Volvo 340 achterruit
- V300 register
- Verbannen
Ik ben sinds woensdag in het bezit van een Volvo 340. Wat een genot om in te rijden.
Helaas kwam ik vanochtend bij de auto, startte deze en liep weer naar buiten om de raampjes even af te doen. Toen kwam ik er achter dat mijn achterruit in 1000 stukjes lag.. De oorzaak is mij onbekend en mijn buren is ook niets opgevallen. Sterker nog een half uurtje voor mijn vertrek was er niets aan de hand. Misschien is het een combinatie van een zwakke ruit, achterruit verwarming en de deur dicht gooien :snif:
Maargoed, to the point. Is het een beetje te doen om een ruit zelf te vervangen? Ik zie dat Volvo340onderdelen.nl een achterklep verkoopt, ik zit er aan te denken om deze te kopen en de gehele achterklep te vervangen. Vraag is, zijn de achterkleppen allemaal het zelfde? Mijn 340 is uit 1986. Zou een achterklep uit 1988 ook passen?
Alvast bedankt allemaal!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Aan de andere kant, de auto heeft niet meer dan 425 euro gekost.. Dus als een ruit reparatie al 200+ is, is dat al de helft van de aanschafwaarde.
Is er verf te koop met Volvo kleuren? Mijn 340 is in het lichtgroen. Een kleur die je volgensmij niet heel veel tegen komt.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Ik vind het ook wel een apart verhaal, zo'n ruit geeft het echt niet zomaar op, al is het in tegenstelling tot de voorruit geen gelamineerd glas.
Succes met de reparatie!
- V300 register
- Verbannen
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
-Edit- en toen was de reactie van Wouter verdwenen...
- V300 register
- Verbannen
Het is denk ik makkelijker en goedkoper om een complete achterklep te spuiten dan een nieuwe ruit in de huidige te zetten. Met het risico je nieuwe ruit ook nog te breken
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Mikff;222355 schreef : Aan de andere kant, de auto heeft niet meer dan 425 euro gekost.. Dus als een ruit reparatie al 200+ is, is dat al de helft van de aanschafwaarde.
als je zo gaat redeneren kun je hem net zo goed meteen naar de sloop brengen