(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1985 340 RAI?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 21:09 #739113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1985 340 RAI?
Ben vanmiddag even wezen kijken. Was trouwens weer m'n eerste ritje na 4 weken ellende, lekker!
Ziet er qua koetswerk goed uit, behalve de voorbalk: die is redelijk krokant. Interieur is redelijk smerig, en doorgerookt. De hoedenplank (moet die ook groen zijn trouwens?) zit er niet meer in. Paar dingetjes (handgrepen, hoofdsteunen) niet geweldig. Technisch: de kachelblower deed niks. Richtingaanwijzers idem. Auto heeft aan het erop groeiende mos te zien lange tijd stilgestaan. Motor loopt mooi, kan (in- en uitwendig) wel een schoonmaakbeurtje gebruiken. En dan: de proefrit. Niet dus. Zo te horen grijpt de koppeling niet aan. Ik heb er niet onder gekeken, om nou in m'n dagelijkse kloffie in de blub te gaan liggen....
Met dit mankement kon ik 'm voor een gereduceerd (en zacht) prijsje meenemen, voor ietsje meer (? 50,--) zou de auto met een trailer naar m'n garage in Luyksgestel gebracht worden.

Twijfel, twijfel........ M'n portemonnee roept nee, m'n verstand eigenlijk ook (wil eigenlijk een keer een 360 erbij, en geen vario), maar m'n hart roept heel hard hebbuh, hebbuh. Ik weet 't niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 21:13 #739115 door V300 register
Bij twijfel niet doen. Je hebt al 2 auto's. Steek daar je tijd, energie en geld in. Goedkope aanschafprijs is de valkuil waar velen hier invallen. Ik denk dat Doeke een van de verstandigste hier is door 1 auto echt in superstaat te brengen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 21:30 #739118 door V300 register

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 21:31 #739119 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1985 340 RAI?
Overigens is de advertentie aangepast. Ook de prijs is drastisch verminderd omdat de auto niet in de versnelling wil (D of R).

Saillant detail is dat in de herziene advertentie dezelfde opsomming gemaakt wordt als in dit topic. Het is nog n?t niet letterlijk overgenomen, maar het scheelt niet veel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 21:37 #739120 door V300 register
CAPSLOCK must die

"LOOPT PERFECT GAAT ALLEEN NIET VOORRUIT EN ACHTERUIT"

haha.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 21:47 #739123 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1985 340 RAI?
technisch gezien is het onmogelijk om door je voorruit heen te rijden, omdat je dan zelf zonder voorruit rijdt, en dat is strafbaar :yesyes: buiten dat heb je dan nog een handlanger nodig om de voorruit overeind te houden, anders rij je niet door de ruit maar eroverheen!

voor de knutselaars; schakelstang/koppeling of aandrijfriem probleem

relativly eazy fix

het feit dat er in gerookt is maakt het voor mij zowieso al een no-go

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2008 21:51 #739125 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1985 340 RAI?

AvdAkker;77495 schreef :
het feit dat er in gerookt is maakt het voor mij zowieso al een no-go

Dat roken verpest z? veel! De DLS heeft alles wat wit is afgeschreven. Panelen, hemelbekleding, alles.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 22:08 #739127 door V300 register
Tsja, maar het is zo heerlijk om tijdens een lange rit niet te hoeven stoppen voor een sigaret. Een auto is na de kroeg de fijnste plek om een sigaret op te steken, dat laatste is ons al afgenomen, het eerste gelukkig nog niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 23:05 #739158 door V300 register
Daar heb ik anders helemaal geen last van, Steven?
Ik kom die lange ritten gewoon door op stuitermuziek :yesyes: stuk goedkoper dan peuken :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2008 23:30 #739165 door V300 register
Loopt niet voor- en achteruit. Opstijgen doet-ie ook al niet. Die wetenschap dat 't een speciale uitvoering betreft heeft-ie niet rechtstreeks van mij. Toen ik de auto stond te bekijken kwam er iemand aanlopen met handelaarsplaten die de auto wilde meenemen voor een proefrit (was een andere handelaar). Die heb ik nog even geholpen met starten (choke? wasda?). Die vertrok uiteindelijk weer nadat de auto niet bleek te rijden. De man was wel belangstellend. Hem 't e.e.a. verteld over deze 300. Kennelijk is dat verhaal weer op een of andere manier teruggekomen bij de verkoper. Ik ben natuurlijk niet zo stom om mijn eigen onderhandelingspositie af te schieten en zo'n handelaar te laten denken dat-ie goud in handen heeft natuurlijk.

Die koppeling ben ik ook niet zo bang voor. Twijfel blijft nog even. En da's meer zoiets van "wat moet ik met 2 vario's". Uiteindelijk wil ik eigenlijk 't liefste een 360 erbij. En of er dan ??n van de twee die ik nu heb, eruit gaat, weet ik nog niet. De vario staat nu gestald, wil hem eigenlijk niet aan de pekel blootstellen. De witte is al behoorlijk mottig, die gebruik ik nu als daily driver.

Als dat schip met geld nou 's kwam??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC