ook voor roestpreventie en laswerk
Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-12-2012 17:34 #632415
door V300 register
Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet is gemaakt door V300 register
Net de kofferklep van mijn hatchback vervangen, ging allemaal behoorlijk soepel yeehaa!:
Met achterruitwisser en sproeier(!), moeten nog aangesloten worden maar eerst de klep maar goed krijgen.
Totdat we bij het slot aankwamen, de slotplaat moest veranderd worden, dat is ook nog gelukt yeehaa! maar het slot in dit nieuwe type klep werkt net even anders en omdat ik mijn sleutel wilde behouden moest dat onderdeel overgezet worden.
Het was behoorlijk wat gepruts om het verbindingsstangetje tussen de slotcilinder en het daadwerkelijke slot te krijgen maar hij zit yeehaa! echter geeft hij het ongewenste resultaat :snif:; ?f hij valt er gelijk weer uit ?f het slot ontgrendelt niet bij indrukken van de knop.
Met de hand kan je aan het palletje van het slot de klep gewoon open krijgen. Zodra het verbindingsstangetje is geplaatst lijkt het alsof de knop niet ver genoeg ingedrukt kan worden om de klep te ontgrendelen (toch kan ik de knop net zo ver indrukken als altijd).
Wat kan het probleem zijn en kan het zijn dat ik het stangetje verkeerd om heb gemonteerd? (Ik zal nog even een foto van het stangetje te maken, dat ben ik vergeten).
Het probleem zit hem in de montage van onderdeel #23:
Met achterruitwisser en sproeier(!), moeten nog aangesloten worden maar eerst de klep maar goed krijgen.
Totdat we bij het slot aankwamen, de slotplaat moest veranderd worden, dat is ook nog gelukt yeehaa! maar het slot in dit nieuwe type klep werkt net even anders en omdat ik mijn sleutel wilde behouden moest dat onderdeel overgezet worden.
Het was behoorlijk wat gepruts om het verbindingsstangetje tussen de slotcilinder en het daadwerkelijke slot te krijgen maar hij zit yeehaa! echter geeft hij het ongewenste resultaat :snif:; ?f hij valt er gelijk weer uit ?f het slot ontgrendelt niet bij indrukken van de knop.
Met de hand kan je aan het palletje van het slot de klep gewoon open krijgen. Zodra het verbindingsstangetje is geplaatst lijkt het alsof de knop niet ver genoeg ingedrukt kan worden om de klep te ontgrendelen (toch kan ik de knop net zo ver indrukken als altijd).
Wat kan het probleem zijn en kan het zijn dat ik het stangetje verkeerd om heb gemonteerd? (Ik zal nog even een foto van het stangetje te maken, dat ben ik vergeten).
Het probleem zit hem in de montage van onderdeel #23:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-12-2012 17:55 #919038
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
ik heb daar ook wel eens enorm mee zitten tobben, toen stond de vanger al dicht en smeet ik de klep dicht; stangetje krom. je hebt wel het stangetje van de nieuwe klep gebruikt?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-12-2012 18:19 #919044
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
Ja ik heb het stangetje van de nieuwe klep gebruikt omdat er nu een ander slot en andere vanger op zit. Ik heb tot nu toe alleen 'droog' getest dus met de klep open en dan de vanger los er tegenaan drukken zodat het stangetje niet krom raakt.
Zodra ik de foto heb kun je zien of ie niet al krom is, hij zit er niet hetzelfde uit als in het plaatje hierboven, aan 1 uiteinde zit nog een extra hoekje zodat er een L ontstaat (dan blijft ie hangen, maar hoort die L te haken in het slot zelf of aan de pal van het cilinderslot?) en er zit een knikje in het lange stuk.
Zodra ik de foto heb kun je zien of ie niet al krom is, hij zit er niet hetzelfde uit als in het plaatje hierboven, aan 1 uiteinde zit nog een extra hoekje zodat er een L ontstaat (dan blijft ie hangen, maar hoort die L te haken in het slot zelf of aan de pal van het cilinderslot?) en er zit een knikje in het lange stuk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-12-2012 18:44 #919047
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
dat knikje in het lange stuk hoort, alleen is het redelijk belangrijk hoe diep hij geknikt is
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2013 11:43 #922427
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
Inmiddels heb ik van de sloop heel voorzichtig het stangetje los gehaald m?t borgclipje dit keer:
Nu valt het stangetje er met geen mogelijkheid meer uit, helemaal goed dus!
Echter; de klep ontgrendelt nog steeds niet wanneer ik de knop volledig induw, ik moet het nog steeds met de hand direct op de ontgrendelhendel doen.
Hoe los ik dit op? De knik krommer proberen te buigen?
Nu valt het stangetje er met geen mogelijkheid meer uit, helemaal goed dus!
Echter; de klep ontgrendelt nog steeds niet wanneer ik de knop volledig induw, ik moet het nog steeds met de hand direct op de ontgrendelhendel doen.
Hoe los ik dit op? De knik krommer proberen te buigen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-01-2013 18:55 #922683
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
Dat is een mogelijke oplossing.
Zit het slot wel op goede afstand van de slotvanger. Dit komt ook, met marge, wel nauw.
Zit het slot wel op goede afstand van de slotvanger. Dit komt ook, met marge, wel nauw.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-01-2013 19:15 #922685
door Anjo van den Akker
ik neem aan dat je wel zonder de klep dicht te doen kijkt of hij vergrendeld en ontgrendeld, met je vinder (of een schroevendraaiertje) druk je hem eenvoudig in het slot en met de knop buitenop moet je hem dan uiteraard kunnen ontgrendelen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2013 22:48 #922758
door V300 register
Inderdaad zonder de klep dicht te doen maar met de slotvanger los in m'n hand. Het afstellen wordt een stap 2 maar 't werkt nu al niet. Ga van de week weer 'ns een poging wagen met 't stangetje. Er zit geen afstelmechanisme op het het slotje toevallig?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-01-2013 12:21 #922862
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stangetje slot ontgrendeling achterklep werkt niet
Normaal zit er een bepaalde afstand, die je lichtelijk kunt verstellen, tussen slotvanger en beugelbijter. Speel daar ff mee. Zelf in de kofferbak zitten is wellicht een optie.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2013 10:22 #922883
door V300 register
Als ik de foto's nog eens bekijk lijkt het erop dat er teveel ruimte zit tussen de pin die in de ontgrendeling haakt en het oogje zelf. Als je de knop indrukt zal hij nu vermoedelijk niet geheel ontgrendelen.
Moderators: Mark Smeets