Grote rotte plek
- V300 register
- Verbannen
Nadat de auto eindelijk weer goed rijd, wil ik langzaam aan ook iets aan het uiterlijk gaan doen. De auto heeft nog niet veel roest, ook van onder zag het er nog erg goed uit. Er zitten eigenlijk maar 2 roest plekken op de auto. Maar het gekke is dat dit dan wel direct grote plekken zijn en erg rot.
Kunnen jullie mij iets adviseren om dit op te lossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je dat niet zelf kunt of wilt doen, dit is een goed en niet te duur adres. Hier heb ik mijn beide 340's laten lassen, dat is zo netjes geworden dat je niet meer ziet dat er ooit aan gelast is (behalve dan door kleurverschil omdat ik het tijdelijk met een spuitbusje heb bijgespoten). remarclassiques.bekijknu.nl/
Edit: Wacht alleen niet te lang met lassen, want nu roest het steeds verder en kan er bovendien vuil via de gaten naar binnen waardoor het op andere plaatsen weer gaat liggen rotten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft de plek bij de voorruit, moet dit ook echt uitgeslepen en gelast, of kan ik hier eventueel aan de slag met plamuur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Spurt;235274 schreef : Die rotte plek bij de ruit restaureren, daarvoor dient de voorruit eruit?
Ja, maar dat is peanuts bij een ruit in een rubber. Je kunt de stalen lijst uit het rubber halen en dan van binnenuit de ruit er uit trappen (zorg wel dat je iemand hebt om de ruit tegen te houden van vallen) en hopen dat hij niet breekt, of ergens een ander rubber regelen en het oude rubber kapot snijden.
Deze ruiten zitten niet gelijmd, dus als de ruit nog goed is kun je hem gewoon weer opnieuw gebruiken.
Als de plek gelast is, tectyleer de zaak dan goed, en spuit in de raamrubber ook niet-lijmende ruitenrubberkit. Zo zorg je dat er geen vocht onder het rubber door komt (dat is de rede dat die plaats roest).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
Beter is om in een hoek te beginnen, en met drie platte schroevendraaiers het rubber van binnenuit voorzichtig naar buiten te drukken, waarbij je steeds de middelste weghaalt en verderop weer gebruikt.
Je hoeft dan ook de stalen lijst er niet uit te halen, en later er weer niet in te prutsen .
Er uit trappen gaat m.i. alleen met een geharde ruit, en die zijn in 340's nooit gemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
LMogyorossy;235277 schreef : Beter is om in een hoek te beginnen, en met drie platte schroevendraaiers het rubber van binnenuit voorzichtig naar buiten te drukken, waarbij je steeds de middelste weghaalt en verderop weer gebruikt.
Heb je dan niet enorm veel last van kleine beschadigingen waar je je schroevendraaier zet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.