(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Weer een 360 te koop

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 15:46 #720920 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop
Ik vind de 1400 met 5-bak best lekker rijden. Soepeler dan de 360. Het duurt allemaal wat langer, maar het is zuiniger en je kan prima 130 mee op de snelweg rijden. Valt me echt niet tegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 16:38 #720931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop

antiekeradio;63639 schreef : er zijn ook wagens geweest met 2 liter motor en handelsbenaming 340 DL;

maar dat waren in feite de opvolgers van de 343/345 DLS; grote motor met een hele kale uitrusting/interieur.
destijds vooral populair bij de politie etc.


Ik geloof dat er ooit ook nog een 340 GLE is geweest (speciaal gebouwd voor Groot-Brittanni? als ik mij niet vergis). Het was een 1700 met dezelfde luxe uitrusting als de 360 GLE.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 16:39 #720932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop
een 1700 die goed in orde is, heeft alle positieve eigenschappen van de 1.4 en 2.0 in zich; voldoende trekkracht, redelijk wat power bij sportievere rijstijl, en bij rustiger rijden erg zuinig. 5-bak = lage toeren op de snelweg, en een hele stille motor.

alleen de betrouwbaarheid he.. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 16:41 #720934 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop

Stefan;63661 schreef : Ik geloof dat er ooit ook nog een 340 GLE is geweest (speciaal gebouwd voor Groot-Brittanni? als ik mij niet vergis). Het was een 1700 met dezelfde luxe uitrusting als de 360 GLE.


Klopt, dat was dus in feite een extreem luxe 340 1.7

340 GLE was ook altijd een 1.7 dacht ik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2008 17:55 #720940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop
Zonde van die betrouwbaarheid ja: dus gewoon een B18FT erin lepelen.
1700-blok met injectie en turbo dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2008 22:22 #721010 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 360 te koop
Inderdaad... dat is een eitje toch?

Erik heeft het ook in ehhh... een jaar gedaan? :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 01:15 #721022 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Weer een 360 te koop
dus een B2.0 is minder betrouwbaar?

ik heb mijn oog op een B20 laten valllen, maar weet het nog niet zeker...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2008 12:28 #721031 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 360 te koop
Een B20 uit een 400?
Dat is volgens mij hetzelfde blok als de turbo, alleen met meer inhoud en zonder het turbospul...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2008 12:36 #721032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop
Maar die 2 liters uit de 400 zijn ook niet al te best, zeker de vroegere niet, ook veel abnormaal olieverbruik..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2008 13:21 #721042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 360 te koop
Een turbo uit een 400 is een 1700. Ik spreek uit ervaring

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD