotor juist het meest economische werkingsgebied is, is voor de diesel hopeloos teveel toeren.

de overbrenging kon niet extreem veel aangepast worden, omdat je dan de koppeling te zwaar belast bij het wegrijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2009 21:38 #750759 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel

antiekeradio;84510 schreef : het probleem was dat het koppel van de dieselmotor nogal inzakt bij hogere toeren. Wat bij de 1.4 benzinemotor juist het meest economische werkingsgebied is, is voor de diesel hopeloos teveel toeren.

volvofiel schreef : Ehm... een 340 diesel is z??? traag dat 'ie met CVT al helem??l niet meer vooruit te branden is


Ik wist het :D :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2009 00:17 #750809 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel

volvofiel;84482 schreef : Als ze er een dichtgelaste koeienvanger voor hadden gelast, was de topsnelheid 1,5 keer zo groot geweest.

of niet :) 1e gok was beter idd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 10:25 #750820 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe sedan spoiler en een 340 diesel
We hebben in het DAF-museum gezien dat er nog veel te ontwikkelen valt.

Overigens hadden race-auto's wel een duwbandsysteem. Waarom is dit dan te zwak voor een 2.3 ltr (16v) motor??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD