How-to: Injectoren reviseren
- V300 register
- Verbannen
Is dit van toepassing op een 360 injectie?
Ik ga er binnenkort achter komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ieder heeft zo wel z'n theorieën en weetjes over hoe of wat je kunt doen met injectoren. Over het algemeen ben ik van mening dat injectoren niet erg slijtage gevoelig zijn en je ze eigenlijk heel lang meegaan.
Ze kunnen inwendig kapot gaan, waardoor het solenoid die ervoor zorgt dat er brandstof er doorheen wil niet meer werkt, dan is ie echt 'stuk'.
Voor de rest; vuiligheid en beschadigingen aan de sproeiers kunnen zorgen voor een onnauwkeurige nevel. In de meeste gevallen is dit wel te reinigen, of te repareren.
Ik de injectoren uit mijn 360 gereviseerd door de o-ringen, de microfilters en de pintle-caps te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het ging mij puur om de handeling van het demonteren en monteren.
Dat van de solenoid wordt ook uitgelegd in de video.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
tijdens het reinigen. Daarna het revisiesetje monteren en het lijkt of je 10pk extra hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;254506 schreef : Helemaal "kaal" maken, in het ultrasoonbadje leggen en zorgen dat je ze kunt aansturen
tijdens het reinigen. Daarna het revisiesetje monteren en het lijkt of je 10pk extra hebt.
Hoe stuur ik ze aan tijdens het reinigen?
Ultrasoon reiniger heb ik al wel maar bedankr voor de creatieve tip Hengel :waxing:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
hengel;254507 schreef : Mocht je zelf geen Ultrasoon badje hebben, stap er even mee naar een vriendelijke opticien. Die hebben zo goed als altijd wel ultrasoon reiniging. Mij is het al een paar keer gelukt
Hmm, bij zo'n opticien zou ik liever niet mijn lenzen laten reinigen.
Als je ziet hoe de vloeistof er uitziet na reinigen van de injectoren,
wil je in diezelfde ultrasoonreiniger NOOIT meer je bril of lenzen leggen.
Zo duur is zo'n ultrasoonreiniger nu ook weer niet. Een aanrader, ik heb
er al veel plezier van gehad. Gisteren nog de (plastic) carburateur van
de grasmaaier erin gehad, omdat die niet meer startte. Waarschijnlijk
vuil aangezogen. Daarna weer starten en lopen als vanouds.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;254505 schreef : Ik heb ook zo'n revisie setje liggen, maar ik was benieuwd hoe ik de injectors kon demonteren. Deze video was vrij duidelijk en beter dan een korrelige zwart/wit foto in een haynes handboek.
Het ging mij puur om de handeling van het demonteren en monteren.
Dat van de solenoid wordt ook uitgelegd in de video.
Ah, dan heb ik 'vervangen' verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb als eerst de brandstofleiding op de injector rail losgemaakt, een doek eronder is wel handig want er stroom altijd iets benzine uit.
Vervolgens de clipjes van de injectoren afgewipt en daarna de rail losgemaakt met de twee (even uit m'n hoofd) schroeven op 't spruitstuk.
Op zich een makkelijk klusje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;254505 schreef : Ik heb ook zo'n revisie setje liggen, maar ik was benieuwd hoe ik de injectors kon demonteren. Deze video was vrij duidelijk en beter dan een korrelige zwart/wit foto in een haynes handboek.
Het ging mij puur om de handeling van het demonteren en monteren.
Dat van de solenoid wordt ook uitgelegd in de video.
Ah, dan heb ik 'vervangen' verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb als eerst de brandstofleiding op de injector rail losgemaakt, een doek eronder is wel handig want er stroom altijd iets benzine uit.
Vervolgens de clipjes van de injectoren afgewipt en daarna de rail losgemaakt met de twee (even uit m'n hoofd) schroeven op 't spruitstuk.
Op zich een makkelijk klusje
François;254506 schreef : Helemaal "kaal" maken, in het ultrasoonbadje leggen en zorgen dat je ze kunt aansturen
tijdens het reinigen. Daarna het revisiesetje monteren en het lijkt of je 10pk extra hebt.
+1
Robert340;254508 schreef : Hoe stuur ik ze aan tijdens het reinigen?
Ultrasoon reiniger heb ik al wel maar bedankr voor de creatieve tip Hengel :waxing:
Ik heb hiervoor twee kleine krokodillenbekjes genomen die ik op de aansluitpennen van de injector vastzet. Door er 12V op te zetten kun je ze bedienen. Ik gebruik hier een kleine 12V accu voor, meegenomen uit de chemobak op 't werk. In het plus-draadje heb ik een schakelaartje zitten, zodat ik niet steeds de stekkertjes hoef los te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Louis;254510 schreef : Ah, dan heb ik 'vervangen' verkeerd geïnterpreteerd.
Ik heb als eerst de brandstofleiding op de injector rail losgemaakt, een doek eronder is wel handig want er stroom altijd iets benzine uit.
Vervolgens de clipjes van de injectoren afgewipt en daarna de rail losgemaakt met de twee (even uit m'n hoofd) schroeven op 't spruitstuk.
Op zich een makkelijk klusje
Ik heb het vanochtend gedaan,
- De auto in een goed geventileerde ruimte gezet.
- Een stuk karton onder de voorkant van de auto gelegd.
- Wegwerphandschoenen aangedaan (benzine is vies en stinkt!)
- Twee boutjes met (dop)sleutel 10 losgedraaid van de injectorrail
- De clipjes van de injectoren een halve slag rondgedraaid en los gemaakt (niet laten vallen!)
- Injectoren één voor één door draaien en trekken losgemaakt met meteen een doek eronder.
Nu nog schoonmaken, reviseren en daarna weer monteren.
Na montage 10-20 sec de sleutel op contact zetten voordat ik hem start, daarna nog iets met ontluchten of is het dan ok?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.