ook voor roestpreventie en laswerk
Carrosserie 340 vs 360
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2014 13:29 #633495
door V300 register
Carrosserie 340 vs 360 is gemaakt door V300 register
Wat zijn de verschillen tussen de carrosserie van een 340 en een 360? Ik weet dat een 360 mistlampgaten in de voorbalk heeft en het reservewiel achterin ligt. Zijn er verder nog meer verschillen? Het gaat me alleen om de carrosserie, en of alles aanpassen een beetje te doen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2014 14:28 #951849
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
Accubak zit op een andere plaats, motorsteunen ook, tunnel voor de aandrijfas is waarschijnlijk ook anders. Aanpassen kan:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5555
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-11-2014 14:54 #951850
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Carrosserie 340 vs 360
het meest lastig is het aanbrengen van de lasmoeren voor bijv. de bevestiging van de motorsteunen en versnellingsbak, die zijn niet altijd aanwezig.
conclusie: het is te doen, maar het wordt een serieuze klus en het is zeker niet in een weekendje klaar
conclusie: het is te doen, maar het wordt een serieuze klus en het is zeker niet in een weekendje klaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2014 19:30 #951856
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
Is een 360 ook op sommige plaatsen verstevigd? Dat heb ik namelijk wel eens gehoord. Maar er zijn verder geen belangrijke zaken om rekening mee te houden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
12-11-2014 19:45 #951857
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Carrosserie 340 vs 360
nouja, de plaats van de lasmoeren voor de ophanging (en uitlijning!) van de motor en versnellingsbak is redelijk essentieel...
de remmen van de achteras zijn ook anders, de zijn groter. En er zullen een hoop andere dingen zijn die niet gelijk zijn.
Er is al best wat over geschreven op het forum, dat moet je met de zoekfunctie nog wel kunnen vinden.
de remmen van de achteras zijn ook anders, de zijn groter. En er zullen een hoop andere dingen zijn die niet gelijk zijn.
Er is al best wat over geschreven op het forum, dat moet je met de zoekfunctie nog wel kunnen vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-11-2014 20:49 #951858
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
Even gezocht, kwam nog wat tegen over die lasmoeren. Best vervelend dat ze aan de binnenkant van de chassisbalken zitten. Ik hoop hier ergens in het forum te vinden hoe dat gedaan kan worden, anders wordt dat dus iets om zelf over na te denken. Dat de remmen en achteras etc. anders zijn wist ik al. Maar dat is helemaal geen probleem, omdat er toch een complete 360 als donor gebruikt gaat worden.
Het plan is nog lang niet definitief, maar ik ben gewoon benieuwd waar je bij deze ombouw allemaal tegenaan loopt. Als het uberhaupt doorgaat, wordt het ook een project voor komende winter.
Het plan is nog lang niet definitief, maar ik ben gewoon benieuwd waar je bij deze ombouw allemaal tegenaan loopt. Als het uberhaupt doorgaat, wordt het ook een project voor komende winter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-11-2014 07:15 #951863
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
Het is denk ik handig om eerst te vermelden of je een 340 carrosserie om wilt bouwen naar een 360, of een 360 carrosserie naar een 340.
Ik kan me voorstellen als je een 360 carrosserie gebruikt voor een 340, dat die moeren aan de binnenkant van de chassisbalken er wel zitten, maar simpelweg niet meer gebruikt gaan worden.
Ik kan me voorstellen als je een 360 carrosserie gebruikt voor een 340, dat die moeren aan de binnenkant van de chassisbalken er wel zitten, maar simpelweg niet meer gebruikt gaan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-11-2014 10:06 #951864
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
De ombouw wordt van 340 naar 360, ik kan gebruik maken van een complete 360 voor onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-11-2014 10:24 #951865
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carrosserie 340 vs 360
Ik denk dat als je het topic van Anjo doorakkert, je al veel informatie tegen komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
13-11-2014 11:45 #951867
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Carrosserie 340 vs 360
Doorakkert.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets