Volvo 360 in vlammen! Breda
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
De pluskabel tussen de accu en de dynamo ligt onder de voorkant van het motorblok door. Deze kabel is dus onderhevig aan olie en veel temperatuursschommelingen. Hierdoor wordt de isolatiemantel van de kabel stugger en gaat op den duur scheuren. Tussen deze kabel zit GEEN zekering. Vroeg of laat kan dit dus kortsluiting gaan veroorzaken en, in combinatie van olie ed, een brand veroorzaken.
Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn bij, onder andere, de 700 serie (welke motorisch hetzelfde zijn opgebouwd).
Advies voor de 360 rijders onder ons: even de pluskabel controleren en vervangen wanneer de kabel te stug wordt en/of haarscheurtjes vertoont!
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;217686 schreef : Aangezien het een B19 is, denk ik al wel te weten wat de oorzaak is.
De pluskabel tussen de accu en de dynamo ligt onder de voorkant van het motorblok door. Deze kabel is dus onderhevig aan olie en veel temperatuursschommelingen. Hierdoor wordt de isolatiemantel van de kabel stugger en gaat op den duur scheuren. Tussen deze kabel zit GEEN zekering. Vroeg of laat kan dit dus kortsluiting gaan veroorzaken en, in combinatie van olie ed, een brand veroorzaken.
Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn bij, onder andere, de 700 serie (welke motorisch hetzelfde zijn opgebouwd).
Advies voor de 360 rijders onder ons: even de pluskabel controleren en vervangen wanneer de kabel te stug wordt en/of haarscheurtjes vertoont!
Dat is bij een B200 toch ook zo? De kabel loop voor onder de distributiekap tegen het carter als ik het me goed herinner.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
ik heb bij mijn 345 B19 al gezien dat er een dikke, stugge kunststof mantel om de kabel heen zit
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen