ook voor roestpreventie en laswerk
'glas' achterlichtcluster 340
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
12-08-2016 09:49 #964537
door Mark Smeets
Vaak heeft een fabrikant al een pers voor plaatwerk, en hoeft hij enkel de 'stempels' te wisselen. Daarnaast is het goedkoper in transport.
Maar Nedcar perst bijvoorbeeld ook voor andere fabrikanten plaatwerk, dus zelfs dat kan uitbesteed worden.
En voor de mini's wordt al het plaatwerk in Engeland gemaakt en per vrachtwagen naar Oxford en Nedcar vervoerd. Dus inprincipe kan de hele auto 'inkoop' zijn.
Beantwoord door Mark Smeets in topic 'glas' achterlichtcluster 340
General Custom;242219 schreef : Waarom wordt plaatwerk dan wel in eigen huis geperst en, bijvoorbeeld, kunststof delen voor het interieur niet?
Vaak heeft een fabrikant al een pers voor plaatwerk, en hoeft hij enkel de 'stempels' te wisselen. Daarnaast is het goedkoper in transport.
Maar Nedcar perst bijvoorbeeld ook voor andere fabrikanten plaatwerk, dus zelfs dat kan uitbesteed worden.
En voor de mini's wordt al het plaatwerk in Engeland gemaakt en per vrachtwagen naar Oxford en Nedcar vervoerd. Dus inprincipe kan de hele auto 'inkoop' zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-08-2016 16:56 #964549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'glas' achterlichtcluster 340
je moet wel in de gaten houden dat het ontwerp van al deze onderdelen in grote mate bepaald wordt door de autofabrikant. Dus de toeleveranciers maken het, op specificatie van de fabrikant. De "intellectual property" ofwel IP ligt altijd bij de fabrikant.
Een auto ontwerpen is een ingewikkeld proces met veel prototyping etc. De productielijn van een bestaand model runnen is voor de rest vooral een kwestie van logistiek.
Een auto ontwerpen is een ingewikkeld proces met veel prototyping etc. De productielijn van een bestaand model runnen is voor de rest vooral een kwestie van logistiek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets