Quarantaine?
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
De oproep voor Social Distancing geldt toch niet voor internetfora?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ondertussen in de 'pauzes' wel mooi de gaskabel van de 340 vervangen, de 360 uit z'n winterslaap gewekt, stukje benzineleiding vastgezet (het lekte behoorlijk na de eerste keer starten), het onderstel van de bestuurdersstoel vervangen (stang linksonder was gebroken, waardoor de rugleuning loszat) en uiteraard een heerlijk testritje gemaakt.
Toch weer even wennen, na maanden in een 340 vario te hebben gereden. Wat is een 360 dan toch ineens snel
Bekleding omwisselen
De tijdelijke fix van afgelopen voorjaar. Hele zomer volgehouden, tot vlak na de winterstop. Nu eindelijk, dankzij een donorstoel, kunnen repareren.
Tevens wat stevig foam in het midden van het zitgedeelte gedrukt. Nu zit ik weer zoals het hoort en niet doorgezakt
- V300 register
- Verbannen
BartJu;257369 schreef : Ik zie dat er in de afgelopen 24 niets gepost is. Waar is iedereen?
Ik was altijd een veel-poster van dit forum. Sinds ik eind vorig jaar alle Volvo's heb verkocht is er simpelweg niet zo veel meer te melden vanuit mij. Voor de rest gaan de vrije uurtjes het liefste naar mijn vriendin, en daarnaast naar het opknappen van mijn huis. Dan is de week zo om
Volgens mij zijn er zo nog een paar meer veel-posters erg stil de laatste tijd, werkt de e-mail notificatie al eem tijdje niet meer, en zijn er ook gewoon steeds minder (actieve) leden. Ik ken de tijd nog dat er 's avonds gewoon vlot 20-30 actieve leden op het forum kwamen.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Zelf denk ik dat onze social media ermee te maken heeft. Facebook-groepen waar je lid van kan worden, een nog altijd groeiend aantal handige YouTube-filmpjes, Instagram e.d.
Ik vind het forum nog steeds ideaal, als vraagbaak maar ook als sociaal vermaak
- Mark Smeets
- Moderator
Louis;257373 schreef : Zelf denk ik dat onze social media ermee te maken heeft. Facebook-groepen waar je lid van kan worden, een nog altijd groeiend aantal handige YouTube-filmpjes, Instagram e.d.
Ik vind het forum nog steeds ideaal, als vraagbaak maar ook als sociaal vermaak
Dit is inderdaad de reden en daar hebben we al jaren last van.
Ik werd eind 2009 lid van het forum. Nou toen kon je rustig een avond vullen achter je laptop op het forum. Binnen 10 minuten had je een reactie en werden er ook echt hele discussies gevoerd. Ik mis die tijd ook wel, maar helaas is het een gevolg van de sociale media. Je ziet het op alle fora, er zijn nog maar weinig actieve posters actief.
Daarnaast worden onze auto's een stuk ouder. 10 jaar geleden waren er nog veel meer 300's en dus meer mensen die er eentje hebben. Ook onze club wordt steeds minder actief.
De afgelopen ALV was daar wel een voorbeeld van, we waren slechts met 10 man. Zo mager bezocht was de ALV nog nooit.
Er is simpelweg steeds minder behoefte aan de activiteiten die de club ontplooit.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Het nadeel is dat informatie ook net zo snel weer verdwenen is. Die ene fix voor jouw probleem kun je nooit meer terugvinden. Daarvoor (daardoor?) is archivatie met een forum zoals dit uiteindelijk m.i.z. de meest geschikte oplossing.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Wel jammer dat het forum en de club dus net als de volov's zelf uitsterven.
Qua forum is dan eigenlijk een app als tapatalk onmisbaar, wil je de 'sociale' media nog een beetje bij kunnen benen. Daarmee ook altijd online en actieve responses.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Roderik Schaar
- Nieuw lid