(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

GT opvoerset VOLVO 2 liter(360 met carburateur)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2007 20:08 #676817 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GT opvoerset VOLVO 2 liter(360 met carburateur)
Ja,dat kan kloppen.Ik heb zo'n set!
deze is zo goed als compleet.Alleen de uitlaat en de achterschokbrekers ontbreken!
Ik heb nog even de oude berichten doorgelezen over dit onderwerp.
wat betreft de hoofdremcilinder,er zit in de set een ander vloeistofreservoir.Dit wordt aan de zijkant aan het kachelhuis gemonteerd en de middels 2 slangen en bijgeleverde pluggen op de hoofdremcilinder aangesloten.
de set bevat verder nog een aangepast luchtfilterhuis en de inbouw handleiding is ook nog aanwezig.De kleppen deksel zoals die hierboven ergens op die foto stond zit er niet bij en heeft er trouwens ook nooit bij gezeten.

Gr,Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 13:42 #676851 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GT opvoerset VOLVO 2 liter(360 met carburateur)
Moet ie nog steeds 1200 euro opleveren? Daar kun je een paar 360's van kopen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2007 17:22 #676878 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GT opvoerset VOLVO 2 liter(360 met carburateur)
Ja dat is de bodemprijs.Ik weet niet of je bij benadering een idee hebt wat carburateurs,inlaatspruitstukken nokkenassen e.d. kosten als ze ueberhaupt(sorry ken hier geen nederlands woord voor!)te krijgen zijn.
Ik snap ook wel dat het geen peanuts zijn maar dan heb je wel iets goeds.Ik heb de set destijds op een eerste type 2 liter gehad en dat liep beter dan een injectie die toen net uit was!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2007 17:27 #676879 door V300 register

Bart Manders;30411 schreef : Ja dat is de bodemprijs.Ik weet niet of je bij benadering een idee hebt wat carburateurs,inlaatspruitstukken nokkenassen e.d. kosten als ze ueberhaupt(sorry ken hier geen nederlands woord voor!)te krijgen zijn.

Eh.... Als ze al te krijgen zijn...? Dat is prima Nederlands :yeah:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2007 17:33 #676880 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic GT opvoerset VOLVO 2 liter(360 met carburateur)
Ik heb wel een idee wat zulk spul moet kosten. Ik bedoelde alleen maar dat dat voor de meeste 300 rijders gewoon buiten bereik ligt.
Zo af en toe komen er zulke setjes voorbij voor veel minder. 150 euro bijvoorbeeld... (belachelijk goedkoop, dat dan weer wel...)
Laatst is er een nieuwe(!) complete set inclusief schokdempers en complete uitlaat te koop aangeboden voor 750 euro.
Deze is bij een engelse 300 rijder terechtgekomen die meteen het kanaal overgestoken is om die set te kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2007 17:35 #676883 door V300 register
als het al geen perfect nederlands is,dan is 't toch nog wel te begrijpen voor iedereen,met of zonder inburgeringscursus!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-07-2007 18:05 #676886 door V300 register
Ja,dat was inderdaad niet duur Jeroen.
Maar de prijs is vast dus....................................

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 10:20 #676947 door Jeroen van Bodegom
Ik hoop dat je er vanaf komt, het blijft prachtig spul!
Ik ben zelf een echte injectie-aanhanger, dus als ik weer een 360 ga rijden komt daar een B230FB (135Pk/190Nm) of een B234F (155/159Pk/205Nm) in. De laatste is met een chipje en wat afstellen op te porren tot bijna 175Pk en 230Nm.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2007 10:30 #677264 door V300 register
Het is gelukkig niet zo dat die set weg MOET Jeroen,ligt hier goed en " vreet geen brood".Ik weet alleen uit ervaring dat het zoeken naar (speciale) onderdelen vaak moeilijk is.Daarom had ik de advertentie geplaatst.
Ik loop eigenlijk nog altijd met het idee om weer een R-sport op te bouwen maar aangezien ik nog wat andere projecten heb staan,zal dat voorlopig nix worden ben ik bang.

Gr,Bart Manders

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2009 22:57 #801773 door V300 register
Vandaag de R-SPort Kit (carbs, spruitstukken) op de 360 gemonteerd. Om maar alvast ??n vraag te beantwoorden; ik heb op mijn 360 met B19A blok dus wel een Renix zitten, en hij loopt er wel op. Probleem is alleen om de boel goed (zonder backfire in deellast) te laten lopen, de ontsteking wat vroeger moet worden afgesteld, en dat lukt dus niet met een Renix. Geluid is bij vollast i.c.m. Pipercross open luchtfilters wel angstaanjagend mooi.... Ben dus op zoek naar een bobine + stroomverdeler. Is dit spul eventueel ook toepasbaar van bijvoorbeeld een 240 met B19 blok? Anyone?

antiekeradio;26273 schreef : je kunt de renix ontsteking niet gebruiken, maar je moet dus de stroomverdeler die bij het pakket zit op de motor monteren en daar geschakelde plus naartoe brengen, bobine erbij, en die dus in de plaats van de renix gebruiken om de vonk uit te halen.

de 'curve' van deze stroomverdeler is beslist anders dan van de renix.

als de nokkenas past zou je de set zo op een b200 moeten kunnen monteren....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC