Volvo 343 DL 1981
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb mailcontact gehad met de aanbieder; ik kon het niet laten om even te informeren, want ik ben zo in staat er nog ??n te kopen }

Allereerst een fotootje:
[ATTACH]1113[/ATTACH]
APK: 5-2009
Kilometerstand: 57552
Ik vind het een prachtige kleur/auto! De precieze voorgeschiedenis en exacte schadegegevens zijn niet bekend. Wel zit er nog iets speling in het zijportier, waarschijnlijk ten gevolge van de schade. Op dit moment wordt de auto nog af en toe gebruikt, voor ritjes van ongeveer 25 km. De aanbieder zegt te weinig kennis/handigheid te hebben om de auto in de optimale staat te brengen die hij verdient.
De auto staat in Ommen en dat is redelijk dichtbij m'n ouders, daarom wil ik (bijv. zaterdag 13 dec.) best eens kijken naar de auto en eventueel extra fotootjes nemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Edit: gevonden!! forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3419
- V300 register
- Verbannen
-
Bobbels als in bobbels roest?volvofiel;56537 schreef : Opknappertje, het rechterportier heeft een dikke kras boven de sierlijst en onderaan zie ik heel veel bobbels!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;78195 schreef : Ja, bobbels als in bobbels roest als in in het metaal ingevreten roest als in plamuur nodig hebben
FOEI!!! SLIJPTOP+STAAL+LASAPPARAAT+RESPRAY!:w00t:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar even serieus: je kunt prima afwerkplamuur gebruiken op dit soort roestputten. Puur en alleen om het strak te maken. Wel eerst goed ontroesten en met RX behandelen.
Lassen aan de onderrand van het portier is extreem moeilijk; je moet ook 't halve binnenpaneel meelassen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je op die manier aan de slag gaat, blijf je aan de gang met plamuur, elke 2 jaar ofzo. kun je beter iets langer wachten en gespaard hebben voor een proffesioneel lasapparaat en een paar vierkante meter staal en dan flink aan de slag gaan. of tegen die tijd genoeg gespaard hebben om het geheel uit te besteden, ben je er in 1x vanaf! het is overigens veel makkelijker om de halve deurhuid los te slijpen en te vervangen, anders is het ivm warmte extreem moeilijk om de boel goed strak te krijgen. die ene knik die er in de deur zit kun je btw heel makkelijk even met een zetbank maken.
ik wou dat ik dat al op proffesioneel niveau kon doen plaatwerk lassen, met dat soort dingen en wat connecties kun je flink je brood verdienen!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;78195 schreef : Ja, bobbels als in bobbels roest als in in het metaal ingevreten roest als in plamuur nodig hebben;)
dat klinkt uit uiteenvallend staal + lak, en duideljik dus niet te redden, dus ook niet op te lappen met plamuur, daardoor freakte ik even:f
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-