ook voor roestpreventie en laswerk

Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 18:14 #632813 door V300 register
Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen is gemaakt door V300 register
Goedendag,
Vorige week ben ik met mijn 360 uit '85 naar Keulen gereden om vanaf daar naar Oostenrijk te vliegen, die reis ging zeer voorspoedig en het rijden ging fijner dan ooit nadat ik de dag voor vertrek langs de uitlijner was geweest. Eindelijk een trilloos stuurwiel en veel minder afrolgeluid, stil genieten dus.
So far so good.
Nu zou ik vandaag terugvliegen vanuit Oostenrijk naar Keulen om vanaf daar naar huis te rijden totdat ik erachter kwam dat ik mijn sleutel ben kwijtgeraakt op m'n weg naar/tijdens mijn verblijf in Oostenrijk, om die reden ben ik niet met het vliegtuig meegegaan in de hoop dat ik mijn sleutel nog kon vinden in het appartement.
Dat bleek helaas niet het geval en na het appartement binnestebuiten te hebben gekeerd als mede de auto van mijn ouders waarin we de afgelopen anderhalve week hebben gereden kwam de sleutel alsnog niet boven water.
Nu heb ik gelukkig een afbeelding van mijn chassisnummer maar daar kon de Oostenrijkse dealer niets mee vinden, hij zou wel een sleutel kunnen bestellen als hij de sleutelcode heeft maar die kon hij niet opvragen omdat het geen Oostenrijkse auto is. Daarop hebben we gelijk met een Nederlandse Volvo dealer gebeld die ook zo snel geen resultaat kon vinden aan de hand van mijn kenteken of chassisnummer, die heeft nu Volvo Nederland gevraagd of die iets kunnen betekenen maar ik vrees dat dat nog even op zich zal laten wachten.
Bij aanschaf van mijn auto heb ik geen sleutelcode gekregen en ook niet in de handleiding kunnen vinden, is er een manier daar later alsnog achter te komen?
De ANWB kan in het buitenland geen sloten open maken en dan had ik nog met mijn het ingebouwde stuurslot gezeten.
Nu vlieg ik morgen naar Keulen en hoop dat ik daar misschien de reservesleutel in m'n auto vind want m'n tante heeft bij ons thuis gezocht en de sleutel ook niet kunnen vinden terwijl hij daar een vaste plek heeft.
De reservesleutel had ik mee naar de uitlijner aangezien ik 'm pas kon ophalen na sluitingstijd dus er is toch een kleine kans dat de sleutel in m'n auto ligt maar ik verwacht van niet.
Kortom, heeft er iemand tips voor het achterhalen van een sleutelcode of een snelle manier van een sleutel laten maken op chassis?
Ik zie het niet echt zitten om straks in een parkeergarage m'n stuurslot te moeten uitboren. :no_comment:
P.S. M'n tante heeft wel de afstandsbediening van m'n centrale vergrendeling gevonden, die had ik separaat bewaard. De auto inkomen dus schadevrij mogelijk zonder gepriegel met kleerhangers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 19:51 #934058 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen
de sleutelcode staat op de slotcilinders, ik weet zo uit m'n hoofd alleen even niet of je de sleutel nodig hebt om die te kunnen verwijderen

veel succes iig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2013 20:06 #934060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen
Kijk dat is een mooi begin! Dan ga ik morgen m'n best doen die te vinden, al lijkt het me vreemd als je ze zonder sleutel kan zien, dan kan iedere boef sleutels bestellen door naar je sloten te kijken of zou hij de auto al open moeten kunnen maken.
Ik heb gelukkig wel twee heldere foto's van de voor en achterkant van m'n sleutel bedenk ik me net, zou een goede sleutelmaker daar iets mee kunnen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2013 20:09 #934061 door 16673-dummy
als dat de originele sleutel is, staat de code daar op

op de sleutelbaard, vlakbij het "handvat", staat de code in gegraveerd

anders dus de slotcilinder, maar die moet je er dus wel uithalen!
als je de originele boekjes nog hebt, staat daar de code ook in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2013 00:25 #934068 door V300 register
Misschien dat als je foto's hebt van de sleutel dat de sleutelboer die na kan maken a.d.h.v. die foto's en de afmetingen van een andere 340 sleutel?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 21:20 #934092 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen

volvofiel;219760 schreef : de sleutelcode staat op de slotcilinders, ik weet zo uit m'n hoofd alleen even niet of je de sleutel nodig hebt om die te kunnen verwijderen

veel succes iig!

nope, die heb je niet nodig (mits je dus aan de binnenkant van de deur kunt om het handvat eruit te halen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2013 21:34 #934093 door V300 register
Gelukt! Vanmorgen op weg naar het vliegveld met Volvo Nederland gebeld, die konden de auto gelukkig wel vinden maar konden uit veiligheidsoverwegingen de sleutelcode niet geven (toch fijn dat ze nog zo zuinig zijn op onze wagens) maar ze verbonden ons door met de lokale dealer die gelukkig de code wel gaf.
Vervolgens in Keulen gezocht naar een sleutelmaker die aan de hand van de code aan de slag kon, de eerste moest mij teleurstellen maar kon mij verwijzen naar een andere sleutelmaker.
Op hoop van zege ben ik daar heen gegaan (zonder kenteken papieren want die lagen nog in mijn auto) en heb hem de foto van mijn sleutel laten zien en de code gegeven, daar kon hij wel wat mij en het sleutelbeeld van de code kwam overeen met wat er op de foto te zien was. Hij de sleutel gemaakt en ik vervolgens weer drie kwartier vol spanning op weg terug naar het vliegveld waar mijn auto geparkeerd stond en zowaar; de auto stond er nog en de sleutel paste perfect.
Eenmaal thuis bleek de reservesleutel ergens anders te liggen maar hij is nog wel aanwezig gelukkig.
Enige downside aan de verhaal naast de kosten is dat er nu 1 van mijn 2 unieke afstandsbedieningen verdwenen is en die zijn niet na te bestellen want ze komen van een goedkope Chinese webshop ?n, belangrijker nog, ik ben mijn sleutel met lichtje kwijt die ik eigenlijk heel tof vond.
Maar alles beter dan je eigen auto niet meer kunnen berijden!
Dank heren voor de geboden tips en het meedenken!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 21:53 #934094 door 16673-dummy
je kunt altijd nog de sloten omzetten he ;)
als je een goede complete set vindt met de originele sleutels erbij, is dat zo gepiept.

mooi dat het gelukt is, goede terugreis

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2013 23:30 #934095 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Sleutel kwijt, sleutelcode achterhalen
Mooi verhaal. Kijk maar goed in de spiegel wie je volgt....:)

Volgende keer misschien een sleutel met gpszender bestellen!...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC