Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
koppaking vervangen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-03-2007 15:48 #625727
door V300 register
koppaking vervangen is gemaakt door V300 register
Omdat ik um ook op EEN volvo forum had gezet,
waar ze veel minder aandacht besteden aan de 340.
Plant ik um hier ook nog even neer,
Ik heb het idee dat jullie er hier meer aan hebben.
nou zoals beloofd...
ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
-men neme de motorkap van de auto af.
2 borgpennen en 1 bij het scharnier punt.
-accu loskoppelen en er uit halen
-onderste slang of ontluchtings bout er uit halen en kv aftappen
-luchtfilter en huis afnemen
-spanning van dynamo riem halen
en de dynamo er af halen.
-alle slangen die naar de waterpomp leiden er af halen(+kabeltje sensor).
-waterpomp demonteren.
-sommige slangen of kabels zul je wat aan de kant moeten leggen
zodat ze niet in de weg liggen.
-de benzine toevoer leiding van de carb er af halen.
-zo ook de vacuum slangen
-de kabeltjes op de carb afhalen 2 draadjes
-vacuum slangetje naar de benzine regelaar dinges er af halen
-gaskabel en choke kabel lossen
-kleppen deksel er af halen en slangen aan de kant steken.
en dan heb je ongeveer dit.
-je haalt de 4 moeren waar de carb mee vast zit los (kan beetje
priegelen zijn maar is goed te doen.
-als die los zijn haal je het gebeuren los waar de gaskabel in zat,
3 moertjes
-me nemen het hele geheel er af.
-dan maken we het spruitstuk van de uitlaat los
aan de onderkant waar ie dus richting de demper gaat nog niet op het
blok zelf.
-dan halen we de moeren van het inlaat spruitstuk los
en nemen wehet spruitstuk er af.
-zo ook het uitlaatspruitstuk
-bougiekabels afnemen en bougies demonteren en controlen.
-controleer alles nog even...
dan moet het hier op lijken.
op de foto is de verdeler en de rotor er af.. dit is niet noodzakelijk.
-dan beginnen we met het lossen van de kop in de juiste volgorde
deze weet ik 123 niet uit mijn hoofd mijn escuses daarvoor.
-eerst allemaal een klein slagje los en zo haal je um er in drie keer per
bout helemaal los als alle bouten er uit zijn kan de kop er af.
dan ziet het er zo uit:
bravo je hebt nu de kop er af
-als je dat voor elkaar hebt ziet het er op het blok zo uit...
omdat er altijd nog water in de kop zit.
deze maken we helemaal schoon en we voorzien de cilinderwand van een vers laagje olie.
Omdat we 1 dag moesten wachten na het bestellen van de pakking konden we even niet verder.....
En als de auto er zo bij staat hoef je niet meer te rijden.
Dussssssssss
Tijd voor 1 lekker koud en verfrissend flesje bier!
neem een lekker slokje bier...
gefeliciteerd je zit nu ongeveer op de helft.
Je haalt een losse koppaking of een setje.. ik zou zeggen koop alleen een koppaking en een waterpomp pakking heb je genoeg aan...
De volgende dag sleutelen we er weer op los
- Als je je koppaking gehaalt hebt... neem gerust een stukje waterproof schuurpapier mee...
-Controleer de kop op een glasplaat of spiegel of ie helemaal recht is.
-Controleer de kleppen op lekkage door een scheutje benzine oid.
in het inlaat en uitlaat kanaal te gooien. Sluiten de kleppen goed af ofwel
de lekkage is niets tot minimaal dan zijn de kleppen niet krom nog
versleten.
-neem een zo groot mogelijk schuurblok en schuur de oude pakking
resten en onefenheden uit de cilinderkop en het blok.
-zorg dat de kop perfect schoon is ook alle kanalen etc alvorens deze
weer te monteren.
-doe dit ook bij de bovenkant van het blok.
-Leg de nieuwe pakking in positie en zet de kop er op...
doe dit zo nauwkeurig mogelijk en voorkom schuiven.
-Voorzie de kopbouten (bij voorkeur nieuw) van een weinig doch
voldoende montage pasta, kopervet of zilverpasta.
-draai ze allemaal handvast (letterlijk dus met de hand ).
-Zet ze daarna in de drie fases en de juiste volgorde vast met een
moment sleutel (deze gegevens zijn op te vragen bij de fabrikant.
-Steek de stoterstangen op zijn plaats waar dit niet gaat de klepstel
dingetjes losdraaien en de stangen op zijn plaats zetten.
-Als alles op zijn plek zit stellen we de kleppen.
-En monteren we alles weer in omgekeerde volgorde met op de juiste
plaatsen een drupje olie en of vet.
-En indien aanwezig zoals bij de waterpomp nieuwe pakkingen.
-let er op dat alles juist gemonteerd word en let op dat je niets vergeet,
zoals kabeltjes en vacuum slangetjes.
-Vervang olie en koelvoeistof!!!
Mocht ik iets vergeten zijn wat natuurlijk mogelijk is...
dan hoor ik het wel en zet ik het er tussen...
Ik hoop dat ik hier iemand een plezier mee doe,
het is een leuk klusje en niet heel erg moeilijk.
Verder kun je de kop nog laten vlakken wat verstandig is!
En kijk de kleppen na op slijtage dit doe je door een beetje peut in inlaat en uitlaat kanaal te gieten als de kop er af is.
Eigenlijk mag het rond de klep ietwat vochtig worden meer niet.
Anders kleppen vervangen of inslijpen.
Groeten arjen
waar ze veel minder aandacht besteden aan de 340.
Plant ik um hier ook nog even neer,
Ik heb het idee dat jullie er hier meer aan hebben.
nou zoals beloofd...
ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
-men neme de motorkap van de auto af.
2 borgpennen en 1 bij het scharnier punt.
-accu loskoppelen en er uit halen
-onderste slang of ontluchtings bout er uit halen en kv aftappen
-luchtfilter en huis afnemen
-spanning van dynamo riem halen
en de dynamo er af halen.
-alle slangen die naar de waterpomp leiden er af halen(+kabeltje sensor).
-waterpomp demonteren.
-sommige slangen of kabels zul je wat aan de kant moeten leggen
zodat ze niet in de weg liggen.
-de benzine toevoer leiding van de carb er af halen.
-zo ook de vacuum slangen
-de kabeltjes op de carb afhalen 2 draadjes
-vacuum slangetje naar de benzine regelaar dinges er af halen
-gaskabel en choke kabel lossen
-kleppen deksel er af halen en slangen aan de kant steken.
en dan heb je ongeveer dit.
-je haalt de 4 moeren waar de carb mee vast zit los (kan beetje
priegelen zijn maar is goed te doen.
-als die los zijn haal je het gebeuren los waar de gaskabel in zat,
3 moertjes
-me nemen het hele geheel er af.
-dan maken we het spruitstuk van de uitlaat los
aan de onderkant waar ie dus richting de demper gaat nog niet op het
blok zelf.
-dan halen we de moeren van het inlaat spruitstuk los
en nemen wehet spruitstuk er af.
-zo ook het uitlaatspruitstuk
-bougiekabels afnemen en bougies demonteren en controlen.
-controleer alles nog even...
dan moet het hier op lijken.
op de foto is de verdeler en de rotor er af.. dit is niet noodzakelijk.
-dan beginnen we met het lossen van de kop in de juiste volgorde
deze weet ik 123 niet uit mijn hoofd mijn escuses daarvoor.
-eerst allemaal een klein slagje los en zo haal je um er in drie keer per
bout helemaal los als alle bouten er uit zijn kan de kop er af.
dan ziet het er zo uit:
bravo je hebt nu de kop er af
-als je dat voor elkaar hebt ziet het er op het blok zo uit...
omdat er altijd nog water in de kop zit.
deze maken we helemaal schoon en we voorzien de cilinderwand van een vers laagje olie.
Omdat we 1 dag moesten wachten na het bestellen van de pakking konden we even niet verder.....
En als de auto er zo bij staat hoef je niet meer te rijden.
Dussssssssss
Tijd voor 1 lekker koud en verfrissend flesje bier!
neem een lekker slokje bier...
gefeliciteerd je zit nu ongeveer op de helft.
Je haalt een losse koppaking of een setje.. ik zou zeggen koop alleen een koppaking en een waterpomp pakking heb je genoeg aan...
De volgende dag sleutelen we er weer op los
- Als je je koppaking gehaalt hebt... neem gerust een stukje waterproof schuurpapier mee...
-Controleer de kop op een glasplaat of spiegel of ie helemaal recht is.
-Controleer de kleppen op lekkage door een scheutje benzine oid.
in het inlaat en uitlaat kanaal te gooien. Sluiten de kleppen goed af ofwel
de lekkage is niets tot minimaal dan zijn de kleppen niet krom nog
versleten.
-neem een zo groot mogelijk schuurblok en schuur de oude pakking
resten en onefenheden uit de cilinderkop en het blok.
-zorg dat de kop perfect schoon is ook alle kanalen etc alvorens deze
weer te monteren.
-doe dit ook bij de bovenkant van het blok.
-Leg de nieuwe pakking in positie en zet de kop er op...
doe dit zo nauwkeurig mogelijk en voorkom schuiven.
-Voorzie de kopbouten (bij voorkeur nieuw) van een weinig doch
voldoende montage pasta, kopervet of zilverpasta.
-draai ze allemaal handvast (letterlijk dus met de hand ).
-Zet ze daarna in de drie fases en de juiste volgorde vast met een
moment sleutel (deze gegevens zijn op te vragen bij de fabrikant.
-Steek de stoterstangen op zijn plaats waar dit niet gaat de klepstel
dingetjes losdraaien en de stangen op zijn plaats zetten.
-Als alles op zijn plek zit stellen we de kleppen.
-En monteren we alles weer in omgekeerde volgorde met op de juiste
plaatsen een drupje olie en of vet.
-En indien aanwezig zoals bij de waterpomp nieuwe pakkingen.
-let er op dat alles juist gemonteerd word en let op dat je niets vergeet,
zoals kabeltjes en vacuum slangetjes.
-Vervang olie en koelvoeistof!!!
Mocht ik iets vergeten zijn wat natuurlijk mogelijk is...
dan hoor ik het wel en zet ik het er tussen...
Ik hoop dat ik hier iemand een plezier mee doe,
het is een leuk klusje en niet heel erg moeilijk.
Verder kun je de kop nog laten vlakken wat verstandig is!
En kijk de kleppen na op slijtage dit doe je door een beetje peut in inlaat en uitlaat kanaal te gieten als de kop er af is.
Eigenlijk mag het rond de klep ietwat vochtig worden meer niet.
Anders kleppen vervangen of inslijpen.
Groeten arjen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-03-2007 16:18 #661812
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic koppaking vervangen
supermooi dit!!
[mod]
onderwerp gesloten; bij vragen/opmerkingen n.a.v. deze garagescene; graag even een nieuwe discussie starten.
In een nieuwe discussie kun je dan altijd nog verwijzen naar deze pagina:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1695 [/mod]
[mod]
onderwerp gesloten; bij vragen/opmerkingen n.a.v. deze garagescene; graag even een nieuwe discussie starten.
In een nieuwe discussie kun je dan altijd nog verwijzen naar deze pagina:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1695 [/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets