(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

360 GLS op Marktplaats

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 19:23 #626875 door V300 register
360 GLS op Marktplaats is gemaakt door V300 register
Er wordt op Marktplaats op dit moment een groende 360 GLS aangeboden in Obdam. Vandaag ben ik uit mijn werk even snel langsgereden, en ik heb er even kort naar kunnen kijken. In die korte tijd heb ik mezelf niet kunnen overtuigen. Voor wie het horen wil kan ik wel even een korte samenvatting geven:
- Beide achterlichten zijn stuk, lijkt een tikje op de bumper te hebben gehad. De chromen GLS-strip is nog netjes meen ik.
- De achterbanden zijn helemaal afgesleten, nul-komma-niks profiel
- Portier linksachter is gebutst en lijkt een andere kleur te hebben
- Portier linksvoor is ook niet jofel
- Voorbalk heeft werk nodig
- Auto ziet er over het algemeen een beetje gebutst uit, maar die schijn kan ook komen doordat ie gewoon vies is ;)
- Wielkastranden hebben werk nodig

Daar komt bij dat ze advertentie spreekt van een probleem met de verlichting (elektrisch probleem) en dat de APK een half jaar verlopen is. Voor mij reden genoeg om dit projectje nog even niet aan te gaan, ik wacht even tot ik iets meer gelegenheid tot parkeren/sleutelen en vooral ook tijd heb.

Ook wel wat pluspuntjes:

- GLS!
- Sedan!
- B19!
- Dorpel links zag er nog best aardig uit. Rechts heb ik niet gezien, stond dicht tegen een muur.
- Groen interieur - staat onbekend. Heb er niet echt in gekeken.
- Ondanks de butsjes en de deur linksachter zag het er nieteens heel erg onaangenaam uit. Heb wel eens slechtere exemplaren gezien, en die reden ook gewoon nog rond.
- Als je toch plek in je schuur hebt en je hebt de tijd om hem rustig aan te gaan pakken: gelijk ophalen, ze vragen er niet veel voor (vraagprijs 250 of een bod in de richting). Lijkt me niet heel dramatisch veel :) Tegen de tijd dat je klaar bent met opknappen is ie belastingvrij ;)

Als er iemand belangstelling heeft kan ik wel eens een uitgebreider kijkje nemen binnenkort.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2008 19:35 #694431 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 GLS op Marktplaats
Lijkt me meer ene te slopen auto, helaas, helaas....De prijs van 250 euro is denk ik nog wat aan de veel te hoge kant, gezien de andere veel en veel betere aanbiedingen die al zijn gepasseerd met dit bedrag of zelfs minder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 19:40 #694433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GLS op Marktplaats
Hoe weet je dat er een B19 inzit? Ik denk namelijk een B200, gezien het bouwjaar, gewicht en type bekleding.

Ik heb vorige week precies zo'n auto opgehaald, met nieuwe banden en voor een veel lagere prijs. Deze loopt alleen niet geweldig, maar naar huis rijden ging wel. Ook toevallig exact dezelfde kleur. Ik kocht die in principe om extra onderdelen voor mijn groene GLS uit 1984 te hebben, maar 'helaas' is de '85iger te goed om te slopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 19:48 #694436 door V300 register
Whoops, B19 kan ik mis hebben inderdaad. Voor mij was ie ook te slecht, daarom heb ik hem laten staan. Maar ik denk dat het niet lang meer duurt voor dit soort auto's buitenkansjes worden, 't worden er steeds minder :)

Ik had inderdaad gezien dat jij er eentje bij had LucLuc, vond het al een mooie collectie worden :D Die nieuwe zag er inderdaad veruit beter uit dan deze..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 23:12 #694451 door V300 register

twkuiper;43644 schreef : Die nieuwe zag er inderdaad veruit beter uit dan deze..

Nou..... er zit wel wat werk aan. Klein aanrijdinkje gehad, dus linkervoorscherm en deur moeten wat geholpen worden. Ook wel wat roest aan voorbalk en voorschermen. Maar ja, slopen? Straks zijn ze er echt niet meer.

En B19 of B200 maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Volgens de 'Haynes' zijn de verschillen marginaal. In ieder geval zit op de B200 een modernere carburateur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 08:12 #694463 door V300 register
Dit gewoon een B19, de betere motor!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 12:30 #694596 door V300 register
Jack, volgens mij heeft sedan met gewicht 1060 kg een B200K en de modellen met 1047 kg een B19. Deze van de advertentie is overigens exact hetzelfde als die ik laatst in Kerkdriel heb gekocht. Het verbaasde me eigenlijk dat jij die niet had gevonden.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 18:13 #694610 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 GLS op Marktplaats
in de glt die ik heb zit een b200E..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2008 21:24 #694631 door V300 register
In mijn GLT een B19A, als ik me niet vergis... Verschilt per bouwjaar?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2008 22:45 #694747 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 GLS op Marktplaats
de glt van mij is uit 21-9-87

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC