Inhaalverbod vrachtwagens

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 12:25 #632850 door V300 register
Inhaalverbod vrachtwagens is gemaakt door V300 register
Ik rij dagelijk m'n woon-werkverkeer over snelwegen waar en inhaalverbod voor vrachtwagens is. Het is me nog niet eerder zo opgevallen, maar het wordt ?cht massaal genegeerd. Er zitten op dit forum ook wat beroepschauffeurs, dus misschien kunnen zij duidelijkheid verschaffen? Is dit een soort informele afspraak? Wordt het gedoogd? Ik rij zelf meer rechts dan links, dus heb er niet zoveel last van. Je ziet alleen heel goed waarom er een inhaalverbod bestaat. Al dat gerem op de linkerbaan veroorzaakt files.

Overigens meen ik dat een inhaalactie niet langer dan 7 seconde mag duren. Vrachtwagens doen er soms minuten over...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 12:59 #934795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhaalverbod vrachtwagens
Ik zou dr op kunnen reageren........maar de ervaring leert het toch niet begrepen wordt.en dat een inhaalactie met een vrachtauto langet duurt dan 7 econdes moge duidelijk zijn.....maar ok ik erger me vaker aan kilometerslange actie's . Dr zijn overigens massa's personenwagens die bij het inhalen proberen het wereldrecord langste inhaalactie te verbeteren.
Ik kan het niet uitleggen waarom het genegeerd wordt. Werkdruk kan een reden zijn,iemand voor je hebben die geen constante snelheid rijdt of meer van dat soort dingen

Persoonlijk ben ik een voorstsnder van 1 limiet voor iedereen. Dan zijn er geen snelheidsverschillen meer en verbeterd de doorstroming en de verkeersveiligheid aanzienlijk. Maar dat je daarvoor geen enthousiaste meerderheid in Nederland kunt vinden moge duidelijk zijn.

En nog even dit........ als wij met met zijn allen alles willen hebben en als t kan vers en van over de hele wereld....dan zal er moeten worden geaccepteerd dat wij over des heerens wegen rijden om dat allemaal aan te voeren!
Er heerst geloof ik nog altyd het idee dat wij maar gewoon voor ons plezier met de vrachtauto de weg op gaan. Ik ga hier geen kosten/ baten analyse houden maar neem maar van mij aan dat een vrachtauto per km te veel kost om daar zomaar mee rond te gaan toeren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 13:05 #934796 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inhaalverbod vrachtwagens
inhalende vrachtwagens vind ik juist fijn, heb ik geen excuus meer nodig om op m'n gemakje met 100 in te halen
(m.a.w. zolang er geen vrachtwagen op m'n bumper zit vind ik het allemaal wel best)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 13:18 #934797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhaalverbod vrachtwagens

Bart Manders;220541 schreef : Dr zijn overigens massa's personenwagens die bij het inhalen proberen het wereldrecord langste inhaalactie te verbeteren.


Schuldig :D
Ik rijd meestal rond de 100, dus dan duurt inhalen ook wat langer natuurlijk...

Ik stoor me overigens ook niet echt aan vrachtwagens die op een normale manier inhalen. Waar ik me wel aan erger is vrachtwagens die harder gaan rijden wanneer ze ingehaald worden, zodat de inhaler er niet of nauwelijks langs kan. Ook vrachtwagens die auto's afsnijden wanneer ze hem de linkerbaan op slingeren zijn zwaar irritant... Of vrachtwagens die zo dicht op elkaar rijden dat je er niet tussen kunt om de afslag te nemen.

Sommige mensen in personenauto's echter, dat is om te janken. Vooral de Duitse premiummerken-rijders hebben hier schijnbaar last van.
Bumperkleven, rechts inhalen (al dan niet over de vluchtstrook), met lichten knipperen, etc. Voor die types is het goed dat ze een keer een half uurtje achter een inhalende vrachtwagen zitten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 13:24 #934798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhaalverbod vrachtwagens
Ik wil het inhalen op zich niet ter discussie stellen. Ik heb er ook helemaal geen last van, misschien zelfs in tegendeel, zoals Joost al zegt. Maar, het verbod is er en staat met borden goed aangegeven. Desondanks wordt het massaal genegeerd. Van mij mag het dan wel weg en 1 snelheid zal prima zijn. + stay in your lane.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-08-2013 13:56 #934799 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Inhaalverbod vrachtwagens
Het verbod wordt gewoon genegeerd en ze kunnen er dus ook een boete voor krijgen. Zo simpel is het. Maar waarom rijden mensen te hard, of halen ze in over een doorgetrokken streep? Omdat er altijd mensen zijn die de regels negeren of bewust overtreden. Chauffeurs zijn niet anders dan andere weggebruikers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2013 14:16 #934800 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Inhaalverbod vrachtwagens
Ik dacht dat die gasten elkaar af en toe in halen in zo'n treintje om een beetje in elkaars slipstream te rijden i.v.m. brandstofverbruik, maar dat is blijkbaar een illusie :P
Vrachtwagens? Niks geen last van, alleen die Lease-Priussen/electrowagens die je vervolgens inhalen terwijl je al 130-140 rijdt vind ik compleet gestoord...

??n snelheid voor iedereen? Dan kunnen we net zo goed met de trein, maar wellicht komt het autonome rijden een stuk sneller dan verwacht :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 16:17 #934801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhaalverbod vrachtwagens
Ik stem voor de Volvo 300 als voorrangsvoertuig :groovy:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 17:23 #934802 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Inhaalverbod vrachtwagens
ik heb als vrachtwagenchauffeur altijd last van de sleurhutten die 78 km per uur voor je truck gaan rijden..daar moeten ze eens opletten..met een sleurhut onnodig links blijven rijden.ga eens een keer met een beroepschauffeur een dagje mee..dan zie je wat de meeste iritaties zijn onder de vrachtwagenchauffeurs..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2013 20:33 #934804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhaalverbod vrachtwagens

Lucluc;220539 schreef : Wordt het gedoogd?


Er is gewoon geen agent in de buurt die er voor schrijft. Althans niet op dat moment. Doet-ie het wel dan kost het 220 euro ex administratiefooi. En ik heb zo'n vaag vermoeden dat als er een KLPD-auto in de buurt is, dat je die bon ook gewoon krijgt.

Soms haal ik ook wel eens in waar het niet mag. Zo kom ik steeds vaker tractoren of brommobielen tegen op wegen die voor die groep verboden zijn. Die weg heeft dan voor de volle lengte een dubbele doorgetrokken streep dus dan kun je weer vijf kilometer met veertig achter zo'n ding sukkelen. Dacht het niet.

Ik ben ook beroepschauffeur maar dan op zo'n ding met veertig zitplaatsen, en kom ook op de snelweg. Dan heb je net lekker de cruisecontrol op 80 echte kilometers (of misschien iets meer) en dan rijdt er voor je iemand die binnen een minuut 78, 83, 76, 79, 77 en dan weer 80 rijdt. Als iemand consequent 79 rijdt, dan is dat allemaal nog prima te doen (genoeg bedrijven die hun trucks echt heel strak begrenzen, denk aan de Aldi bijvoorbeeld). Maar een auto met caravan, een oud campertje, een vrachtauto met meer laadvermogen dan goed voor het motortje is...

Maar goed, ik mag dan gewoon inhalen :halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD