Hygiëne in de winkels

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2020 10:59 #635373 door Erick Janssen (GAST)
Hygiëne in de winkels is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Het is mij opgevallen dat in de winkels alles wordt gedaan om het corona virus in te dammen en dat je aan de ingang van de winkel je kar kan ontsmetten als jij daar behoefte aan heb.

Wat mij ook opgevallen is dat als je aan de kassa staat er niets maar dan ook niets door de caissière aan hygiëne gedaan wordt.

De boodschappen die je in je kar heb zijn al één keer in jouw je handen geweest en daar voor door de vakkenvuller en dan nog ééns in jouw handen om ze op de band te leggen en misschien ook al bij de fabrikant dat is dus al drie en misschien wel vier keer dat een artikel in aanraking is geweest met handen.

Aan de kassa leg jij jouw boodschappen op de band zoals iedereen en dan komen ze bij de caissière die ze ook in haar handen neemt zonder haar handen te hebben ontsmet, zoals de caissière bij alle vorige klanten die zij / hij heeft geholpen niet heeft gedaan.

Alles is zo mooi uitgedokterd qua hygiëne behalve de laatste en cruciale stap: de caissière als zij / hij niet haar / zijn handen ontsmet kan je net zo goed alle voorzorgsmaatregelen in de afvalbak mikken want de caissière is als laatste in de keten en als daar de hygiëne maatregels niet gevolgd worden dan hebben de voorgaande hygiëne maatregels totaal geen zin gehad.

Om kruisbesmetting via de caissière, voor een groot gedeelte, te voorkomen vraag de caissière voordat zij / hij jouw boodschappen aanraakt om haar / zijn handen te ontsmetten / desinfecteren, en als je uitlegt waarom hebben zij daar alle begrip voor.

Ik heb dit hier in Echt bij de Nettorama en de ALDI gevraag en ook in de ALDI in Waldfeucht en in alle drie de winkels werd er geen bezwaar gemaakt en in de Duitse ALDI deed de caissière zelfs de hele kassa oppervlak als ook de toetsenbord van de PIN automaat.

Dus mensen even opletten en vragen aan de caissière om haar / zijn handen even te ontsmetten voor zij / hij begint het is een kleine moeite en alle beetjes helpen om besmetting te voorkomen.

Graag zoveel mogelijk delen op sociaal media zodat anderen hier ook op letten bij het boodschappen doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-04-2020 08:48 #984483 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Hygiëne in de winkels
Bij de coop in Montfort ontsmetten ze na elke betaling de pinautomaat, zelfs als je contactloos betaald en de cassière heeft handschoenen aan.
Dichterbij dan Echt, dus je hebt nog een veilige keuze ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2020 18:14 #984485 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hygiëne in de winkels
Bij de lidl kan je bij de ingang een vochtig schoonmaakdoekje pakken om de kar mee af te vegen (en je handen), maar weer bij een andere supermarkt moest ik het mandje apart zetten, want die worden netjes schoongemaakt.
De kar kon ik gewoon weer buiten zetten, die werden buiten schoongemaakt. Toen ik nog amper de kar had weggezet kwam er al een nieuwe klant die met mijn oude niet-schoongemaakte kar de winkel in ging.
Kennelijk is nieuw en verandering iets wat bijzonder moeilijk kan zijn.
Oké, ik houd ook krampachtig vast aan mijn v300 hobby, ook al heb ik de auto echt niet meer nodig, maar dat is wat anders :+

Ik vind het vooral bijzonder dat het opeens overal mogelijk is om thuis te werken, ik weet het ze moeten wel, maar het is technisch ook gewoon prima mogelijk bij veel beroepen.
En dat terwijl hier voorheen vaak enorm star over werd gedaan. Ik heb zo'n negatieve houding vaak meegemaakt, zelfs in de IT branche.
Het is een vertrouwenskwestie, want er is al zoveel onderzoek naar de gedaan en de conclusie is altijd geweest dat hoe meer verantwoordelijkheid je een werknemer geeft, des te beter wordt het gedrag.

Om maar te zwijgen van de verspilde tijd van het heen en weer rijden tussen kantoor en thuis.

En opeens is het ook niet meer nodig om overal en nergens heen te vliegen, dus we gaan lekker door met onze (intraverte) hobby.
We halen onze info van internet en we kunnen veel klusjes zelf uitvoeren omdat de v300's tenminste nog zo lekker simpel in elkaar zitten.

Zeker als je de auto niet nodig hebt is het een genot om fouten te maken en nieuwe dingen te leren.

En voor ons contact hierover zitten we op een forum alsof de tijd ook hier stil staat, hoe mooi kan het zijn.

Alleen even eens per week of per twee weken naar de supermarkt. En niet allemaal tegelijk vlak voor de etenstijdstippen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2020 18:19 #984486 door V300 register
Mooi gesproken Robert!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2020 21:21 #984487 door V300 register

Robert340;257517 schreef : Ik vind het vooral bijzonder dat het opeens overal mogelijk is om thuis te werken, ik weet het ze moeten wel, maar het is technisch ook gewoon prima mogelijk bij veel beroepen.
En dat terwijl hier voorheen vaak enorm star over werd gedaan. Ik heb zo'n negatieve houding vaak meegemaakt, zelfs in de IT branche.
Het is een vertrouwenskwestie, want er is al zoveel onderzoek naar de gedaan en de conclusie is altijd geweest dat hoe meer verantwoordelijkheid je een werknemer geeft, des te beter wordt het gedrag.

