ook voor roestpreventie en laswerk
Roestplekjes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2004 14:34 #625404
door V300 register
Roestplekjes is gemaakt door V300 register
Nu is besloten heb toch weer verder te rijden met mijn soft-ijs witte 340 wil ik hem weer verder opknappen. De taartschep ligt klaar en waarschijnlijk ook de hoofdsteuntjes voor op de achterbank. Dat is natuurlijk bijzonder mooi, maar er is een ding wat met blijft irriteren de kleine bruine vlekjes op de bekende plekken. (Onder raam zijportier, puntjes portier, dop op dorpels, lasnaadje dorpels, bovenrand voorkant motorkap). Het lijkt heel wat, maar gelukkig valt het nu nog mee, daarom wil ik er nu aan werken. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb zelf niet zoveel ervaring hiemee. Hopelijk hebben de heren goede tips, zodat ik tijdens de paasdagen naast eieren ook de bruine plekjes kan laten verdwijnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2004 15:23 #654703
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Roestplekjes
Niet te veel eieren Tobias; anders kun je ook nog bruine plekken uit je bekleding laten verwijnen!
:-)
:-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2004 19:46 #654704
door V300 register
hahaha ja.. en ook geen 4 gas tests gaan doen de komende dagen.
Tobias;
kleine opervlakkige roestplekken kun je t beste behandelen met een haakse slijper, waar je een roterende staalborstel op zet.
roestplek kaalborstelen, en vervolgens primer erover. gladschuren met fijn papier, en een dun!! laagje metaalplamuur aanbrengen (maar net zoveel om de roestputjes te vullen en aan te vullen tot hoogte vd lak er omheen.
de plamuur eraf slijpen totdat het plaatdeel weer strak is (dit is eigenlijk vakwerk)
en dan in de goede kleur spuiten. in jouw geval wit, dus komt wel goed. metallic lakken is ook vakwerk.
na t spuiten zul je zien dat er rond de plek waar je een dekkende laag gespoten hebt (nooit TE dik spuiten.. dat houdt niet en gaat lopen)
een gebied zit waar half opgedroogde lak druppeltjes op gehecht hebben. dit voel en zie je als een dof stuk. je kunt de hele zaak weer ongeveer netjes krijgen door na uitharding vd lak met commandant cleaner het plaatdeel schoon te maken.
tot slot na een paar dagen goed in de was zetten, en presto.
Tobias;
kleine opervlakkige roestplekken kun je t beste behandelen met een haakse slijper, waar je een roterende staalborstel op zet.
roestplek kaalborstelen, en vervolgens primer erover. gladschuren met fijn papier, en een dun!! laagje metaalplamuur aanbrengen (maar net zoveel om de roestputjes te vullen en aan te vullen tot hoogte vd lak er omheen.
de plamuur eraf slijpen totdat het plaatdeel weer strak is (dit is eigenlijk vakwerk)
en dan in de goede kleur spuiten. in jouw geval wit, dus komt wel goed. metallic lakken is ook vakwerk.
na t spuiten zul je zien dat er rond de plek waar je een dekkende laag gespoten hebt (nooit TE dik spuiten.. dat houdt niet en gaat lopen)
een gebied zit waar half opgedroogde lak druppeltjes op gehecht hebben. dit voel en zie je als een dof stuk. je kunt de hele zaak weer ongeveer netjes krijgen door na uitharding vd lak met commandant cleaner het plaatdeel schoon te maken.
tot slot na een paar dagen goed in de was zetten, en presto.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2004 21:36 #654705
door V300 register
als de roest dieper zit, dus door de plaat heen, wordt het wat lastiger, dan moet je eigenlijk aan het lassen.
daar zou je iemand voor op moeten zoeken die dat vaker gedaan heeft, liefst een mede auto hobbyist die weet hoe en wat er gedaan moet worden.
Groetjes Wouter
daar zou je iemand voor op moeten zoeken die dat vaker gedaan heeft, liefst een mede auto hobbyist die weet hoe en wat er gedaan moet worden.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2004 21:36 #654706
door V300 register
owja; vervangings stukjes kun je van de sloop halen, met de haakse slijper kun je mooi de stukken 'uitknippen' die je nodig hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2004 01:10 #654707
door V300 register
Bij mijn vader zijn ....Renault19... hen gewoon wood fill erin gepropt, schuren grondverf, schuren, plamuren, schuren spuiten schuren tot je scheel bent en dan over spuiten, als ik het cleaner zie je er misschien ook niets meer van.
Eigenlijk alleen voor renault geschikt, bij volvo kun je 't beter wel goed aanpakken.
Eigenlijk alleen voor renault geschikt, bij volvo kun je 't beter wel goed aanpakken.
Moderators: Mark Smeets