Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
Keuringsklaar maken Volvo 343 Black Beauty
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-03-2008 12:06 #627210
door V300 register
Keuringsklaar maken Volvo 343 Black Beauty is gemaakt door V300 register
Zojuist de EMVK vervangen en meteen de "blaastest" uitgevoerd. De BB rijdt nu perfect!! Het enige wat me nog niet gelukt is is het vast zetten van de EMVK. Ik krijg met geen mogelijkheid (ook niet met groene zeep of vasaline) de rubber dopjes weer in het schutbord.
Wat nu nog moet gebeuren is het repareren van het knipperlicht. Deze blijft naar links hangen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Wat nu nog moet gebeuren is het repareren van het knipperlicht. Deze blijft naar links hangen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-03-2008 10:14 #703345
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Keuringsklaar maken Volvo 343 Black Beauty
Heb je al eens geprobeerd die dopjes langs binnen naar buiten te trekken?
Anders moet je het eens proberen met een fijne maar stompe platte schroevendraaier, een beetje op dezelfde manier als bij het verwijderen van een ruit.
knipperlicht: kijk eens naar het relais in de zekeringkast. Ik denk dat die lui is.
Anders moet je het eens proberen met een fijne maar stompe platte schroevendraaier, een beetje op dezelfde manier als bij het verwijderen van een ruit.
knipperlicht: kijk eens naar het relais in de zekeringkast. Ik denk dat die lui is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-03-2008 20:22 #703374
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Keuringsklaar maken Volvo 343 Black Beauty
je moet de dopjes losnemen van je EMVK.
doe er een klein beetje zeep aan,
pak hem beet met je 2 handen tegen elkaar (wijsvingers gebogen, aan de onderkant in een soort V-vorm tegen de rubber duwen.
aan de bovenkant met je gebogen duimen bovenop het rubber duwen;
begin met de onderkant bij je wijsvingers in de rand te zetten en het geheel iets naar beneden te duwen zodat de rand goed in de groef van het rubber zit (aan de onderkant dus)
dan flink hard knijpen met beide duimen, en ondertussen lichtjes naar boven duwen zodat het rubber kantelt en rechtstandig op het gat komt; daarbij floept het rubber er zo in als je hard genoeg knijpt.
dit 3 keer dus.
hierna is het monteren van de EMVK simpel; weer wat zeep aan de rubbers (nu 3 tegelijk); de EMVK er tegenaan houden en flink aanduwen; de door de EMVK stekende "tuutjes" met een tang voorzichtig naar je toe trekken en ondertussen de EVMK hard duwen. de rubbers schieten dan zo in de plaat van de EMVK.
doe er een klein beetje zeep aan,
pak hem beet met je 2 handen tegen elkaar (wijsvingers gebogen, aan de onderkant in een soort V-vorm tegen de rubber duwen.
aan de bovenkant met je gebogen duimen bovenop het rubber duwen;
begin met de onderkant bij je wijsvingers in de rand te zetten en het geheel iets naar beneden te duwen zodat de rand goed in de groef van het rubber zit (aan de onderkant dus)
dan flink hard knijpen met beide duimen, en ondertussen lichtjes naar boven duwen zodat het rubber kantelt en rechtstandig op het gat komt; daarbij floept het rubber er zo in als je hard genoeg knijpt.
dit 3 keer dus.
hierna is het monteren van de EMVK simpel; weer wat zeep aan de rubbers (nu 3 tegelijk); de EMVK er tegenaan houden en flink aanduwen; de door de EMVK stekende "tuutjes" met een tang voorzichtig naar je toe trekken en ondertussen de EVMK hard duwen. de rubbers schieten dan zo in de plaat van de EMVK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets