340 winner.
- V300 register
- Verbannen
-
2h4you;42541 schreef : Mischien is het laswerk all gebeurt.
R.
Als dat zo was geweest, dan had de eigenaar toch wel andere foto's op MP gezet?! :no_comment: Ik zou er zelf geen 450 euro voor geven als die roest er nog zit. Als je handig bent en kunt beschikken over een lasapparaat kun je misschien wel wat pingelen :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ze hadden de wagen gekocht als vakantie auto.
Ben zelf niet zo handig met laswerk en heb ook geen lasapparaat.
Ga vogende week FF kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
In elk geval dat voorscherm mag zo rot zijn als ik weet niet wat als het maar niet doorgeroest is naar het binnenscherm zelf. (klein beetje mag maar ligt er ook aan waar, boven bij schokbrekers is ziejezo afkeur ook al is het een gat van een gulden) Je moet het voorscherm wel dichtsmeren voor de apk zodat er geen scherpe delen uitsteken. Volgens het apk programma wat ik ooit eens op gedownload mocht het 50% rot zijn, tja das praktisch onmogelijk!
Die voorbalk is waarschijnlijk afkeur, en meestal zie je op een foto of als je er naar kijkt minder roest, als je het weg gaat halen komt heel veel te voorschijn.
Er zijn trouwens wel mensen die jouw willen helpen met laswerk hoor, noem geen namen maar er zijn hier wel mensen die goed
kunnen lassen.
Denk dat ik in mn eigen winner wellicht ook een keer een toerentaller er in ga bouwen das wel handig. Tja een klok, leuk maar uh tegenwoordig heb je overal een klok, op je horloge je radio je gsm. DUs zo belangrijk is die niet!
Paar tips voor de koop van zo,n wagen want je kunt je letterlijk een zak in de as kopen! Kijken naar onder de binnenschermen ziet het een beetje bol lichtjes tegen aankloppen. Kokerbalken controleren, en onder de wagen even kijken.
Als ze niet zo fantastisch onderhouden zijn (wel motorisch maar weinig gewassen ed) dan kan er onwijs veel roest aanzitten. Paar dagen lassen is dan geen uitzondering, en het valt wel te repareren maar als je een wagen koopt van 250 euro en je moet er iemand drie dagen aan laten lassen voor een vriendenprijsje zeg 400 euro (ja vriendenprijsje, niet echt duur) dan ben je nog onwijs veel kwijt! Wouter heeft ook ooit eens zo,n winner hier gehad een blauwe met de roestfotoos, kijk daar maar eens goed na, en naar die wagen als je hem gaat kopen.
Overigens als die veder gaaf is, dan kun je er vanuit gaan dat het roesten ook wel mee zal vallen. Hij roest niet in 1 jaar compleet weg.
- V300 register
- Verbannen
-
Roest vind ik niet erg zolang deze maar niet door is of op belangrijke dragende delen.
Heb op een sloop al een glt klokkenset gespot ziet er wel leuk uit.
Heb de eigenaar een mail gestuurd omtrend de roest bij de kokerbalk.
Is de voorbalk deze die je op de foto kunt zien of zit deze er achter?
Ik las bij een ander topic over uitlaten dat iemand een voopijp heeft SPECIAAL VOOR DE WINNER.
Zit hier dan zoveel verschil in?
R.
- V300 register
- Verbannen
-
Dus de voorpijp is enkel. Inplaats van dubbel. Het spruitstuk van die winner zal waarschijnlijk wel gescheurd zijn (ze hebben het niet allemaal wel veel) je kunt het even controleren. Niet lassen is a veel te duur en b binnen 10000 km weer raak. Nieuw zijn ze 250 a 300 euro en dat is net zo duur als je auto dus uh.... maar zijn denk ik ook niet meer leverbaar wellicht dat iemand 2e hands zo,n ding heeft maar dan moet je toch ook rekenen op minmaal 25 euro, ligt aan de staat.
Hoe dat komt staat ook wel in dat topic denk ik.
De carburateur van de winner is een pluspunt die geef minder vaak problemen dan de weber.
De voorbalk kun je idd gewoon zien, van voren en je kunt er ook even onder kijken. Hij zit gewoon helemaal vooraan onder het nummerbord.
Voorschermen zijn wel te vervangen maar dit type is wel lastig. Je zult voorschermen met gaten voor moeten kopen (ritselen) en die zijn er bijna niet zijn ze er wel zijn ze loei duur. (nieuw verkrijgbaar a 159 euro per stuk op artaparts)
Je zult dus of moeten boren en hopen dat het goed gaat (wat moeilijk is) of een nieuw type bumper moeten monteren en de lampjes doortrekken.
Dat werkt wel, en zul je vervolgens een nieuwe type grill moeten pakken omdat die oude iets anders is.
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;42562 schreef : Paar tips voor de koop van zo,n wagen want je kunt je letterlijk een zak in de as kopen!
Whahaha :humor:
Deze valt in de categorie 'iemand een riem onder z'n hart steken', 'de appelboom valt niet ver', etc.

- V300 register
- Verbannen
-
Vooral omdat de eigenaar niets meer van zich laar horen na mijn mailtje.
Denk dat ik maar verder zoek naar een 1.4dl.
vooral omdat daar meer op de sloop te vinden is.
R.
- V300 register
- Verbannen
-
Is wel over anderhalf jaar belasting vrij maar ik denk dat hij de prijs te laag vond die 250 euro. Tja als die een paar plekken heeft mag die blij zijn als die er dat voor krijgt.
- V300 register
- Verbannen
-
Markvictor;42592 schreef : De winner heeft een enkelpijp en andere carburateur. Deze leveren iets wat minder vermogen.
Dus de voorpijp is enkel. Inplaats van dubbel.
Ik ken een hele later winner van 1985, dus van vlak voor de facelift (nieuwere bumpers) en daar zit geen enkele Solex meer op. Wagen is al 22 jaar in bezit van eerste eigenaar/familie, originele km-stand is 76000 km en er is geen motorwissel ofzoiets geweest. Ik meen dat het kenteken NG-**-** is.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-