Om maar te zwijgen van de verspilde tijd van het heen en weer rijden tussen kantoor en thuis.

Wie weet is dit dus een nuttig zij-effect. Ik vraag me al jaren af waarom iedereen altijd op hetzelfde tijdstip naar kantoor moet. Als al dat kantoorpersoneel nou eens één dag in de week thuiswerkt, dan heb je niet veel files meer. Wie weet!

Ik vind zelf het beschouwende wel fijn; tijd om na te denken en tijd om iets bewust te doen. Bijvoorbeeld het klussen aan je 360.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2020 21:39 #984488 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Hygiëne in de winkels

Lucluc;257519 schreef : ........... Als al dat kantoorpersoneel nou eens één dag in de week thuiswerkt, dan heb je niet veel files meer......

als dat nou andersom was één dag op kantoor zoals nu dan heb je zo goed als geen files :yeah:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2020 21:41 #984489 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hygiëne in de winkels
Nou, van mij mag het morgen voorbij zijn. Ik heb het drukker dan ooit met werk. En al dat videobellen is zo vermoeiend! Als ambtenaar ben ik een groot liefhebber van koffieautomaatgesprekken en die mis ik nu ook :)

Het is een noodzakelijk kwaad... Hopelijk houden het zorgpersoneel en de hulpdiensten het nog even vol, want we hebben ze nu hard nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2020 22:16 #984490 door V300 register

volvofiel;257521 schreef : Nou, van mij mag het morgen voorbij zijn. Ik heb het drukker dan ooit met werk. En al dat videobellen is zo vermoeiend! Als ambtenaar ben ik een groot liefhebber van koffieautomaatgesprekken en die mis ik nu ook :)

Het is een noodzakelijk kwaad... Hopelijk houden het zorgpersoneel en de hulpdiensten het nog even vol, want we hebben ze nu hard nodig.

Dat ervaar ik ook zo Joost. Onze/mijn productiviteit thuis ligt toch wel een stukje lager dan op kantoor. Wij loggen nu op onze privé pc via een beveiligde verbinding in op het netwerk van mijn werkgever, om daar te werken op een systeem dat 100 kilometer verderop staat. De traagheid en stroperigheid die dat regelmatig met zich meeneemt, zéker waar het ICT-problemen betreft, is toch wel erg vervelend. Bij skypemeetings moet er altijd wel iemand gebeld worden omdat de verbinding niet goed is o.i.d. Al met al weegt het tijdsverlies niet op tegen dat uur reistijd dat ik normaal elke dag mag declareren.
Ook mis ik het slap geouwehoer met collega's, is de keukentafel toch een stuk minder prettig dan een verstelbaar bureau, en is het ook niet echt handig dat mijn privéprinter maximaal A4 print in plaats van A0 op het werk.

Het positieve effect wat ik merk in mijn werk bij het facilitair beheer van een van de grootste bedrijven van Nederland, is dat ik steeds meer vragen krijg om kantoorinrichting te ontwerpen die van elkaar gescheiden is. Waar kantoortuinen vroeger de heilige graal waren, want goedkoper per m2, worden deze nu weer meer en meer vervangen door gegroepeerde werkplekken gescheiden door (glas)wanden. Bij een inrichtingswijziging worden die glaswanden en metalstudwanden gewoon naar een ander bandraster in het plafond verplaatst.

Wij hebben het trouwens ook behoorlijk druk. Nu mensen thuis moeten werken worden kantoren gesloten. Het voordeel daarvan is dat technische renovaties, verbouwingen en verhuizingen op die plaatsen nu makkelijker te realiseren zijn omdat de kosten voor het tijdelijk verplaatsen van mensen nu minder tellen waardoor ik merk dat er meer dingen aangepast lijken te worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2020 09:01 #984494 door V300 register

Robert340;257517 schreef : Ik vind het vooral bijzonder dat het opeens overal mogelijk is om thuis te werken, ik weet het ze moeten wel, maar het is technisch ook gewoon prima mogelijk bij veel beroepen.

Nou..., ik werk dus in de IT, en hoewel ik al heel lang thuis MOCHT werken reed ik elke dag naar kantoor. Waarom? Vanwege de eerder aangehaalde verstelbare bureau's, de koffie-automaat-gesprekken, het lunchwandelingetje, maar ook het simpelweg even naar een collega kunnen lopen om bij een whiteboard even snel wat te overleggen met een krabbeltje en wat snelle pijltjes. De IT-wereld draait verrassend veel om mensen, gek genoeg. En wat Joost al zei: Na een dag skype- en Teams-meetings ben ik compleet gaar.

Maar als ik dan tóch nog één voordeel mag hebben aan al dat thuiswerken: Ik zit hier tenminste wél mooi op mijn eigen bureaustoel. Gemaakt van een 340-bestuurdersstoel:cool:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC