Camperproject
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
eipmiw;243544 schreef : Komt goed uit want mijn dochter gaat in Hong Kong wonen!
De gelukzak, echt een mooie stad!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
De inrichting van de camper ziet er mooi uit
- V300 register
- Verbannen
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ik zit daar nu ook een beetje naar te kijken, zo'n camper-inrichting, wat een hoop dure gasten zitten erbij!
Zelf heb ik een busje gekocht, omdat er lekker veel meuk in kan en gezien mijn klachten (zo'n beetje om het uur reizen moet ik een paar minuten platliggen, wil ik de dag erna niet helemaal kapot zijn), heb ik altijd al een matras achterin liggen, zodat ik even kan tukken of eventueel kan overnachten.
Maar waarom niet gelijk ombouwen naar camper, scheelt ook nog in de maandelijkse kosten.
Heb nu een bouwer gezien (Atrion) die voor relatief weinig kosten kan inbouwen, maar wat je daarvoor krijgt, is nog prijs/kwaliteit duurder dan wanneer ik het zelf doe.
Mijn vraag is, zijn de eisen zo hoog dat men dit moet laten doen?
Ik bedoel, wat als ik iemand vraag in mijn kennissenkring (timmerman) om zo'n bedbank en een keukentje met tafeltje erin te rammen, en het dak laat doen door een camperbouwer, dan ben ik er toch ook, of niet?
Groetjes Alex.
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;243573 schreef : Beste Wim,
Ik zit daar nu ook een beetje naar te kijken, zo'n camper-inrichting, wat een hoop dure gasten zitten erbij!
Zelf heb ik een busje gekocht, omdat er lekker veel meuk in kan en gezien mijn klachten (zo'n beetje om het uur reizen moet ik een paar minuten platliggen, wil ik de dag erna niet helemaal kapot zijn), heb ik altijd al een matras achterin liggen, zodat ik even kan tukken of eventueel kan overnachten.
Maar waarom niet gelijk ombouwen naar camper, scheelt ook nog in de maandelijkse kosten.
Heb nu een bouwer gezien (Atrion) die voor relatief weinig kosten kan inbouwen, maar wat je daarvoor krijgt, is nog prijs/kwaliteit duurder dan wanneer ik het zelf doe.
Mijn vraag is, zijn de eisen zo hoog dat men dit moet laten doen?
Ik bedoel, wat als ik iemand vraag in mijn kennissenkring (timmerman) om zo'n bedbank en een keukentje met tafeltje erin te rammen, en het dak laat doen door een camperbouwer, dan ben ik er toch ook, of niet?
Groetjes Alex.
Hoi Alex,
Ik heb het hefdak ook in laten bouwen door Atrion. Prima bedrijf, redelijke prijs. Het inbouwen van het interieur wordt gedaan door een vroegere buurman van me die een meubelmakersbedrijf heeft. Het meest tijdrovende, en dus ook het duurste, is de maatvoering van de zijwanden van de kastjes. Mocht je zelf ook een jumpy/scudo/expert hebben (oud model) dan kan ik je de mallen leveren. De totale inbouw gaat me 3 tot 4000 Euro kosten maar daarna bespaar ik op wegenbelasting als de auto wordt goedgekeurd als camper (gaat zeker lukken). Bovendien kun je de camper ook verhuren. Daar zijn al een aantal Airbnb-achtige sites voor. Ik ben dat ook van plan en ga vervolgens het geld dat ik daarmee verdien weer investeren in de auto (airco, zonnepanelen, extra airbag). Een alternatief is dit: www.witteweggetjes.nl Daar kun je voor zo'n 5000 Euro een complete inbouwset laten maken. Voordeel daarvan is dat je het interieur ook makkelijk kunt verwijderen als je een bestelauto nodig hebt. Nadeel is dat je dan niet voor een camperkenteken in aanmerking komt.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ik had het e.e.a. aan een kennis van mij laten zien en die zei dat hij voor een paar honderd euro aan materiaal en een paar honderd euro aan 'man-uren', hetzelfde kon bereiken als wat o.a. Atrion bijv. voor een basis interieur vroeg.
Namelijk bedbank (houten kist met opklap-plank rugleuning-matras) en een keukentje met stromend water 12V en gaspitje à 100 euro.
Dak inbouwen zou volgens hem dan nog zo'n 1500 euro kosten incl. keuring.
Anders ben ik inderdaad het dubbele kwijt.
Ik weet niet hoe e.e.a. verloopt, maar wil geen duizenden euro's investeren in een auto die alleen maar minder waard wordt.
Daarnaast, ik heb het nu gewoonweg ook niet zo even liggen.
Eerst weer wat verkopen, haha. (wordt lastig!)
Afijn, het gaat mij er gewoon om, wanneer het er niet door een professional is ingebouwd, wordt het dan wel goed gekeurd door de belastingdienst/RDW?
Zo niet, dan waag ik mij niet eens in de investering, voor 3 a 4 duizend euro kan ik ook een aantal jaar lekker rijden en toch gebruikmaken van de gehele ruimte met een schoon geweten.
- V300 register
- Verbannen
Kijk eens op www.camperforum.nl , kies in onderwerpoverzicht voor "zelfbouw", scroll naar beneden naar 'eisen camper' (discussie gestart op 8 november 2016). Daar zie je een prima overzicht van de geldende regels. Ik raad je aan om geen lid te worden van dit forum. Zelden een forum met zoveel betweters en azijnzeikers meegemaakt als dit forum.
- V300 register
- Verbannen
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ik droom er ook over om met een campertje door Noord-Europe te scheuren met m'n zelfgemaakte mobiele doka, op locatie plaatjes te maken/verkopen, e.d.
Wilde dit eigenlijk met de Rekord doen, maar die is nog lang niet klaar...
Ach ja... Ik heb het nog niet bij elkaar, maar heb alwel een orienterend gesprek bij de camperbouwer en een afspraak met die timmerman.
Dus er zit een begin aan het idee...
- V300 register
- Verbannen