ook voor roestpreventie en laswerk
Bumper weer zwart?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2014 14:48 #633250
door V300 register
Bumper weer zwart? is gemaakt door V300 register
Hallo allen,
Nog een vraag voor tips: hoe krijg ik de inmiddels behoorlijk grijze bumper van onze 340 weer zwart? Ik zag op V300Mania een tip met een handdoek en een fles Coca-Cola, maar voordat ik het beestje onder het suikerwater smeer wil ik toch nog maar even checken bij jullie...
Nog een vraag voor tips: hoe krijg ik de inmiddels behoorlijk grijze bumper van onze 340 weer zwart? Ik zag op V300Mania een tip met een handdoek en een fles Coca-Cola, maar voordat ik het beestje onder het suikerwater smeer wil ik toch nog maar even checken bij jullie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2014 14:54 #944203
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bumper weer zwart?
Ik gebruikte altijd een garagefohn, werkt prima! Om het half jaar even doen, en niet te dichtbij houden (dan krijg je bubbeltjes)
Gekookte lijnolie? schijnt ook te werken.
Gekookte lijnolie? schijnt ook te werken.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2014 15:08 #944204
door V300 register
Potje Meguiars halen bij de Halfords, werkt prima! Heb het laatst zelf gedaan en blijft erg netjes! In mijn showroomtopic staat een foto.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
17-04-2014 17:39 #944207
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bumper weer zwart?
Ik gebruik al jaren gekookte lijnolie, mits het die dag dat je het gebruikt warm is en droog blijft zodat het opgenomen kan worden door het kunststof gaat dat prima, ik ben in ieder geval altijd tevreden over het resultaat.
Aanbrengen met een doek en als je klaar bent de hele bumper weer licht uitwrijven.
Aanbrengen met een doek en als je klaar bent de hele bumper weer licht uitwrijven.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-04-2014 18:41 #944208
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bumper weer zwart?
...en vervolgens de doek goed uitspoelen. Zeker niet opfrommelen en wegleggen, i.v.m. broeigevaar!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
17-04-2014 18:58 #944209
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bumper weer zwart?
Ow ja inderdaad, een hele goede tip Joost, dat is wel het laatste wat je wil hebben!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-04-2014 23:04 #944232
door V300 register
Zonnebloemolie werkt ook prima, en eigenlijk alle vloeibare vettigheid wel denk ik
Gekookte lijnolie heeft het nadeel dat het gruwelijk lang blijft plakken (3 dagen bij mij destijds). Overigens blijft het ook wel echt 2 jaar in de bumper zitten, dus dat is het voordeel...
Broeigevaar valt wel mee. Ik heb een doek met dat spul doordrenkt en opgefrommeld in de zon gelegd, en (helaas) niks. Ik had best graag een doek lijnolie uit zichzelf hebben zien ontbranden :f
Gekookte lijnolie heeft het nadeel dat het gruwelijk lang blijft plakken (3 dagen bij mij destijds). Overigens blijft het ook wel echt 2 jaar in de bumper zitten, dus dat is het voordeel...
Broeigevaar valt wel mee. Ik heb een doek met dat spul doordrenkt en opgefrommeld in de zon gelegd, en (helaas) niks. Ik had best graag een doek lijnolie uit zichzelf hebben zien ontbranden :f
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2014 11:40 #944243
door V300 register
misschien raar maar ik heb twee jaar geleden met schoenpoets(zwart) de bumpers gedaan en ze blijven nog steeds goed eruitzien
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-04-2014 12:09 #944244
door V300 register
Mensen, dank voor alle tips. Ik ga eerst de Meguiars-oplossing van SanderAchterhoek maar eens proberen (hoewel het verleidelijk is schoenpoets te gebruiken...).
Moderators: Mark Smeets