340 blackline?
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;52793 schreef : de 340 redline is idd zwart met rode biezen op bumpers + interieur, en altijd een 1700 motor.
in de UK hebben ze de 340 GLE gehad, die was soortgelijk uitgerust maar niet met deze kleurstelling.
als de carburateur en ontsteking in orde zijn (Wat geen zondagmiddagklusje is) lopen deze motoren bijzonder fijn en ook nog zuinig.
helaas hebben ze een behoorlijk belabberd betrouwbaarheids verleden....
heel vaak is er sprake van slecht starten, slecht stationair lopen, onregelmatige fouten (doet ie het of doet 'ie het niet!?) en zeer gevoelig voor vocht etc.
Voor de sleutelaar die niet bang is voor een keukentafel vol carburateur onderdeeltjes zijn het dus wel fijne auto's
Zoals ik al heb gemeld, in het buitenland ook als 2 liter geleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de engelse GLE was overigens ook altijd een 1.7, zover dit niet uit de tekst duidelijk was.
de 360 redline is logischerwijs altijd met een 2-liter maar momenteel is er maar 1 exemplaar bekend, uit Oostenrijk (nu bij Jouke) Volgens mij waren de exportlanden voor dat model maar zeeer beperkt (in de UK kennen ze hem ook niet geloof ik)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;52793 schreef : (...)
Voor de sleutelaar die niet bang is voor een keukentafel vol carburateur onderdeeltjes zijn het dus wel fijne auto's
Check

Warme start is nog altijd hopeloos bij mij, maar idd, als het eenmaal loopt: heerlijk motortje!!!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;52793 schreef :
Gewoon de verdelerkap en carb goed bekijken.
Of zorg van te voren dat deze goed zijn.
Veel topics hier over.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;52848 schreef : Niels: klopt. De praktijk is vooral dat Frans gewoon heeft doorgereden en de problemen voor lief heeft genomen.
Ja maar, zeg ik net, ik had g??n problemen.:lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Die nukjes waren dus typische carburateurproblemen.
Ergo: jij had waarschijnlijk ook carburatieproblemen, maar je vond ze niets om je druk over te maken en daardoor had je er ook geen problemen mee.
Die nukjes heeft mijn auto inmiddels niet meer, hoewel er andere nukjes voor in de plaats zijn gekomen.
Maar goed, deze discussie begint te verzakken, het ging ten slotte niet over onze 1700's maar om de redline.