volvo 340 cbr 1000 motorfiets
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
een ketting die in deze situatie dan letterlijk en figuurlijk om je oren komt vliegen is iets wat ik persoonlijk liever niet mee zou willen maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;150863 schreef : die ketting van de motorfiets is berekend op een massa van iets in de trant van 300kg, de 300 weegt straks alsnog minstens 3x zoveel! met optrekken kun je dat nog redelijk compenseren, maar met wat agressief op en/of terugschakelen ben je kortgezegd gewoon de lul.
een ketting die in deze situatie dan letterlijk en figuurlijk om je oren komt vliegen is iets wat ik persoonlijk liever niet mee zou willen maken.
In principe wordt een ketting berekend op maximaal koppel wat deze moet overbrengen. Daarin zit een gigantische veiligheidsfactor. Daarnaast zit er dermate torsie op de aandrijflijn dat ik juist denk dat het zelfs meer is dan wanneer de ketting rechtstreek op het achterwiel zit. Meestal is juist de koppeling het zwakste punt. Daarnaast zitten er ook nog veren in de koppeling die de grootste krachten opvangen.
Wel moet Rob ervoor zorgen dat er rond die ketting een degelijke veiligheidskap komt........je wil niet weten waar een rondvliegende ketting voor schade aan kan richten.
antiekeradio;150868 schreef : zit daar niet standaard een hopperkoppeling op dan? dat zou dit soort problemen moeten voorkomen (met name bij terugschakelen)
Sommige motoren hebben ze. Meestal is dit bijna zware hoogtoerige V-twins zoals bijvoorbeeld een Suzuki TL1000. Dat ding wordt ook wel een slipperclutch genoemd en werkt ook alleen maar bij het terugschakelen. Daarnaast vangt het ook alleen de hardste klappen op: hij grijpt alleen maar in wanneer er echt bij hoog toerental flink wordt teruggeschakeld.
Ik denk trouwens ook dat je misschien beter voor de wegligging het blok achterin kunt gooien. Wanneer je hem namelijk helemaal kaal gaat slopen ben ik bang dat je flink aan grip inlevert aan de achterkant.
De voorveren zullen volgens mij ook wat aan de stugge kant zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
diff vastlassen zeker?
Maak er alsjeblieft wel een degelijke kettingkast omheen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ten eerste zonde van de auto zo op het eerste gezicht.
Daarnaast, als je zoiets doet, pak dan een halfgare mini o.i.d., in ieder geval een auto met weinig gewicht. Starre as met een tandwiel is onder nagenoeg ieder auto te sleutelen.
Doe dan zoiets:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

ik geloof nooit dat die stoelrails sterk genoeg zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Mijn gedachte van deze ombouw, :crazy2:
1 het verkloten van een degelijke auto. :yesyes:
2 verspilling van tijd en materiaal. :yesyes:
3 een project gedoemd te mislukken :yesyes:
mijn wel gemeende raad stop er mee zolang er niet te veel schade aan de auto is :y:
je oplossing voor het aandrijven van de achteras op die manier zal nooit fatsoenlijk werken :no: :uh-uhh:
maar ja dit zijn mijn gedachten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is toch gaaf wat deze jongen probeert? Is juist een boest voor andere jeugdigen om iets sportief van de 340/ 360 te maken. En ja iedere jong timer heeft er lastvvan dat het er steeds minder worden. Wees blij dat de prijs van de volvo 300 niet zo onnodig hoog opgedreven wordt als bij een golf 1 b.v.
Ik ben wel benieuwd!! Mooi toch als alles goed verloopt en je rijdt vooraan en je kunt andere gti'tjes en gsi'tjes achter je laten. Ik vind het gaaf!! Zet hem op , ook al heb je in het begin "opstart"probleempjes......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.