slopen in eigen beheer
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Lucluc;237535 schreef : Ik denk dat E van O daar nog heel wat plaatwerk af had geslepen
Ik denk dat hij alles nog wel bewaard zou hebben :rolleyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is zeker goed voor het milieu? Dan zou ik zeggen dat oldtimers boven de 30 jaar toch ook wel een vrijstelling van de regeling verdienen.
Op milieu technische basis nog veel logischer dan vrachtwagens wel toe te staan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Markvictor;237643 schreef : Rare regeling als je ziet dat je wel in eigen beheer een voertuig van meer dan 3500 kg (lees een vrachtwagen) mag slopen...
Is zeker goed voor het milieu? Dan zou ik zeggen dat oldtimers boven de 30 jaar toch ook wel een vrijstelling van de regeling verdienen.
Op milieu technische basis nog veel logischer dan vrachtwagens wel toe te staan...
Nee hoor, heeft niks met milieu te maken, des te meer met dit soort ''bedrijven'' . Lees: oneerlijke concurrentie voor de normale demontagebedrijven door een maas in de wet.
Er zijn bedrijven geweest die hun klanten zelf de kentekenbewijzen lieten opsturen, om zo de kosten te ontduiken van wat de demontage normaal kost.
Saillant detail is natuurlijk dat de volgende maas in de wet het exporteren van een voertuig is. Het lost dus letterlijk niks op... (behalve op papier uiteraard)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Of krijgen we dan ook te horen dat een auto en een vrachtwagen geen gelijke gevallen zijn? (Netzo als benzine en diesel) Strikt genomen klopt dat als een bus, maar dat zou hetzelfde zijn als bij de oldtimers de diesels voor 100 euro in het kwarttarief te laten vallen en de benzine auto's vol te laten betalen... En dan vervolgens te beweren dat daar goede redenen voor zijn...
Zoals goed voor het milieu en dergelijke....
Wat ik bedoel te zeggen is, deze regeling klopt van geen kanten. De demontage bedrijven slopen onze auto's meteen en halen ze echt niet uit elkaar. (Dat weten ze zelf ook, dus aan ons verdienen ze ook niets) Dus dan zeg ik haal die groep eruit, laat hobbyisten lekker sleutelen en hun hobby voeren en val ze niet lastig met dit soort regelingen.
Ze hebben natuurlijk wel last van wagens van pak hem beet tussen de 15 en 20 jaar oud. Want die worden vaak wel uit elkaar gehaald door de demontage bedrijven. Maar aangezien ze dat bij die van ons niet doen, en we het zelf ook niet mogen pak je in feite onze hobby af...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Nee niet in deze staat, dit was em voor het ongeluk
De hele rechter balk in elkaar gestuikt, tot 10 cm in de cabine.
En dit is wat er naar de ijzerboer gaat.
De paravan heb ik gelaten, de lasnaad begon "bruin" te worden.
Maar de foto's wil ie kennelijk niet uploaden, ook al zijn ze maar 500 pix breed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Van die oneerlijke concurrentie snap ik voor voertuigen ouder dan 25 jaar helemaal niets. Dit soort auto's worden doorgaans gelijk de pers in geduwd. Soms markeert er maar weinig aan. Een grote schande, slecht voor het milieu en de planeet. Ik wil inderdaad recyclen tot het laatste schroefje en zo veel mogelijk auto's op de weg behouden. Gelukkig zijn er steeds minder mensen die bij een asbak vol of een carburateur die niet goed blijkt te werken oid. de auto maar weg doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.