(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

zo duur heb ik nog nooit gezien

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2007 00:28 #680246 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic zo duur heb ik nog nooit gezien
Automaten zijn er veel. Ik vind dat iemand er minimaal 550 euro voor moet geven als deze auto echt in goede staat is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 10:07 #680256 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zo duur heb ik nog nooit gezien
Mee eens, maar het is best moeilijk om het te krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 14:31 #680283 door V300 register
Ik zou hem wel willen hebben voor 70?. Heb nog een b14.4 blokje enz nodig voo rin de DAF voor om te bouwen :D.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 14:45 #680285 door V300 register
Foei toch Bart!

Wil je niet zo schelden! ;)

Nu serieus: ik denk dat je beter een blokje uit een schade-auto kan halen dan uit eentje die nog okee is. Beter voor het algehele behoud.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 22:05 #680320 door V300 register
Dat is mijn auto, ik heb er veel tijd in gestoken. Voor de zomer zocht ik een auto om mij 2-3 maanden te vervoeren door Nederland (ik woon in Helsinki normaliter).

Nadat ik hem heb gekocht, heb ik de pakkingen van de carburateur vervangen, deze laten afstellen, de ontsteking nagekeken en afgesteld en de klepspeling gecontroleerd (afstellen was niet nodig, deze was perfect).

Vervolgens is de auto compleet gepolijst en in de was gezet. De bekleding ziet er uit alsof deze gisteren uit het plastic is gekomen. Ik heb de auto van de 1e eigenaar overgenomen en zou het jammer vinden als die compleet afgetrapt wordt.

Daarom deze prijs.

Na al dit afstellen liep die als een trein, compleet vol gepakt met de bagage, van mij en mijn vriendin, trok die zonder problemen de ardennen door. Zonder snelheids verlies de bergen op en netjes de berg weer af. Ook start en loopt die altijd, dit in tegenstelling tot de 480 van mn broertje en sommige van mijn Alfa's in het verleden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 22:38 #680324 door V300 register
Rob, mijn post was niet bedoeld om er een geintje van te maken. Het was zoals ik al dacht een typfout. Het lijkt me een leuke auto die z'n geld dubbel en dwars waard is. Alleen jammer dat maar zo weinig mensen deze auto's leuk vinden. Ik ben ook bang dat als ik mijn automaat wil verkopen er veel te weinig geld voor krijg. En ik ben laatst eerst door de Ardennen, toen door de Vogezen, de Jura en uiteindelijk door de hoogste Alpen gereden met geen centje pijn! En dit terwijl twee vrienden van mij autopech hebben gehad in Frankrijk, zelfs met een Opel Corsa van twee jaar oud! Ik heb die vario echt tot het uiterste gedreven met hellingen van 13%, maar het kan dus prima.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 22:45 #680327 door V300 register
Dank je.

Ik heb het geluk dat mijn vader meerdere auto's heeft, dus hij hoeft niet weg. Ik schors em gewoon en zet em in de schuur. Daar trek ik em over een paar jaar dan wel weer uit.

Ondanks dat ik een dik fan van Alfa's ben, en deze 340 eerder noodzaak als een keuze was, ben ik er stiekum toch een beetje van gaan houden. Zo'n variomatic rijdt lekkerder als de meeste automaten welke ik gewend ben (Audi's met CVT uitgezonderd). En die 340 kan veel in en rijdt 100x comfortabler als mijn laatste Alfa (met luxe en geen sport stoelen).

Maar toch mis ik het scheuren en het 'ff' inhalen, zonder een aanloop te hoeven nemen. En wil ik over een aantal maanden, als ik defenitief terug kom, weer een Alfa.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2007 22:51 #680328 door V300 register
Ach, met een goedkope 360 met 110 pk wil inhalen ook best lukken. Ik schakel pas bij 130 km/u van de drie naar de vier....en het is een vijfbak....

Ik kom trouwens ook uit Doetinchem, maar woon er al enkele jaren niet meer.

Edit: en mijn 360 heeft geen 110 pk, maar 92, kan je nagaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2007 08:42 #680339 door V300 register
Ik zal mijn bod op marktplaats verwijderen!!!
Ik zoek een goedkope (wel een goede)tweede wagen(volvo) in de buurt van Enschede. Omdat mijn vrouw met haar rijbewijs bezig is En ik dus mijn familie wagen moet inleveren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2007 13:35 #680358 door V300 register
Gezien in een ander topic van peurac.:no_comment:

Peurac schreef : Nauwelijks starten en niet blijven lopen
Ik heb sinds 2 maanden een 1.4 Variomatic, een erg fijne auto, welke tot voor kort het altijd deed.

De laatste weken heeft hij bij nat/koud weer, er last van dat hij niet wil starten. Als hij dan toch aanslaat, dan loopt die op de choke, maar op een paar cilinders, als ik dan gas geef, dan gaat die wel in toeren en weer op meer cilinder lopen, bij gas los, gaat die weer beroerd lopen.

Rij ik vervolgens weg, dan begint die te stotteren en grijpt de koppeling nouwelijks aan, ook duurt het zeker 10-15sec voordat de motor meer toeren maakt en de auto vooruit.

Vandaag was het nog erger, na 500 meter sloeg die af en kreeg ik em met geen mogelijkheid meer aan.

Als de auto wel blijft lopen, dan is het probleem na een paar kilometer weg, als de motor een beetje warm is, loopt die als een naaimachientje.

De carburateur en het luchtfilter heb ik recentelijk vast geschroefd, de contactpuntjes van de ontsteking zijn droog en schoon. Nu vermoed ik dat de vacu?m vervroeger niet helemaal goed werkt bij een koude motor. Kan dat?
Of heeft iemand een ander idee wat het zou kunnen zijn.

is toch niet helemaal in orde toch????????????:f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC