(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 18:02 #742453 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
Wedden dat je met panne komt te staan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-12-2008 19:48 #742467 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
Dat geloof ik graag. Dat is ook nogal een lange rit door landen met vele verschillende omstandigheden wat betreft weer en wegkwaliteit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2008 21:28 #742476 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
Dat nog niet eens. Die wagen zal best veel stilgestaan hebben en dan ineens zo'n lange reis over de snelweg, aan ??n stuk door...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 23:10 #742493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
mwoh, snelweg is niet zo;n grote belasting voor zo'n auto hoor...;). Ik zou redelijk wat aandurven met een B19;) Maar zo'n reis...Neh...!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 13:32 #742532 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
Zie mijn ervaringen met de 360 H?R. Die had ook bijna 2 jaar stilgestaan. Vervolgens na 450 km continu snelweg rijden breekt er een klepveer... Toeval? Misschien wel, misschien niet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 22:54 #742767 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
Dan heeft de auto niet stilgestaan met veel olie in het motorblok. Meestal gaat het goed. Helaas bij de HOR niet. Een klepveer vervangen is wel hele klus, maar ook een zeer dankbare. Ik zou ze allemaal van elke cylinder vervangen en tegelijkertijd ook de klepstelen en krukaslagers nakijken. Als grote dank krijg je een motor met een goede compressie en soepel lopend terug.

De auto uit Australi? gewoon laten verschepen in een verzegeld container. Dat werkt ook. Hoef je hem daarna alleen van R'dam, Antwerpen of Hamburg naar de uiteindelijke bestemming te rijden. Dat is nog wel te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2008 23:18 #742774 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLT met airco & stuurbekrachtiging!!
de klepveer is niet onderhevig aan wrijving, dus wel of geen smering maakt geen verschil.

Als de klepstoter vast zou lopen in de cilinderkop (dat kan wel komen door gebrek aan olie) zou de nokkenas vastlopen en/of de klep open blijven staan tijdens compressie. maar dat is niet aan de hand bij de H?r. De stoterbus ligt los in de boring. De veer is dus gewoon gebroken door metaalmoeheid.

Hoge toerentallen draaien kan daar een invloed op hebben, voor de rest kan het alleen toeval zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat ie gewoon opgeblazen is op de autobahn omdat ze toch nog even wilden kijken hoe hard ie ging...


Als de klep nog niet RIP is (wat ik betwijfel), of minimaal nog vrij bewogen kan worden, zou je kunnen proberen een nieuwe veer erop te zetten en kijken of er compressie is. Daarvoor hoeft de kop er niet eens af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD