Inhaalverbod vrachtwagens
- V300 register
- Verbannen
Overigens meen ik dat een inhaalactie niet langer dan 7 seconde mag duren. Vrachtwagens doen er soms minuten over...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik kan het niet uitleggen waarom het genegeerd wordt. Werkdruk kan een reden zijn,iemand voor je hebben die geen constante snelheid rijdt of meer van dat soort dingen
Persoonlijk ben ik een voorstsnder van 1 limiet voor iedereen. Dan zijn er geen snelheidsverschillen meer en verbeterd de doorstroming en de verkeersveiligheid aanzienlijk. Maar dat je daarvoor geen enthousiaste meerderheid in Nederland kunt vinden moge duidelijk zijn.
En nog even dit........ als wij met met zijn allen alles willen hebben en als t kan vers en van over de hele wereld....dan zal er moeten worden geaccepteerd dat wij over des heerens wegen rijden om dat allemaal aan te voeren!
Er heerst geloof ik nog altyd het idee dat wij maar gewoon voor ons plezier met de vrachtauto de weg op gaan. Ik ga hier geen kosten/ baten analyse houden maar neem maar van mij aan dat een vrachtauto per km te veel kost om daar zomaar mee rond te gaan toeren!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
(m.a.w. zolang er geen vrachtwagen op m'n bumper zit vind ik het allemaal wel best)
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;220541 schreef : Dr zijn overigens massa's personenwagens die bij het inhalen proberen het wereldrecord langste inhaalactie te verbeteren.
Schuldig
Ik rijd meestal rond de 100, dus dan duurt inhalen ook wat langer natuurlijk...
Ik stoor me overigens ook niet echt aan vrachtwagens die op een normale manier inhalen. Waar ik me wel aan erger is vrachtwagens die harder gaan rijden wanneer ze ingehaald worden, zodat de inhaler er niet of nauwelijks langs kan. Ook vrachtwagens die auto's afsnijden wanneer ze hem de linkerbaan op slingeren zijn zwaar irritant... Of vrachtwagens die zo dicht op elkaar rijden dat je er niet tussen kunt om de afslag te nemen.
Sommige mensen in personenauto's echter, dat is om te janken. Vooral de Duitse premiummerken-rijders hebben hier schijnbaar last van.
Bumperkleven, rechts inhalen (al dan niet over de vluchtstrook), met lichten knipperen, etc. Voor die types is het goed dat ze een keer een half uurtje achter een inhalende vrachtwagen zitten...
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Vrachtwagens? Niks geen last van, alleen die Lease-Priussen/electrowagens die je vervolgens inhalen terwijl je al 130-140 rijdt vind ik compleet gestoord...
??n snelheid voor iedereen? Dan kunnen we net zo goed met de trein, maar wellicht komt het autonome rijden een stuk sneller dan verwacht :+
- V300 register
- Verbannen
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;220539 schreef : Wordt het gedoogd?
Er is gewoon geen agent in de buurt die er voor schrijft. Althans niet op dat moment. Doet-ie het wel dan kost het 220 euro ex administratiefooi. En ik heb zo'n vaag vermoeden dat als er een KLPD-auto in de buurt is, dat je die bon ook gewoon krijgt.
Soms haal ik ook wel eens in waar het niet mag. Zo kom ik steeds vaker tractoren of brommobielen tegen op wegen die voor die groep verboden zijn. Die weg heeft dan voor de volle lengte een dubbele doorgetrokken streep dus dan kun je weer vijf kilometer met veertig achter zo'n ding sukkelen. Dacht het niet.
Ik ben ook beroepschauffeur maar dan op zo'n ding met veertig zitplaatsen, en kom ook op de snelweg. Dan heb je net lekker de cruisecontrol op 80 echte kilometers (of misschien iets meer) en dan rijdt er voor je iemand die binnen een minuut 78, 83, 76, 79, 77 en dan weer 80 rijdt. Als iemand consequent 79 rijdt, dan is dat allemaal nog prima te doen (genoeg bedrijven die hun trucks echt heel strak begrenzen, denk aan de Aldi bijvoorbeeld). Maar een auto met caravan, een oud campertje, een vrachtauto met meer laadvermogen dan goed voor het motortje is...
Maar goed, ik mag dan gewoon inhalen :halo: