Naafdoppen her produceren
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Nu ga ik een 5mm dikke rubber O ring er omheen leggen, diep verzonken in de dop zodat hij er krap ingaat en als hij de ruimte krijgt uitzet waardoor de dop goed vast zit.
Wordt vervolgt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
De binnenkant is nu ook zo goed als klaar, heb er een 5mm dikke o-ring verzonken in de dop, dat als je hem in de velg drukt als het ware "klik" zegt en klemt mooi vast.
Nu is daardoor ook de binnen diameter wat nouwer dan het origineel en zit er bij de voorwielen een dop achter die er in moet passen, nou is die bij mij op z'n dikst 40mm en de binnindiameter van de dop 42, dus dat past.
Is bij alle 300's die diameter van de dop het zelfde?
Nou begreep ik dat deze naafdoppen ook op bepaalde lichtmetalen velgen worden gebruikt voor de 200 serie, en vroeg me af of die doppen ook rond de 40mm zijn?
Zo ja dan gaat het helemaal goed komen, zo nee zal ik nog even wat dingen moeten aanpassen.
Ik hoor het graag.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vermoed dat je de dop over de borgmoer van het lager bedoelt? Hoe groot is het verschil met origineel?
Is er overigens al iets bekend over wat zo'n dopje ongeveer gaat kosten?
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Het origineel is ongeveer 52mm, dus die dop heeft daar ruimte genoeg in.
Mijn dop is 42mm vanwege de o-ring die hem moet vasthouden in de velg.
Nou is de dop zelf op zo'n dikst 40mm dus dat zou moeten passen, maar vroeg me af of dat ook op de 200 serie het geval is. Als die doppen allemaal hetzelfde zijn is dat verder geen probleem.
Verder heb ik nog geen inschatting gedaan over de prijs, moet namelijk ook nog stickers laten maken en vervolgens zelf een soort harslaagje eroverheen dat doorzichtig is. Wil hem zo veel mogelijk op het origineel laten lijken, tot in de kleinste details (aan de zichtkant dan).
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Kortom, op de 300 serie past hij wel maar voor de 200 serie wordt het wat lastiger

Dan moet ik i.p.v. een o-ring een "platte" ring hebben om meer ruimte binnen in te maken, denk dan aan die rubber arm bandjes bijvoorbeeld, die zouden ideaal zijn maar weet niet of die in verschillende maten te krijgen zijn.
Overgens kan ik ook twee varianten maken, met de o-ring voor de 300 serie en iets anders voor de 200 serie, maar het blijft het makkelijkst als alles een beetje universeel is

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Zit nu een 2mm o-ring rondom die hem heel mooi vast klemt en genoeg ruimte binnenin voor de wiellagerdop, dit keer ook voor de 200 serie.
Volgende stap: stickers laten maken
Daarna: Dop voorzien van een transparant "hars" laagje over de sticker.
En dan is hij bijna niet meer van het origineel te onderscheiden. naja hij is iets doffer omdat het van alluminium is (wel gepolijst)
Misschien in de toekomst eens laten verchromen, dat is dan helemaal mooi natuurlijk

Het plan is om ze aankomende VKB te laten zien, doormiddel van een bestelforumulier kun je ze dan bestellen. Zo weet ik namelijk precies hoeveel ik er moet maken. Ik weet namelijk niet hoeveel animo er voor is.
Ben dan alleen nog opzoek naar een hele mooie lichtmetalen velg (liefst versgespoten en zonder band

- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Wouter;231731 schreef : Om mooi te blijven zou je het aluminium eigenlijk moeten laten anodiseren
Dat is ook toevallig, ik had het er op m'n werk nog over. Nou weet ik niet hoe duur dat precies is, maar weet een bedrijf hier redelijk in de buurt die dat doen, dus maar eens even informeren.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-