ook voor roestpreventie en laswerk
Tectyleren kokerbalken
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-08-2013 21:25 #632817
door V300 register
Tectyleren kokerbalken is gemaakt door V300 register
Ik heb de 340 Special nu helemaal met tectyl behandeld, lekker overdadig tot de helft weer uit de afwateringsgaatjes op straat lag
Behalve de kokerbalken... Hoe behandel ik die? zitten er ergens dopjes of afwateringsgaatjes o.i.d. waardoor ik de zaak vol kan blaffen?
Behalve de kokerbalken... Hoe behandel ik die? zitten er ergens dopjes of afwateringsgaatjes o.i.d. waardoor ik de zaak vol kan blaffen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
06-08-2013 23:41 #934180
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Tectyleren kokerbalken
geen dopjes, wel hier en daar verschillende afwateringsgaten waar je met gemak een slangetje doorheen kunt steken
ga onder de auto liggen en je ziet het vanzelf
overigens zitten die gaten te ver uit elkaar om zelf goed te kunnen tectyleren, kun je dan beter laten doen
ga onder de auto liggen en je ziet het vanzelf
overigens zitten die gaten te ver uit elkaar om zelf goed te kunnen tectyleren, kun je dan beter laten doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-08-2013 06:32 #934181
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tectyleren kokerbalken
Bedankt Joost!
En volspuiten tot het er door het volgende gat weer uitkomt is geen optie? Als het ware spoelen met tectyl.
En volspuiten tot het er door het volgende gat weer uitkomt is geen optie? Als het ware spoelen met tectyl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
07-08-2013 10:09 #934182
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Tectyleren kokerbalken
die kokerbalken staan in directe verbinding met de bumpertrompetten. Zoals je weet zijn die open aan de voorkant. I.v.m. de koeling van de variomatic blaast de rijwind dus altijd door deze balken heen. In principe rijd je ze dus altijd droog en er wordt ook nauwelijks pekel/steentjes e.d. tegenaan of in gespat. Ze krijgen niet zo gek veel te verduren.
Ik heb ook nog geen enkele 300 gezien die deze kokerbalken verrot had. Afgezien van de ophanging van de tank dan, maar dat komt vanwege dubbel gelast plaatwerk. Ik denk dat het tectyleren van deze balken dan ook niet heel erg nodig is.
Dorpels, portieren, schermen e.d. is een heel ander verhaal want daar komt geen rijwind doorheen, terwijl hier wel de meeste condens wordt gevormd (het is immers de buitenkant van de auto waar de lucht direct op neerslaat). Hier moet je dus w?l consequent tectyleren en schoonmaken
Ik heb ook nog geen enkele 300 gezien die deze kokerbalken verrot had. Afgezien van de ophanging van de tank dan, maar dat komt vanwege dubbel gelast plaatwerk. Ik denk dat het tectyleren van deze balken dan ook niet heel erg nodig is.
Dorpels, portieren, schermen e.d. is een heel ander verhaal want daar komt geen rijwind doorheen, terwijl hier wel de meeste condens wordt gevormd (het is immers de buitenkant van de auto waar de lucht direct op neerslaat). Hier moet je dus w?l consequent tectyleren en schoonmaken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
09-08-2013 12:21 #934249
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Tectyleren kokerbalken
Helaas heb ik al wel een aantal V300 gezien die de kokerbalken op verschillende plaatsen rot hadden. Dus een goede inspectie en tectylering is aan te raden. Voor een inspectie kun je in de toekomst natuurlijk als clublid bij mij terecht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets