Bart's Volvo-verzameling

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2013 16:39 #632859 door V300 register
Bart's Volvo-verzameling is gemaakt door V300 register
Zoals jullie misschien weten, of niet weten, verzamel ik graag dingen die met de Volvo 300-serie te maken hebben. De 340 Millionaire in het bijzonder, maar ik vind het allemaal leuk :D

Intussen heb ik 2 lades vol Volvo, en een vitrinekast waar Revell modelletjes in stonden die ik vroeger nog vrij regelmatig maakte (tot ik een jaar of 16 was geloof ik). Die dingen, allemaal Amerikanen, stonden daar dus al een aantal jaar te verstoffen, tot ik afgelopen jaar besloot een plank vrij te maken voor Volvo-spul.
Vandaag heb ik besloten dat uit te breiden naar 3 planken, waarmee het merendeel van de kast nu officieel Volvo 300-serie is :worship:

Het Volvo-spul:

Van boven naar beneden:

Plank nummer 1, de 343 DL Special Automatic.
De 343 die ik heb gehad heeft een eigen plank gekregen. Gelukkig heb ik naast het model nog het een en ander aan 343-spul teruggevonden in de kast en in de schuur. Waaronder de typeplaatjes die ik kwijt was. Dus bij deze, ode aan de 343!
De boekjes zijn een instructieboekje uit 1978, een '80 tot '85 vraagbaak, en een dealerfolder uit (ik dacht) 1977. Daarnaast liggen er nog 2 deeltjes 3 van een 343, en het beruchte setje contactpuntjes...
(de binnenspiegel is wel van een nieuwer type, die van de 343 ben ik nog steeds kwijt)

Plank nummer 2, de 340 GLE Millionaire.
Op deze plank vinden we een model van de Millionaire, wat ik eerder heb gemaakt. Rond het model staan voornamelijk dingen die, naast de auto, met het miljoenste exemplaar van de 300 serie te maken hebben. Dit zijn: een sleutelhanger die de Nedcar medewerkers destijds kregen, een badge uit een 340 Millionaire (nr. 4 van 125) welke nooit opgeplakt is geweest, een sleutel met lampje, en het boekje wat Volvo-dealers kregen.
Ten slotte ligt er ook nog het boekje ''Wat is Volvo Car B.V.'', en staan tegen de achterwand verschillende dealer- en accessoirefolders uit de laatste helft van de jaren 80.

Plank nummer 3, de Volvo 300-serie in zijn algemeen.
Op deze plank draait het vooral om de modelletjes. Van links naar rechts: een zwarte 360 GLT (waar ik nog een typeplaatje van op moet zien te snorren), een rode 360 GL Injection (het leuke is dat de typeplaatjes van het grote voorbeeld op de sloop komen), en een blauw/groene 340.
De boekjes op de achtergrond zijn dealer- en accessoirefolders uit de eerste helft van de jaren 80.

Natuurlijk moet nu die hele kast vol Volvo komen, want op de bovenste plank staan nog 4 Yankees, hier ga ik typische dingen voor verzamelen van de 340 GL Special. De onderste 2 planken weet ik nog niet. Hier komt vast en zeker iets Volvo 300-achtigs op maar wat? Folders heb ik genoeg, maar enkel dat presenteert natuurlijk niet...
Dit wordt dus vervolgd...

Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2013 17:39 #934926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's Volvo-verzameling
Ha mooi hoor! Vooral op de achtergrond al die mooie folders!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC